تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813084476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کرواسی در انتظار معامله نفت در بورس انرژی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده سپرده گذاری مرکزی: کرواسی در انتظار معامله نفت در بورس انرژی ایران تهران - ایرنا - نماینده سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از استقبال شرکت سپرده گذاری کرواسی برای معامله نفت و فرآورده های نفتی از طریق بورس انرژی ایران خبر داد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ابراهیم عنایت پس از بازگشت از مجمع سالیانه فدراسیون بورس های اروپا و آسیا (FEAS) در شهر زاگرب کرواسی، افزود: کرواسی علاقه مند است در صورت معامله نفت و فرآورده های نفتی در بورس انرژی ایران از این طریق نیاز خود را تأمین کند.
عضو هیأت مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت: در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون بورس های اروپا و آسیا(FEAS) در شهر زاگرب کرواسی ملاقاتی با مدیران شرکت سپرده گذاری مرکزی کرواسی صورت گرفت که این تمایل از طرف آنها به طور جدی مطرح شد.
عنایت افزود: در ملاقات با مدیران شرکت سپرده گذاری کرواسی راهکارهای همکاری طرفین در دو بخش بورس انرژی و کالا بررسی شد.
مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان با بیان اینکه کرواسی یکی از کشورهایی است که رابطه خوبی با ایران دارد و مسئولان بازار سرمایه این کشور تمایل همکاری همه جانبه با کشورمان دارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه کرواسی کشور وارد کننده انرژی است و ایران یکی از بازیگران اصلی صادرات نفت در دنیاست، بورس انرژی ایران ظرفیت مناسبی برای همکاری میان دو کشور در این بخش است.
عنایت افزود: مدیرعامل CDS کرواسی ابراز تمایل کرد در آینده نزدیک هر وقت نفت خام و فرآورده های نفتی در بورس انرژی ایران عرضه شود، کارگزاران یا خریداران آنها از طریق بورس انرژی نفت و فرآورده های نفتی را خریداری و CDSهای هر دو کشور کار نقل و انتقال وجوه و سایر اسناد را فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای انجام این معامله کافیست زیرساخت های فنی و نرم افزاری CDS های هر دو کشور فراهم شود که خریداران نفت ایران در کرواسی بدون نیاز به سفر به ایران بتوانند از طریق کارگزاری های خود این خریدها را انجام دهند و نقل انتقال وجوه و سایر اسناد از طریق شرکتهای سپرده گذاری طرفین انجام بگیرد.
نماینده CDS افزود: در زمینه کالای کشاورزی کرواسی اقدامات خوبی انجام داده که ما می توانیم بعضی از محصولات کشاورزی را از طریق بورس کالا از کرواسی تهیه کنیم و از طرفی چون ایران تولیدکننده فولاد و محصولات پتروشیمی است می توان دو زمینه همکاری طرفین را فراهم کند.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: رابطه ایران و کرواسی در سطح خوبی قرار دارد و باید از این فرصتی که به کمک دولت تدبیر و امید فراهم شده به نحو احسنت استفاده شود.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بازار سرمایه به لحاظ نهادها و زیرساخت ها در شرایط خوبی به سر می برد همه مسوولان و مدیران باید عزم شان را جزم کنند که این بازار بتواند در راستای اهداف کلان کشور و نظام، خدمات خود را ارائه کند که زمینه های رشد اقتصادی از طریق مبادلات اقتصادی فراهم شود.
اقتصام(1)9141**1558


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن