تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799053322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لازمه خروج از رکود ثبات در بازارهای اقتصادی کشور است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لازمه خروج از رکود ثبات در بازارهای اقتصادی کشور است
کد خبر: ۴۴۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ - 11 November 2014


وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه شرط لازم برای خروج از رکود و دستیابی به رشد اقتصادی، آرامش در بازارهای پول، کالا،‌ سرمایه و ارز است، گفت: دولت سیاست‌های مالی خود را برای ثبات در بازار و رشد اقتصادی تنظیم کرده است.

به گزارش خانه ملت، علی طیب‌نیا در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 20 آبان) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه‌های دولت برای خروج اقتصاد کشور از رکود و تورم گفت: شرط لازم برای خروج از رکود و دستیابی به رشد اقتصادی، آرامش در بازارهای پول، کالا،‌ سرمایه و ارز است، از طرف دیگر دولت سیاست‌های مالی خود را برای ثبات در بازار و رشد اقتصادی تنظیم کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم ادامه داد: قطعاً یکی از مواردی که موجب دستیابی به رشد اقتصادی و کنترل تورم در کشور می‌شود، نظام تامین مالی کشور است که این نظام از چند بخش به ویژه بازار پول، بازار سرمایه، بیمه و سرمایه‌گذاری‌های خارجی تشکیل می‌شود که متاسفانه در شرایط کنونی نظام تامین مالی از توسعه کافی برای حمایت از تولید و دستیابی به اهداف مربوطه برخوردار نیست، زیرا این نظام در گذشته به گونه‌ای بوده که نقش اصلی را در این حوزه نظام بانکی بازی می‌کرده است، البته بانک‌محور بودن دلیل اصلی ناکارآمدی نیست، بلکه مشکل اصلی این است که نظام مالی نتوانسته وظایف خود را به درستی انجام دهد.

افزایش حجم معاملات در بازار سرمایه /لزوم ارتقا نقش بازار سرمایه در اقتصاد کشور

طیب‌نیا با بیان اینکه متاسفانه بازار سرمایه هم‌اکنون در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، افزود: در سال‌های اخیر حجم معاملات در بازار سرمایه توسعه پیدا کرده است، اما هنوز نتوانسته نقش خود را در تامین مالی و فعالیت‌های اقتصادی ایفا کند. از طرف دیگر در تقسیم امور و کارها اصل بر این است که در آینده نقش نظام بانکی، تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی و تامین مالی کوتاه‌مدت و بلندمدت و نقش بازار سرمایه تامین مالی بلندمدت برای بنگاه‌های بزرگ اقتصادی باشد که این موضوع بدان معنا است که نقش بازار اولیه باید ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: قطعا داشتن بازار اولیه کارآمد و مؤثر در تامین مالی مستلزم این است که بازار ثانویه پررونق باشد، بنابر این رونق بازار ثانویه شرط لازم برای ارتقا بازار اولیه است، از این رو دولت سیاست‌های تنظیم کرده که زمینه ساز رونق و ثبات در بازار ثانویه است.

طیب‌نیا گفت: در شرایط کنونی دولت به دنبال ایجاد توازن میان بازارهایی مانند بازار پول، سرمایه، تإمین مالی خارجی و بیمه است، اما متإسفانه این برنامه به درستی اجرا نمی‌شود، از این‌رو نقش بازار سرمایه باید ارتقا پیدا کند و تإمین مالی خارجی باید به‌دنبال جذب سرمایه باشد.

ابزارهای نظام مالی کشور به روز نیست/ وجود خلاءهای جدی در نهاد اعتبار سنجی و مباحث نظری فقهی در بانکداری

وی با اشاره به برنانه دولت برای متوازن سازی  نظام مالی، تصریح کرد: متإسفانه در شرایط کنونی ابزارهای نظام مالی کشور روزآمد نیست، به طور مثال نهاد اعتبارسنجی را در کشور نداریم و یا درباره نظریه جامع فقهی در بانکداری دچار خلاء هستیم.

طیب‌نیا گفت: از طرف دیگر یکپارچه‌سازی نظام مالی در دستور کار دولت قرار دارد به طوری که هم‌اکنون سیاستگذاری و نظارت بر بازار مالی به صورت جداگانه است، اما سیاست‌ها در هر کدام از این حوزه‌ها دارای آثار جدی است. از طرف دیگر خوشبختانه در وزارت اقتصاد براساس اهداف، پروژه‌ای را برای روزآمدسازی و یکپارچه‌سازی نظام مالی کشور طراحی کرده‌ایم و اهداف کمی و برنامه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده است و امیدوارم در پرتو اجرای این برنامه‌ها نظام مالی کارآمد داشته باشیم.

اختصاص 65 درصد از کل تسهیلات بانک‌ها به بخش مسکن، ساختمان، کشاورزی و صنعت و معدن

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در طرح‌ها و پروژه‌ها، گفت: در این‌خصوص باید بگویم که در سال 93 حدود 65 درصد از کل تسهیلات بانک‌ها به بخش مسکن، ساختمان، کشاورزی و صنعت و معدن اختصاص داده شده است. از طرف دیگر اگر فعالیت‌های خدماتی مانند حمل و نقل، خدمات صادراتی، بهداشت و درمان را جزو فعالیت‌های تولیدی بدانیم، بنابراین عمده منابع نظام بانکی به این حوزه‌ها اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر براساس برآوردهای اولیه میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها در سال جاری 245 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شد و در این رابطه دولت اعتبار حدود 280 هزار میلیارد تومان را هدفگذاری کرد تا به آن برسد که خوشبختانه در 6 ماهه اول سال جاری مجموعاً 146 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده که این موضوع بیش از حد برنامه‌ریزی‌شده است.

اختصاص 97 درصد منابع بانک ها برای اعطای تسهیلات

 

این عضو کابینه دولت روحانی تصریح کرد: از طرف دیگر براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود که از این اعتبارات حدود 60 درصد، صرف سرمایه در گردش بنگاه‌ها شود که براساس گزارش بانک مرکزی حدود 59.7 درصد صرف این امور شده است. همچنین در بخش صنعت و معدن حدود 80 درصد تسهیلات اعطایی صرف سرمایه در گردش شده است. این در حالی است که بانک‌ها حدود 97 درصد منابع خود را صرف اعطای تسهیلات کرده‌اند. همچنین در استان آذربایجان‌غربی 106 درصد سپرده‌ها صرف اعطای تسهیلات شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن