تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799747863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد نفتی مجلس به دولت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پیشنهاد نفتی مجلس به دولت
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ادامه روند کاهشی قیمت نفت در بازارهای جهانی و تاثیر ان بر بودجه سال 94 کشور، گفت: مجلس و کمیسیون برنامه نقطه نظرات خود را در این خصوص به دولت اعلام کرده و براین اساس پیشنهاد ما برای قیمت نفت در سال آینده رقم حدود 80 دلار برای هر بشکه است.
کد خبر: ۴۵۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴ - 24 November 2014


غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به آنکه دولت باید با توجه به بحث کاهش قیمت نفت، بودجه سال آینده را مناسب تدوین و لایحه آن را به مجلس ارایه کند، افزود: به نظر می رسد موضوع کاهش قیمت نفت ادامه دار باشد و بازگشت به قیمت های سابق در کوتاه مدت پیش بینی نمی شود.

وی با بیان آنکه در بودجه 94 به دلیل افت قیمت نفت با کاهش منابع در حوزه بودجه های عمرانی مواجه خواهیم شد، افزود: دولت با اولویت بندی برنامه های اقتصادی و صنعتی می تواند با موفقیت از این مشکل عبور کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه افت ناگهانی قیمت نفت در بازارهای جهانی، کشورهای نفتخیز را بر آن داشت تا در تدوین قانون بودجه سال آینده خود محتاط تر عمل کنند، افزود: اعضای اوپک قصد دارند در بودجه سنواتی خود قیمت هر بشکه نفت را حدود 60 تا 80 دلار تعیین کنند.

وی افزود: آینده نگری اعضای اوپک درحالی رقم می خورد که ایران نیز درصدد اعمال کاهش قیمت در بودجه سال آینده است اما از آنجا که هنوز قیمت نفت خام در بودجه 94 نهایی نشده است، احتمال گنجاندن نفت 75 تا تا 80 دلاری در بودجه و تقبل ریسک کمتر وجود دارد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه بودجه امسال براساس هر بشکه نفت 100 دلاری بسته شد، افزود: اما با توجه به اینکه در ماه های اخیر شاهد افت چشمگیر قیمت نفت هستیم، گنجاندن نفت گران در بودجه سال آینده، پیامدها و ریسک های اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید منتظر وضعیت بازار نفت در زمینه عرضه و تقاضا و دیگر مولفه های جهانی و داخلی باشیم، افزود: هنوز نمی توان قیمت مشخصی برای نفت در بودجه سال 94 متصور شد اما به نظر می رسد با احتیاط و دوراندیشی همان رقم 75 تا 80 دلار ملاک بودجه قرار داده شود.

به گفته تاجگردون؛ چنانچه قیمت نفت در همین سطح هم بسته شود، بازهم می توان به رشد درآمدها اطمینان داشت زیرا نباید بیش از حد روی قیمت نفت در بودجه تاکید بلکه باید برای افزایش بودجه کشور به رشد صادرات بها داده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اگر قیمت نفت در بودجه سال آینده منطقی باشد، در صورت افزایش قیمت نفت حتی به بشکه ای بیش از 100 دلار نیز می توان مازاد درآمدهای نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز کرد، افزود: اما اگر قیمت نفت در بودجه سال آینده بالا گنجانده شود، احتمال کسری بودجه وجود خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند؛ با توجه به اینکه بحث کاهش قیمت نفت با شیب تند در حال حرکت است، برگزاری جلسه اضطراری اوپک با کاهش سقف تولید اعضا می تواند مانع سقوط قیمت نفت شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن