تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819140461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک مهر اقتصاد الگوي موفقي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۳ (۱۶:۲۱ب.ظ)
رئيس کميسيون آموزش مجلس: بانک مهر اقتصاد الگوي موفقي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي است مدير کل شعب بانک مهر اقتصاد استان کرمان با دکتر زاهدي، رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، ديدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد مهدي زاهدي، رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات و نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي، در اين ديدار گفت: قانون عمليات بانکي بدون ربا در سال 1362 تصويب شد تا مقدمه اي براي استقرار نظام پولي اسلامي در کشور باشد، اما؛ هنوز بازنگري اين قانون عملياتي نشده است.
وي عنوان داشت: بانک مهر اقتصاد الگوي موفقي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي است و مي طلبد تا بانک مرکزي مجموع اقدامات انجام شده اين بانک را در سيستم بانکي کشور تسري دهد.
زاهدي با تأکيد بر اينکه بانک‌ها بايد در زمينه اجراي بانکداري اسلامي به عنوان يک الگو در سطح کشور مطرح شوند و با تأکيد بر حسن رفتار در برخورد با مشتريان و مردم، تصريح کرد: قرض دادن به مومن از ثواب بسيار بالايي برخوردار است، لذا بايد تا جايي که امکان دارد به نيازمندان تسهيلات داده شود و در بر طرف کردن بخشي از مشکلات اقتصادي آنها مؤثر باشيد.
وي افزود: در تحقق بانکداري بدون ربا تنها بانک ها و مؤسسات اعتباري مسوول نيستند، بلکه همه مراجع دولتي، سپرده گذاران، سهامداران، تسهيلات گيرندگان و کارکنان موسسات پولي و بانکي تأثير گذارند.
نماينده مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي مجموعه اقدامات اصلاحي بانک مرکزي و وزارت اقتصاد را نشانگر آينده اي اميدبخش و با نشاط در عرصه اقتصاد کشور دانست و يادآور شد: خرسنديم که بانک مهر اقتصاد به عنوان مجموعه اي پيشرو در انجام فعاليت هاي بانکي درصد مجاز منابع جذب شده خود را صرف وام و تسهيلات در قالب توسعه، توليد و عمران ايران اسلامي کرده است.
وي با اشاره به انتظارات مردم و علما از بانک‌ها پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح کرد: مردم انتظار دارند همان گونه که رذائل اخلاقي در جامعه به فضايل اخلاقي تبديل شده است سيستم بانکي کشور نيز به سمت بانکداري اسلامي حرکت کند.
زاهدي با تبيين نام‌گذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» گفت: دشمنان در چند سال گذشته در زمينه‌هاي گوناگون از جمله در عرصه اقتصادي با ايران اسلامي وارد نبرد شدند و از هيچ اقدامي در اين زمينه کوتاهي نکردند تا با اين شيوه مردم را مقابل نظام قرار دهد.
رئيس مجمع نمايندگان استان کرمان يادآور شد: اقتصاد مقاومتي که رهبر فرزانه انقلاب بر آن تأکيد دارند اقتصاد رياضتي نيست، بلکه اقتصاد پايداري است و يکي از راه‌هاي تحقق آن افزايش توليد است؛ چرا که هر چه توليد بيشتر شود چرخه اقتصاد با سهولت بيشتري به حرکت در مي آيد.
زاهدي با بيان اينکه اگر سرمايه بانک ها به سمت توليد هدايت شوند در زمان تحريم، مردم با مشکلات کمتري مواجه مي شوند، افزود: حمايت بانک‌ها از توليدات کشاورزي نيز اقدام بسيار بزرگي است که به خودکفايي کشور در اين عرصه کمک قابل توجهي مي کند.
رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد حرکت ارزنده اي را در زمينه اجرا و فرهنگ سازي بانکداري اسلامي آغاز کرده است که جا دارد ساير بانک ها از آن الگوبرداري کنند که در اين صورت با رعايت موازين شرعي تسهيلات متناسب با نياز عموم جامعه به آنها ارائه مي شود.
علي جعفري، مدير کل شعب استان کرمان، نيز در اين ديدار به ارائه گزارشي از اقدامات بانک مهر اقتصاد در بخش حمايت از طرح هاي اقتصاد مقاومتي پرداخت و اظهار اميدواري کرد که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي اين مجموعه بتواند چتر حمايتي مناسبي براي سرمايه گذاران داخلي در عرصه توليد و صنعت بگشايد.
وي افزود: بايد به بانک ها اجازه داده شود که در چارچوب هاي تخصص خود ضمن اعتبارسنجي نسبت به ارائه تسهيلات در بخش هاي حمايت از توليد داخلي ارائه کنند و بانک نيز نقش وکالتي خود را در قبال سپرده گذاران و سهامداران به درستي ايفا نمايند.
جعفري با اشاره به رعايت موازين شرعي در روند پرداخت تسهيلات گفت: بانکداري اسلامي امروز نه در شعار، بلکه در تک تک پرونده هاي تسهيلات بانک مهر اقتصاد قابل مشاهده است و ضمن آموزش هاي مستمر، نظارت دقيقي در اين حوزه به انجام مي رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن