تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804384286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویژگی دولت یازدهم، خروج از حرکت پوپولیستی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر صنعت: ویژگی دولت یازدهم، خروج از حرکت پوپولیستی است اصفهان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ویژگی دولت یازدهم، خروج از حرکت پوپولیستی (عوام گرایی)، ارائه آمار صحیح و حرکت در چارچوب قانون است.


به گزارش ایرنا، علی یزدانی ورزنه روز پنجشنبه در نشست علمی نقش صنعت، معدن و تجارت در اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: قرار نیست کار خلاف قانون در دولت یازدهم درباره مباحث مختلف اقتصادی از جمله قانون هدفمندی یارانه ها و یارانه تولید انجام بگیرد.
وی با بیان اینکه 10 هزار میلیارد تومان یارانه تولید در قانون بودجه امسال مصوب شده بود ،اظهار کرد: این ارقام و اعداد بر مبنای پیش بینی است و اگر درآمد ها محقق نشود ممکن است این موارد نیز به طور کامل تخصیص نیابد.
وی با بیان اینکه مقرر شد از این رقم، امسال پنج میلیارد و 400 میلیون تومان به بخش تولید تخصیص یابد ادامه داد: در نهایت مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان به ما تخصیص یافت که هنوز به خزانه ابلاغ نشده و پرداخت آن نیز به صورت چند مرحله ایست.

*** سرمایه در گردش، معضل اصلی واحدهای تولیدی
معاون وزیر صنعت گفت: سرمایه در گردش معضل اصلی و امروز بسیاری از واحدهای صنفی و تولیدی کشورمان است.
یزدانی با بیان اینکه این موضوع در لایحه خروج از رکود و تورم مطرح شده است ،افزود: ما برای رفع این مشکل از واحدهای تولیدی خواستیم به طور مستقیم به بانک ها مراجعه کنند اما بانک ها نیز منابع محدود دارند و نمی توانند همه نیازها را پاسخ دهند.
وی با اشاره به اینکه لایحه خروج از رکود در سه ماه گذشته برای بررسی در دست مجلس شورای اسلامی است تصریح کرد: ما توقع داشتیم زودتر به این لایحه رسیدگی می شد.
به گفته وی اگر این لایحه دولت به تصویب نهایی برسد گام مهمی در سرعت دادن به رفع مشکلات است.
معاون وزیر صنعت، اتکا به سرمایه گذاری خارجی را یکی از راهکارهای حل این مشکل خواند و اظهار کرد: لازم است تشکل های صنفی نیز نقش خود را بصورت ملی در این زمینه ایفا کنند.

*** افزایش قیمت نان در راستای قانون بود
یزدانی همچنین در این جلسه با اشاره به افزایش قیمت نان در سه روز گذشته گفت: این کار در راستای اجرای قانون و انتظارات صنف مربوطه صورت گرفت.
وی با بیان اینکه لازم است در این زمینه اطلاع رسانی لازم به مردم صورت گیرد افزود: یکی از اهداف این کار، جلوگیری از تخلف، کم فروشی و کیفیت بد نان است.
وی با اشاره به ثبت نام 70 میلیون نفر برای دریافت یارانه اظهار کرد: ما در تلاشیم تا بر اساس قانون این یارانه ها بیشتر به افراد مستحق برسد.

*** وصولی سیگار مارلبرو، دو و نیم برابر بیشتر از پیش بینی ها بود
معاون وزیر صنعت همچنین در این نشست با اشاره به موضوع دخانیات در کشور گفت: سالانه بیش از 60 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می شود.
یزدانی افزود: بخش بزرگی از آن از طریق قاچاق و مابقی از تولید داخلی یا مجوزهای صادر شده تامین می شود.
وی با اشاره به اخذ مجوز جدید برای سیگار مالبرو در کشور تصریح کرد: از این محل با این میزان بالای قاچاق در کشور سالانه حدود 500 میلیارد تومان به خزانه واریز خواهد شد.
وی با بیان اینکه امسال پیش بینی وصول 60 میلیارد تومان را از محل مجوزهای دخانیات کرده بودیم، ادامه داد: تا کنون دو و نیم برابر این رقم یعنی حدود 150 میلیارد تومان از محل آن به خزانه وصول شده است.
یزدانی، مجوز های دخانیاتی را تنها ردیفی در وزارت صنعت دانست که بیش از 200 درصد از پیش بینی های اولیه آن، وصول شده است.

*** امسال 14 درصد از قانون بودجه به وزارت صنعت تخصیص داده شد
معاون وزیر صنعت در پاسخ به سوالی درباره چگونگی هزینه کرد درآمدهای دولتی از محل معادن گفت: در قانون بودجه امسال وصول یک هزار و 800 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که از آن فقط 230 میلیارد تومان یعنی حدود 14 درصد تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه این رقم قابل توجهی نیست افزود: اولین تخصیص ها از محل این اعتبار از هفته گذشته برای پروژه های زمین شناسی و اکتشافی پرداخت شد.
یزدانی توضیح داد: بر اساس قانون باید 65 درصد از حقوق دولتی از محل معادن به خزانه واریز و به وزارت صنعت برگشت داده شود اما در عمل همه این بودجه را به ما نمی دهند.
وی اضافه کرد: 15 درصد از این حقوق دولتی نیز باید برای توسعه زیرساخت ها در شهرستان های محل استقرار معدن، 12 درصد برای منابع طبیعی، سه درصد برای نظام مهندسی معدن و پنج درصد برای صندوق حمایت از فعالیت های معادن هزینه شود.
معاون وزیر صنعت ادامه داد: پارسال 30 میلیارد تومان بابت سهم 15 درصد به ما دادند که در 31 استان توزیع شد.
وی همچنین از تخصیص پنج میلیارد و 400 میلیون تومان از محل درآمدهای قانون نظام صنفی به وزارت صنعت در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار به سه قسمت برای اصناف، تعزیرات و صنعت تقسیم می شود.
یزدانی در پاسخ به سوالی درباره تعطیل شدن ستادهای تسهیل و سرمایه گذاری در استان ها نیز اظهار کرد: تشکیل ستادهای تسهیل در دستور کار دولت قرار دارد.
وی افزود: پیشنهاد وزارت صنعت این است که ستاد ملی و استانی برای آن تشکیل شود تا بخشی از مشکلات در داخل استان ها حل شود.

*** 100 میلیارد تومان برای حمایت از صادرات غیر نفتی
معاون وزیر صنعت همچنین از فعال شدن مجدد شورای عالی صادرات غیر نفتی خبر داد و گفت: 100 میلیارد تومان نیز در وزارت صنعت برای حمایت از این موضوع در تولیداتی که متکی به خدمات فنی و مهندسی و کالاهای با فناوری بالاست منظور شده است.
وی افزود: در بودجه سال 94 نیز ردیف مستقلی برای حمایت از صادرات غیر نفتی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه امسال 60 درصد بودجه کشور به نفت متکی بود، اظهار کرد: سران سه قوه عزمی جدی برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت دارند.
یزدانی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی تصریح کرد: تحقق این سیاست ها و رسیدن به اقتصاد پایدار، چنین مشکلاتی را از بین می برد.
پوی با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی گفت: این اقتصاد، مردمی، دانش بنیان، با ثبات ، رقابت پذیر، با فضای سالم و شفاف، با دیپلماسی فعال، غیر وابسته به نفت، درون زا، برون گرا و عدالت بنیان است.
وی وظایف وزارت صنعت در این زمینه را افزایش تولید داخلی، حمایت از صادرات، شفاف سازی اقتصاد، قانونمداری و فسادگریزی دانست و افزود: ما بدنبال تدوین فرایند نوین بازرسی برای تنظیم بهتر بازار هستیم.
به گزارش ایرنا، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این نشست گفت: در مهرماه سال جاری از 120 پرسشنامه که توسط صنعتگران با واحدهای تولیدی مختلف پاسخ داده شد، 102 واحد اعلام کردند که مشکل نقدینگی دارند.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به اینکه با سه برابر شدن نرخ ارز، دارایی های مردم ایران یک سوم شد، گفت: در زمان مطرح کردن هدفمندی یارانه ها، گفته شد میزان زیادی به صنعت تعلق می گیرد اما متاسفانه محقق نشد.
وی با اشاره به درخواست های ارایه شده برای استفاده صنعتگران از صندوق توسعه ملی گفت: 554 طرح جهت استفاده از منابع صندوق در استان ما ارایه شد اما فقط تعداد کمی از آنها در مجموع حدود شش میلیارد تومان دریافت داشته اند.
به گزارش ایرنا تعداد دیگری از فعالان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی نیز در این نشست به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند.
گ/7148/ 546


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن