تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815381656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس بازی عامل تخریب گستره زمین های کشاورزی در مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرامور اراضی جهاد کشاورزی استان : بورس بازی عامل تخریب گستره زمین های کشاورزی در مازندران نوشهر- ایرنا - مدیرامور اراضی جهاد کشاورزی استان مازندران گفت که بورس بازی عده ای افراد سودجو و فرصت طلب در ادوار گذشته بویژه در یک دهه اخیر سبب شد تا گستره زیادی از زمین های کشاورزی این استان از زیرکشت خارج و تخریب شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ،"صادق حسین پور" روز دوشنبه درجلسه شورای کشاورزی عباس آباد افزود : هکتارها زمین در گذشته از سوی افراد حقیقی و حقوقی با نازل ترین قیمت از کشاورزان استان خریداری و قطعه بندی شد و ساخت سازهای غیرمجاز در آنها صورت گرفت و سودهای کلانی برده شد که ظلم بزرگی به مردم این منطقه بویژه غرب مازندران بود.
وی با بیان این که امنیت اجتماعی با ایجاد امنیت غذایی درجامعه ادامه خواهد یافت ، اظهار داشت : نباید اجازه داده می شد تا این گونه زمین های کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی جامعه است ، نابود می شد.
حسین پور با اشاره به این که سازمان جهاد کشاورزی هیچ گاه با ساخت و سازهای هدفمند و منطبق با قوانین مخالفتی ندارد ،گفت : دهیاران ، شهرداران و بخشداران باید با برنامه ریزی درست و اصولی و افزایش و دریافت حق عوارض از افرادی که در تمامی فصول سال فقط حدود 10 روز در واحدهای مسکونی خود اقامت دارند ، روستاها و شهرها را مدیریت کنند.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران زیبایی استان را ناشی از برخورداری از طبیعت از جمله زمین های کشاورزی ، دریا و عرصه های مرتعی و جنگلی دانست و افزود : این که امروز این استان مقصد شمار زیادی از مسافران و گردشگران شده به دلیل این جاذبه های طبیعی است.
وی ادامه داد : در حال حاضر مازندران با تولید حدود 14 نوع محصول ، برخورداری از سهم حدود 20 درصدی اشتغال در بخش کشاورزی و 25 درصد ارزش افزوده و نیز گستره حدود 470 هزار هکتار زمین کشاورزی در کشور جایگاه مطلوبی دارد.
حسین پور گفت : به علت بالا بودن ضریب کشت اگر حدود یک میلیون هکتار از زمین های کشاورزی تغییر کاربری داده شود درحقیقت با چنین اقدامی حدود یک میلیون و 500 هکتار زمین را دست داده ایم.
وی افزود : اکنون وضعیت به گونه ای است که به علت بی برنامگی عده ای از مسوولان ادوارگذشته نمی توان تصمیم درست و هدفمندی دربخش صنعت گردشگری ، کشاورزی و صنعتی در این استان گرفت به نحوی که تمامی عواملی که به نوعی در این بخش دخیل هستند ، وضعیت آنان مشخص نیست و همچنان برای ادامه فعالیت سرگردانند.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران گفت : بر اساس بخشنامه ای که بتازگی به امضای استاندار مازندران رسیده و قرار است بزودی به فرمانداران نیز ابلاغ شود زمین های کشاورزی و حتی قطعات جنگلی و جلگه ای 10 هکتاری مستعد کشت محصولات کشاورزی که به دلایل مختلف بایر مانده باید توسط مالکان زیر کشت برود و در غیر این صورت برابر قانون این زمین ها برای کشت به افراد حقوقی و حقیقی واگذار خواهد شد.
آمارهای موجود نشان می دهد که از سال 74 تاکنون حدود چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزی مازندران به صورت غیرمجاز تغییرکاربری شده است.ک/2
624/1535/1654


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن