تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812815673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام های بلند بسیج این بار برای اقتصاد مقاوم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مردم در میدان سازندگی/ گام های بلند بسیج این بار برای اقتصاد مقاوم کرج-ایرنا- آن روزها که جنگ تحمیلی پایان یافت، تصور برخی براین بود که دیگر نیازی برای حضور مردم در قالب نهادی به نام بسیج نیست و این تشکل باید تا ضرورتی دیگرغزل خداحافظی را بخواند.


به گزارش ایرنا،کسانی که این تصور را داشتند شاید به این موضوع فکر نکرده بودند که انقلاب اسلامی زاییده تفکری والاست و تکیه گاه همیشگی آن ارزش های دینی و حضور مردمی است.
امام راحل (ره) با اندیشه والای خود سنگ زیربنای انقلاب اسلامی را بر اساس مشارکت تک تک آحاد جامعه پایه گذاری کرد و برای تداوم حضور توده های مردم در صحنه ، فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمود.
کارنامه درخشان حضورمردم نه درپیروزی انقلاب بلکه مردم درهشت سال جنگ نابرابر
این واقعیت را نشان داد که هرجا حضور آنان بویژه لایه های رنج دیده جامعه در صحنه های مختلف تجلی یافت، سخت ترین مشکلات به نسیان رفتند و بارقه امید از افق سربرون آورد.
در جنگ تحمیلی اگرچه مدرن ترین سلاح های روز جهان به میدان آمد، اما اراده مردم مومن و باایمان بر برترین های آتشین جهان پیروز شد و تجلی حضور مردم رهیافتی برای غلبه بر دیگر مشکلات بر روی مسوولان و برنامه ریزان کشور گشود.
اینک بیش از35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، تفکر بسیجی در وجود جوانان ومردم این سرزمین ریشه دوانده و علم و دانایی این مردم مسلمان ایران کانون نگاه جهانیان شده است.
تفکر خودباوری از زوایا و دریچه های مختلف روز به روز تجلی می یابد و خوشه های
دانش از گوشه و کنار ایران تحریم شده سربیرون می آورد.
از تازه آمدهای علم پزشکی تا دانش هسته ای ، علوم فضایی و صنایع نظامی همه و همه بر تفکری مبتی بر خودباوری یا همت بسیجی استوار است ، تفکری که بزرگترین عاملان زر و زور جهان را به پای میز مذاکره با ملت ایران کشانده است.
اما امروز دشمن دست بردار نیست و سلاح نظامی اش به تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی تبدیل شده یا به عبارتی به بدترین تاکتیک ها متوسل شده است.
اکنون در پس حسادت ها و کینه توزی ها حلقه محاصره اقتصادی بر مردم مقاوم ایران تنگ تر وتنگ تر شده و آزمون دیگری پس از جنگ تحمیلی بر روی مردم و تفکر بسیجی آنان گشوده شده است.
با این حال رهبری معظم انقلاب مسیری دیگر برای استحکام درونی ملت ایران با تکیه برخودباوری ترسیم فرموده اند و آن را با نام اقتصاد مقاومتی به میدان داران عرصه های حضور یعنی قشرهای مختلف مردم سپرده است.
پیشگام این حرکت سازنده اکنون تفکر بسیجی است که برغیرت دینی و ملی قشرهای مختلف مردم می دمد و سوت سازندگی را درلایه های زیرین جامعه یعنی روستاهای دور دست و محرومان به صدا درآورده است.
طرح های کوچک تولیدی اقتصاد مقاومتی این روزها یکی پس از دیگری نمایان می شود و
تولید به اشکال مختلف خوان نعمت های ایران اسلامی را تنوعی خاص می بخشد.
روحیه تولید گری ، خوداتکایی ، خودباوری و خودکفایی می رود تا در آینده نزدیک کشور را به کارگاه بزرگ تولیدی تبدیل کند.
خبرنگاران برای دیدن گوشه هایی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی روز شنبه پانزدهم آذرماه جاری با فرماندهان سپاه و بسیج سازندگی استان البرز همسفر شدند تا نظاره گر همت بسیج در گوشه گوشه این استان تازه تاسیس باشند.
دیدن هر یک ازدستاوردهای بسیج مردمی در این بازدید بارقه امید در دل هر نظاره گران
به وجود آورد.
بسیج سازندگی درراستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شده فعالیت های مثمر ثمری در استان البرز انجام داده است.
تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری، تعمیق فرهنگ کار و تولید، مردمی کردن اقتصاد مقاومتی، مدیریت اصلاح الگوی مصرف، استفاده حداکثری از همه ظرفیت های دولتی و مردمی پنهان و مغفول مانده، حمایت از تولید ملی و مصرف کالاهای داخلی، مدیریت درست منابع ارزی و ریالی، توجه به اقتصاد دانش بنیان، استفاده حداکثری از زمان و سرعت بخشیدن به پیشبرد طرح ها، بسط و توسعه عدالت اقتصادی، رعایت اصول اساسی و غیرقابل تخلف، فراگیر کردن جهاد اقتصادی، نظارت و کنترل و تضمین سلامت طرح های اقتصاد مقاومتی، بومی کردن طرح های اقتصاد مقاومتی از اهداف اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور است.
استان البرز نیز همراه با دیگر استان های کشور در تحقق این اهداف گام های موثری برداشته که ایجاد حدود 500 فضای تولیدی از ابتدای سال جاری تاکنون نشان از استقبال گسترده مردم البرز از طرح های کوچک تولیدی دارد.
دراین برنامه بازدید فعالیت کارگاه قالی بافی مستقر در سپاه کرج و کارگاه های خیاطی ، دوخت کیف و چرم، معرق، واحد پرورش شترمرغ، استخر دومنظوره پرورش ماهی و گلخانه توت فرنگی در شهرستان نظرآباد برای خبرنگاران ومسوولان استانی جالب توجه و دیدنی بود.
کارگاه قالی بافی مستقر در سپاه ناحیه کرج اولین طرح مورد بازدید این گروه بود که براساس گفته سرپرست و کارآفرین این کارگاه تاکنون یک هزارو200 نفر از بانوان موفق شده اند از طریق این کارگاه ، هنر قالی بافی را بیاموزند 700 نفر از آنان نیز وارد عرصه تولید شوند.
"سیده ناهید حسینی" ورود دیگر بانوان به عرصه تولید را نیاز به تسهیلات و حمایت مالی دانست.
کارگاه های قالی بافی و خیاطی منطقه شاهین ویلای کرج ازدیگر مکان هایی بودند که فعالیت آنها با اشتغال و آموزش تعداد زیادی از بانوان همراه بوده است .
بر دیوارهای این کارگاه آموزشی شعار "هر بسیجی یک تولیدگر و خانه یک کارگاه تولیدی" به چشم می خورد، شعاری که بسیج سازندگی برای برنامه های اقتصاد مقاومتی سرلوحه خود قرار داده است .
در ادامه از واحد پرورش شترمرغ پرواری و مولد شرکت تعاونی صنعت میثاق کشت آتی بازدید به عمل آمد که در این واحد پنج هکتاری هم اکنون حدود 200 قطعه شترمرغ و 500 قطعه جوجه شتر مرغ پرورش داده می شود.
"آزاد آذرخش" مسوول این واحد تولیدی گفت:دراین مکان برای بیش از 500 نفر و صنایع وابسته شغل ایجاد شده است .
وی از تولید چرم شترمرغ، کیف و کفش، تولید محصولات تزیینی از تخم شترمرغ، محصولات بهداشتی و دارویی مانند صابون ، کرم و پماد شتر مرغ ازجمله فرآورده های وابسته به این واحد برشمرد.
آذرخش گفت: روزانه حدود 300 کیلوگرم گوشت شتر مرغ با کشتار 12 قطعه شترمرغ وارد بازار می شود که به زودی با انتقال این واحد به شهرستان اشتهارد و افزایش ظرفیت
آن تا 30 هزار قطعه ، تولید شترمرغ در البرز افزایش می یابد.
بازدید از طرح استخر پرورش ماهی دو منظوره در منطقه روستای نجم آباد شهرستان نظرآباد از دیگر طرح هایی بود که از جذابیت خاصی برخوردار بود.
در کنار پرورش ماهی قزل آلا در استخر این واحد، آب سرریز استخر به صورت آبیاری قطره ای برای پرورش نهال های مثمر نیز استفاه می شود.
در این مجموعه علاوه بر پرورش 30 هزار قطعه ماهی قزل آلا ، 500 هزار اصله نهال مثمر پایه رویشی و سنتی نیز تولید می شود.
همچنین گلخانه ای توت فرنگی دیگر طرحی بود که در زمینی به مساحت چهار هزار و 400 مترمربع در نظرآباد واقع شده و حدود 20 نفر اشتغال زایی دارد .
به گفته مسوول این واحد تولیدی پیش بینی می شود با استفاده از سبک های جدید علمی
در هر هزار مترمربع در این مکان 10 تن توت فرنگی برداشت شود.
مسوول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در حاشیه بازدید از این طرح ها به خبرنگاران گفت: بسیج سازندگی در اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اقدام به اجرای طرح های زودبازده و اشتغال زا کرده است و تمام مراحل از جمله مشاوره، آموزش، ارائه تسهیلات، معرفی و تبلیغات را بر عهده دارد.
"علی ترکاشوند" افزود: برای فعالان در عرصه اقتصاد مقاومتی ضمن حمایت های ویژه، بازاریابی محصولات در قالب نمایشگاه های مختلف انجام می شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 500 طرح در عرصه های دهگانه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده که از این طریق برای بیش از دو هزار نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.
وی با اشاره به اعطای تسهیلات برای اجرای این طرح ها، گفت: تاکنون حدود 70 میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد طرح ها به حدود 800 طرح و میزان تسهیلات اعطایی به 100 میلیارد ریال برسد.
سردار "علی استاد حسینی" فرمانده سپاه استان البرز نیز در حاشیه این بازدیدها به خبرنگاران گفت: دشمنان در تلاش هستند تا همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند از ناحیه اقتصاد به مردم ایران ضربه بزنند اما باید بدانند که زمینه های خودکفایی در کشور ما فراهم است.
وی افزود: دولت باید در طرح اقتصاد مقاومتی زودبازده سرمایه گذاری کند.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: خوشبختانه طرح های اجرایی در استان البرز زودبازده و اشتغال زا بوده و زمینه های خودکفایی را فراهم خواهند کرد.ک/4
693/ 691


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن