تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801705821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید از ظرفیت رسانه ها برای معرفی هنرمندان استفاده کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت: باید از ظرفیت رسانه ها برای معرفی هنرمندان استفاده کرد مشهد - ایرنا - مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت کشور گفت: باید از ظرفیت رسانه های ارتباط جمعی برای معرفی پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر بیشتر استفاده کرد.


به گزارش ایرنا "سید عباس عظیمی" روز سه شنبه در مراسم تشییع پیکر "ذوالفقار عسگریان" یکی از پیشکسوتان موسیقی مقامی کشور در مشهد افزود: رسانه ها و از جمله رسانه ملی بیشتر در زمان بیماری و یا فوت هنرمندان اخبار و گزارش از آنان تهیه می کنند در صورتی که باید در زمان حیات هنرمندان، آنها را به مردم معرفی کرد.
وی ادامه داد: هنرمندان در زمانی که در قید حیات هستند نیازمند حمایت و توجه مادی و معنوی می باشند و دست اندرکاران ذیربط و رسانه ها باید به این امر عنایت بیشتر داشته باشند.
وی گفت: موسسه هنرمندان پیشکسوت کشور با هدف حمایت از این هنرمندان طی دو سال گذشته تشکیل شده و در این مدت برای بیش از 150 هنرمند دارای 50 سال به بالا آیین هایی برگزار کرده است.
به گفته وی هم اکنون 390 هنرمند دارای بیش از 60 سال سن عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت کشور هستند.
پیکر مرحوم "ذوالفقار عسگریان" استاد پیشکسوت موسیقی مقامی کشور و خراسان که عصر یکشنبه دار فانی را وداع گفت روز سه شنبه در مشهد تشییع شد.
در این مراسم که با حضور مسوولین و هنرمندانی همچون مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت کشور، "حسام الدین سراج" و هنرمندان خراسانی برگزار شد، پیکر مرحوم عسگریان از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تشییع و برای خاکسپاری به خواجه اباصلت مشهد انتقال یافت.
مرحوم استاد عسگریان متولد سال 1310 در شهرستان خلیل آباد استان خراسان رضوی پس از چند ماه بیماری عصر یکشنبه هفته جاری در سن 83 سالگی درگذشت.
این مرحوم از سن پنج سالگی ساز می زد و تنها فرد مسلط به مقامهای موسیقی شرق و شمال خطه خراسان بود.
90 درصد خوانندگان موسیقی مقامی این خطه برنامه های خود را با ساز این استاد پیشکسوت اجرا می کردند.
استاد عسگریان در حوزه موسیقی فریادی و یا دوبیتی خوانی صاحب سبک و از مهارت خاصی در نوازندگی ساز برخوردار بود و یکصد آلبوم موسیقی از وی به یادگار مانده است./2
7490/ 664 /1596


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن