تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802526082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده جدید دولت تدبیر و امید برای توسعه شرق و غرب کشور


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 20:44:27 , 1393/09/25
جهانگیری خبر داد:
وعده جدید دولت تدبیر و امید برای توسعه شرق و غرب کشور
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای توسعه شرق و غرب گفت: دولت تدبیر وامید در این مدت تصمیمات مهمی برای توسعه منطقه شرق و غرب کشور اتخاذ کرده که این رویکرد باید به عنوان یک جهت‌گیری دنبال شده و ادامه پیدا کند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت ،دکتر اسحاق جهانگيري رسالت اصلي اين شورا را ايجاد هماهنگي و پيگيري امور و برنامه ها براي توسعه و امنيت پايدار شرق و غرب کشور دانست و افزود: اين شورا بيش از آن که به امور اجرايي بپردازد، بايد نقش پيگيري و هماهنگي داشته باشد. وي افزود: البته طرح‌ برنامه‌هاي اجرايي جامع و کلان که بتواند اثرگذاري مطلوبي داشته باشد، مي تواند در پيشبرد برنامه ها در توسعه و امنيت پايدار مناطق مختلف کشور موثر واقع شود. معاون اول رييس جمهور با اشاره به در گيري ها و بحران هاي داخلي بسياري از کشورهاي منطقه، امنيت، ثبات و پيشرفت ايران در سطح منطقه را کم ‌نظير دانست و افزود: اين دستاورد نتيجه اقدامات و تلاشهاي همه دست اندرکاران نظام است و بايد بخاطر اين امنيتي که براي مردم کشور فراهم است، قدردان و شکرگزار باشيم.


وي اظهار داشت: شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق و غرب کشور با دستور مقام معظم رهبري و تصويب شوراي امنيت ملي تشکيل شده که اين موضوع اهميت شورا را دوچندان کرده و جايگاه خاصي براي آن ايجاد مي کند. دکتر جهانگيري با تاکيد براينکه موضوع توسعه و امنيت در شرق و غرب کشور از حساسيت ويژه اي برخوردار است خاطرنشان کرد: مسائل مهم کشور در برنامه ششم توسعه، به صورت مسئله محور دنبال شده و با همين رويکرد مي توان براي توسعه مناطق شرق و غرب کشور نيز سياست‌هاي روشني را در برنامه ششم گنجاند.


وي همچنين با اشاره به مطالعات و طرح معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور براي استقرار واحدهاي صنعتي و اجراي طرح آمايش سرزمين دراستانها طي برنامه ششم توسعه، گفت: استقرار واحدهاي صنعتي متناسب با شرايط و مزاياي خاص هر منطقه مي تواند نقش مهمي در توسعه اين مناطق ايفا کند و اگر اين اتفاق در مناطق شرق و غرب کشور نيز رخ دهد، شاهد توسعه و ارتقاي امنيت در اين مناطق خواهيم بود. معاون اول رييس جمهور گفت: دولت تدبير واميد در اين مدت تصميمات مهمي براي توسعه منطقه شرق و غرب کشور اتخاذ کرده که اين رويکرد بايد به عنوان يک جهت‌گيري دنبال شده و ادامه پيدا کند.


دکتر جهانگيري با اشاره به دستور مقام معظم رهبري مبني بر توسعه سواحل مکران تصريح کرد: اين سواحل از فرصت هاي استثنايي و گنجي براي کشور محسوب مي‌شود که متاسفانه تاکنون توجهي به آن صورت نگرفته، اما در دولت تدبير و اميد چند تصميم کليدي براي اين منطقه اتخاذ شده و حتي موضوع تاسيس سازمان توسعه مکران براي هماهنگي و انسجام‌بخشي بيشتر به برنامه ها نيز مدنظر دولت و در دست بررسي قرار دارد. وي از برنامه‌ريزي براي اتمام گازرساني و تکميل زيرساخت‌هاي مناطق شرق و غرب کشور به عنوان رويکرد ديگر دولت تدبير و اميد نام برد و افزود: برنامه‌هاي بلند مدتي که دولت براي اين مناطق درنظرگرفته طرح‌هايي کليدي هستند که بايد بطور ويژه براي آن وقت گذاشته شود.
معاون اول رييس جمهور تصريح کرد: دولت به طور قاطع از برنامه‌هاي توسعه و امنيت پايدار براي شرق و غرب کشور حمايت مي‌کند و براي تحقق برنامه‌هاي توسعه اي در اين مناطق اهتمام ويژه دارد. وزير کشور نيز در اين جلسه گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي انجام شده توسط شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق و غرب کشور ارائه کرد و از تاکيدات مقام معظم رهبري براي توجه به اين مناطق خبر داد.


دکتر رحماني فضلي با تاکيد براينکه بايد گامهايي اساسي براي توسعه و امنيت مناطق مرزي شرق و غرب کشور برداشته شود گفت: استانهاي شرقي و غربي کشور از ظرفيت‌ها و پتانسيل خوبي برخوردار هستند که بايد با اولويت بندي صحيح و نظارت دقيق زمينه توسعه در اين مناطق را فراهم کنيم. وي فقر و جهل را ريشه ناامني دانست و با تاکيد براينکه بايد به مناطق شرق و غرب کشور بطور ويژه رسيدگي شود گفت: وزارت کشور آمادگي دارد شاخص هاي عدم توازن و توسعه استانهاي مرزي در مناطق شرق و غرب کشور را احصا کند و برنامه جامعي براي توسعه و امنيت پايدار اين مناطق ارائه دهد. در اين نشست سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي امنيت و توسعه را لازم و ملزوم يکديگر عنوان کرد و خواستار افزايش اختيارات استانداران و توجه بيشتر دولت به موضوع امنيت در مناطق مرزي شد.


در اين جلسه معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور و دبير شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق و غرب کشور، اين مناطق را داراي اهميت و سرشار از منابع طبيعي و ظرفيت‌هاي اقتصادي دانست و بر لزوم توجه و رسيدگي به اين مناطق تاکيد کرد.وي همچنين ضمن معرفي کميته‌هاي پنج‌گانه شورا، گزارشي از تعداد جلسات تشکيل شده و تصميمات اتخاذ شده ارائه کرد و در خصوص اقدامات و برنامه‌هاي شورا به بيان توضيحاتي پرداخت.برنامه ريزي براي توسعه بهداشت و درمان، تربيت نيروي انساني، گسترش پوشش آموزش و پرورش و آموزش عالي، تهيه و تصويب طرح حريم امنيتي استانهاي مرزي،‌ عمران و کنترل مرزي، تبادل مجرمين و همکاري قضايي با کشورهاي همسايه از جمله اقدامات و برنامه‌هايي بود که دبير شورا به آن اشاره کرد.


استانداران سيستان و بلوچستان، آذربايجان غربي، خراسان جنوبي و هرمزگان نيز که در اين نشست حضور داشتند، گزارشي از وضعيت استان و مشکلات موجود ارايه کردند و بر لزوم برنامه‌ريزي براي جبران عقب ماندگي برخي از شاخص هاي توسعه اين استانها و توجه ويژه براي امنيت مناطق مرزي در شرق و غرب کشور تاکيد کردند.


 



20:44:27 , 1393/09/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن