تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819607448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: روز دانشجو روز پیوند علم و دین در مقابل استکبار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: روز دانشجو روز پیوند علم و دین در مقابل استکبار است بوکان، مهاباد - ایرنا - نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: روز دانشجو روز پیوند علم و دین و روز مقابله با استکبار است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدقسیم عثمانی عصر روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در سالن ورزشی شهید مطهری دانشگاه آزاد واحد بوکان برگزار شد افزود: این روز تاریخی روز ایستادگی حق خواهان در مقابل کشورهای سلطه گر و استکباری جهان است.
وی گفت: تفکر دانشجویی تفکری پاک و زلال، بدون ریا و منفعت طلبی است و این نوع نگرش و تفکر باید در جامعه ما بویژه در میان دانشگاهیان نهادینه شود.
عثمانی افزود: روز دانشجو یادآور این باور است که وظیفه دانشجویان در جامعه فقط آموختن علم و دانش نیست بلکه مسئولیت های خطیر دیگری نیز در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برعهده دارند.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: 16 آذر یادآور این موضوع است که اگر می خواهیم به اهداف متعالی نظام دست پیدا کنیم باید در کنار علم و دانش، خود را به باور دینی و اسلامی نیز مجهز کنیم تا اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جامه عمل بپوشاند.
وی اظهار کرد: تفکر دانشجویی به باور ضد استبدادی و استکباری گره خورده و این راه که به وسیله دانشجویان شهید به دانشجویان امروز به ارث رسیده است را باید ادامه داد.
عثمانی با اشاره به رشد توسعه اقتصادی کشورمان افزود: اگر امروز توانسته ایم به رشد مثبت اقتصادی دست پیدا کنیم و از یک چهره تنش زا در جامعه بین الملل به چهره ای صلح طلب تبدیل شویم همگی در سایه تدابیری است که جوامع دانشگاهی آن را عملیاتی کرده اند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد دانشگاه و کرسی های آزاداندیشی نیز گفت: تریبونهای آزاداندیشی در دانشگاههای کشور باید ساماندهی شود و از اندیشه و تفکر والای دانشجویان در اداره کشور به خوبی استفاده شود.
عثمانی با اشاره به ایجاد روحیه پرسشگری در میان قشر دانشجو گفت: ایجاد روحیه پرسشگری در میان دانشجویان موجب رشد و توسعه و پاسخگویی مسئولان در زمینه های مختلف در کشور می شود.
وی ادامه داد: دانشجو باید منتقد جامعه و مسئولان باشند چرا که نقد دانشجو بر اساس منافع شخصی نبوده بلکه بر اساس آینده نگری انجام می گیرد.
پایان بخش این مراسم اجرای چند برنامه های فرهنگی و هنری بود.
شهرستان بوکان با 227 هزار نفر جمعیت دارای چهار دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، علمی کاربردی و دانشکده پرستاری است که در زمان حاضر بیش از شش هزار دانشجو در آن به تحصیل اشتغال دارند.
بوکان یکی از شهرستان های جنوبی آذربایجان غربی به شمار می رود که در فاصله 185 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
7510/584/581


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن