تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819445322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد دولت به موضوع مسکن براي خروج از رکود اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۳ (۹:۲۵ق.ظ)
تاکيد دولت به موضوع مسکن براي خروج از رکود اقتصادي بيشترين تاکيد طرح دولت براي خروج از رکود بر روي مسکن متمرکز شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اکبر ترکان، در سفر به استان قزوين و در ديدار با استاندار قزوين با بيان اين مطلب افزود: با وجودي که عرضه در بازار وجود دارد، اما؛ مردم توان خريد نداشته و بانک ها هم توان و منابع پرداخت وام در اختيار ندارند، با اين وجود بايد دو مولفه عرضه و تقاضا را با هم در نظر گرفت تا از اين مرحله عبور کنيم.
وي در خصوص ايجاد هماهنگي بين اين دو بازار اظهار کرد: مي توان با ايجاد صندوق زمين و مسکن جهت کنترل عرضه در بازار، تقاضا را نيز با صندوق تقاضاي مسکن مديريت کرد.
ترکان گفت: تحريک در حوزه تقاضا با طرح خروج از رکود دولت محقق خواهد شد لذا بايد در حوزه عرضه مسکن نيز تحرک لازم را بوجود آورد.
رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور از عزم جدي دولت براي خارج کردن بازار مسکن از رکود خبر داد.
ترکان در تبيين جايگاه هويت ايراني و اسلامي در ساخت و ساز اظهار کرد: براي رسيدن به جايگاهي که بتوان معماري ايراني اسلامي را به جامعه شناساند، بايد از سبک زندگي شروع کرد و سپس به هندسه فضا رسيد، در اديان مختلف آداب، رفتار و اصول ارتباطات يکي اما در شيوه متفاوت است و در سبک زندگي اسلامي در ايران مي توان با اطمينان گفت که سبک زندگي اسلامي کاملاً داراي معنا و شناخته شده است.
وي گفت: با چنين انگاره اي نبايد فراموش کنيم که سبک زندگي در اقليم هاي مختلف در ايران متفاوت اما از تفسير يکساني برخوردار است.
رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان ادامه داد: حوزه هاي علميه در گذشته در کنار علوم ديني، ديگر علوم را مورد مطالعه و آموزش قرار مي دادند که ابو علي سينا از دستاوردهاي چنين رويکردي بود اما در حال حاضر حوزه هاي علميه محدود به مسايل ديني است و ساير علوم به دانشگاه ها منتقل شده است. اما افراد مذهبي تحصيل کرده هستند که مترجمان اتصال بين حوزه و دانشگاه اند که دانشجويان دانشگاه امام صادق از آن جمله اند.
ترکان تاکيد کرد: ترسيم سبک زندگي نبايد با نگاه شيعي و بايد با تلفيقي ازنگاه اهل تسنن و شيعه انجام گيرد و هر دو جهت را در بر بگيرد.
وي افزود: در حال حاضر براي تعيين مدل و نمادهاي معماري در اقليم هاي متنوع ايران، دکتر آيت اللهي در حال فعاليت هستند تا بتوانيم بر اين اساس ادبيات معماري ايراني اسلاني و مولفه هاي آن را با دوق معماري امروز درآميزيم.
رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان در خصوص مسکن مهر اظهار کرد: مشکلات و معضلات اين بخش را نبايد تنها به دولت هاي قبل و دولت حال منتسب کرد و بايد تمام تلاش ما در جهت رفع گرفتاري مردم در اين خصوص باشد تا بتوانيم در آينده مسکن مهر را به محله مهر تبديل کنيم.
ترکان تاکيد کرد: حضور سازمان نظام مهندسي در بخش هايي از اين پروژه باعث شده تا مشکلات اين پروژه به حد قابل توجهي کمتر از ديگر جاها باشد.
وي در خصوص نگارش کتاب مسکن و شهر در اسلام به قلم حجت الاسلام قرائتي، بر لزوم همکاري صاحب نظران براي اتمام آن تاکيد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن