تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805480417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لوله های قاچاق سوخت در هرمزگان به کجا وصل است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: لوله های قاچاق سوخت در هرمزگان به کجا وصل است بندرعباس - پس از سالها تلاش دستگاه های مختلف برای مبارزه با قاچاق سوخت ،گفته های متناقض مسوولان به تازگی این تردید را به وجود آورده که لوله های اصلی قاچاق سوخت در هرمزگان است یا رد آن به استان های دیگر می رسد.


چندی پیش مسوولی سرمنشا قاچاق سوخت در هرمزگان را استانهای دیگر می دانست و آمارهایی ازقبیل واردات سوخت با حواله و قانونی و نیز خودروهای سنگین ارائه داد اما هفته جاری عکس این آمار اعلام شد و یکی از این مسوولان توپ را در زمین خودی انداخت و گفت: منشاء سوخت قاچاق در هرمزگان است.
اینکه قاچاق منشا آن هرمزگان یا استان های دیگر است از دردهای مردم کاسته نمی شود اینکه چقدر از این قاچاق سوخت مهار شده و گرایش افراد قاچاقچی به این سمت تا چه حدی کاسته شده مهم است.
پدیده قاچاق نه تنها اقتصاد، بلکه محیط زیست،فرهنگ و شیوه زندگی در استان ها بویژه نقاط مرزی را متاثر کرده بطوریکه این نگرانی همواره وجود دارد که قاچاق به الگوی شغلی برای نوجوانان و جوانان در این مناطق تبدیل شود و این نگرانی ها باعث شده که مبارزه با پدیده قاچاق دغدغه اصلی مسوولان شود.
طرحهای همچون موافقت وزیر نفت با فروش سوخت بوسیله تعاونی ها ، استفاده از ظرفیت های نیروهای مسلح در مبارزه با قاچاق سوخت و اجرای طرح باک پر روی میز مسوولان است.
البته در این مدت اقدام های خوبی صورت گرفته که بخشی از قاچاق سوخت در خشکی و دریا مهار شده و پرونده های کلانی منجر به صدور رای شده ولی ریشه این شغل کاذب بواسطه سود های کلان خشکانده نشده و همچنان هرمزگان را از این بابت بدنام کرده است.
همواره گفته می شود که بیکاری منجر به رو آوری مردم به این راه شده ولی چه راه کاری تاکنون توانسته جایگزین شود و خیل جویندگان کار را از این گونه مشاغل کاذب باز دارد و به شغل قانونی و سالم رهنمون سازد.
فرماندار قشم در این ارتباط موضوع قاچاق بخصوص قاچاق سوخت را یک پدیده کشوری و استانی می داند و بر این باور است که جزیره قشم بخاطر شرایط خاص جغرافیایی و مساعد بودن این شرایط برای قاچاقچیان در این خصوص مورد بی توجهی واقع شده است.
"عزت کمال زاده " با اشاره به اینکه سوخت قاچاق از همه شهرهای کشور به جزیره قشم وارد می شود ولی به نام ساکنان این جزیره تمام می شود تصریح کرد: به سبب سود بالای قاچاق سوخت برخی از این ساکنان ممکن است به آن روی آورده باشند.
وی با برشمردن تبعات منفی پدیده قاچاق سوخت در قشم از جمله تاثیر منفی بر سرمایه گذاری، ترک تحصیل برخی از دانش آموزان و آلوده شدن محیط زیست، شناسایی افزون بر 700 فقره کارت سوخت جعلی و الزام کردن نصب سیستم جی پی اس خودروهای گازوییل سوز را از مهم ترین اقدامات انجام شده برای مبارزه با پدیده قاچاق سوخت در قشم اعلام کرد.
رییس پلیس انتظامی هرمزگان نیز گفت: برخلاف دیدگاه برخی مسوولان که معتقدند عمده سوخت قاچاق از خارج استان وارد می شود برآورد کارشناسی پلیس نشان می دهد که 80 درصد سوخت قاچاق از منابع داخل هرمزگان تامین می شود.
سردار "رضا محمدی یگانه " افزود: این میزان سوخت از جایگاه عرضه سوخت و سهمیه بگیران عمده، قاچاق می شود که نظارت و مدیریت جدی را می طلبد.
وی گفت: بطور قطع سوخت و حمل با تانکرها قابلیت عبور از محورهای فرعی را ندارد و محورهای اصلی نیز در کنترل پاسگاه ها و گشت های پلیس است.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه این استان با توجه به منابع کافی تامین سوخت نیازی به واردات از استان های دیگر ندارد تاکید کرد: بنابراین قاعده حمل هر نوع سوخت به سمت استان هرمزگان ممنوع و خودروها توقیف خواهند شد.
وی از اجرای قانون جدید توقیف خودروهای حامل سوخت خبر داد و گفت: با توجه به اجرای این قانون از این پس تمامی خودروهای حامل قاچاق سوخت سه ماه توقیف خواهند بود.
سردار "محمدی یگانه" حجم سوخت کشف شده در مدت هشت ماه امسال را شش میلیون و 972 هزار لیتر انواع سوخت اعلام کرد و گفت: در این ارتباط یک هزار و 573 نفر دستگیر و دو هزار و 626 خودروی سبک و سنگین و 67 فروند شناور نیز توقیف شده است.
رییس پلیس انتظامی استان هرمزگان شمار طرح های مقابله با قاچاق سوخت را دو هزار و 220 طرح اعلام کرد و افزود: در آخرین رشته از این طرح ها در محدوده روستای بوستانو عملیات میدانی داشتیم که در آن 30 چهاردیواری محل دپو تخریب و 60 هزار متر لوله انتقال کشف شد.
وی گفت: در این ارتباط 230 مخزن با حجم 30 هزار لیتر تا بشکه های 220 لیتری و نیز محل یک آب انبار در زیر ساختمان نیز به دپوی سوخت اختصاص داده شده بود کشف شد.
معاون هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بی انضباطی در توزیع و پخش فرآورده های نفتی و بخصوص نبود نظارت در بارنامه وسایل نقلیه حمل کننده این فرآورده ها مربوط به گذشته است.
"علیرضا بیات " افزود: رویکرد کلی این ستاد بهینه سازی تخصیص سهمیه ها و انضباط بخشی در این تخصیص ها است.
وی با تشریح برخی ازسوء استفاده ها از تخصیص سهمیه ها از اهتمام ویژه وزارت نفت و راه و شهرسازی در جهت برخورد قاطع با این موضوع خبر داد و افزود: کلاس بندی دقیق خودروها، راه اندازی سامانه جدید صدور کارت، بازنگری در تخصیص سهمیه ها، انتقال سوخت ازطریق لوله و توزیع گازمایع به جای سوخت مایع از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه در این خصوص بوده است.
به گفته ی وی فروش سوخت به مرزنشینان، خرده فروشی سوخت در بازارچه های مرزی، تفویض اختیار نرخ گذاری به استان ها، تسری مازوت و گازوییل به بانکرینگ و بازنگری در شیوه های پرداخت حق الکشف نیز از مهم ترین برنامه های در دست اجرای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت مقابله با پدیده قاچاق سوخت در استان های ساحلی است.
بیات از کاهش شش درصدی در مصرف سوخت کشور در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم معادل 15میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف روزانه سوخت در کشور است که با قیمت فوب خلیج فارس معادل پنج میلیارد دلار صرفه جویی در سال می شود.
استاندارهرمزگان با اشاره به اینکه تعاونی مرزنشینان دارای ظرفیت بسیار بزرگی برای رشد و توسعه اقتصادی هر منطقه ای دارند گفت: تقویت و حمایت از این تعاونی ها بهترین راهکار برای مبارزه با قاچاق است.
"جاسم جادری" بر فعال شدن بازارچه ها و تعاونی های مرزی تاکید کرد و افزود: برای مقابله با مشکلاتی چون قاچاق سوخت، چاره ای جز تقویت تعاونی های مرزنشینان نیست.
وی افزود: با طرح و برنامه ای مناسب می توان از طریق تعاونی های مرزنشینان، سوخت اضافه را صادر و از این طریق با پدیده قاچاق سوخت مبارزه کرد.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کرد تا با تقویت تعاونی های مرزنشینان، زمینه مناسب برای کار و تامین معیشت مردم مرزنشین فراهم شود و آمادگی داریم از بخش تعاون در استان حمایت کامل کرده تا تعاونی های مرزنشینان فعال تر شوند.
وی درحین حال یاد آور شد: مشکلات ناشی از قاچاق سوخت بویژه زیست محیطی و معضلات اقتصادی و اجتماعی آن نیازمند توجه جدی است زیرا که مشکلات پدیده قاچاق سوخت بسیار گسترده و فراگیر بوده و آسیب هاب زیادی به همراه دارد.
جادری بر لزوم برخورد جدی با پدیده قاچاق سوخت درهرمزگان تاکید کرد و افزود: با وجود اینکه نهادهای مختلف در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت فعال بوده اما این پدیده هنوز در هرمزگان وجود دارد که یکی از آسیب های آن نیز اثرات زیست محیطی است.
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از نظر این ستاد تنها راه مبارزه با قاچاق برخورد فیزیکی و مقابله با قاچاقچیان نیست بلکه معتقد است که قاچاق یک پدیده فرایندی است که از مبداء شروع و با گذراندن مسیر در مقصد، به وقوع می پیوندد.
" حبیب الله حقیقی" سوخت را مهم ترین قلم کالای قاچاق در استان هرمزگان دانست و افزود: به نظر می رسد مقابله با قاچاقچیان در مقصد، اولویت اول در مبارزه با قاچاق سوخت در این استان باشد در صورتی که آمارها نشان می دهد که مشکل در مبداء است و اگر در مبداء خوب عمل نکنیم هرچقدر در مقصد مقابله بکنیم، نتیجه مطلوب به دست نمی آید.
538/668


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن