تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819534492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروج از رکود شاید تسکین پذیر باشد اما درمان ندارد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خروج از رکود شاید تسکین پذیر باشد اما درمان ندارد
کد خبر: ۴۴۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹ - 28 October 2014


عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: خروج از رکود تا آنجا که مربوط به دوران های تجاری است بازه زمانی خاص خود را دارد و با رصد تحولات آماری چند پایه شاید تسکین پذیر باشد اما درمان پذیر نیست.

به گزارش خانه ملت، علی محمد احمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه 6 آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: آنچه که امروز اقتصاد ایران به شکل گسترده ای از آن رنج می برد بیکاری و تورم است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: خروج از رکود تا آنجا که مربوط به دوران های تجاری است بازه زمانی خاص خود را دارد و با رصد تحولات آماری چند پایه شاید تسکین پذیر باشد اما درمان پذیر نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه خروج از رکود نیازمند تلفیقی از سیاست‌های پولی و مالی تحرک بخش که محیط کسب وکار را تحت تاثیر قرار دهد است، افزود: تا بر این اساس به تدریج رکود را به رونق تبدیل کند لذا درک واقعیت های میدانی برای متغیرهای رشد، اشتغال و سرمایه گذاری و امثال آن می تواند مبنای قضاوت قرار گیرد نه آماری که عمدتاً بر پایه بازه های زمانی کوتاه مدت است.

احمدی با یادآوری اینکه بحران آب در کشور نیازمند مدیریت است تصریح کرد: تولید انرژی نیز به کارآمدی و دانش خاص نیاز دارد در حالیکه متاسفانه آشفتگی و فقدان استراتژی در وزارت نیرو سمت و سوهایی را القا می کند که بعضا در اظهارنظرها مبنی بر افزایش قیمت آب و برق آن هم در شرایط رکودی که فشار بر مردم علی الخصوص گروههای کم درآمد قابل توجه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به چیت چیان وزیر نیرو یادآور شد: استفاده از ظرفیت هدفمندی، اصلاح سیستم سوخت نیروگاه‌ها و افزایش راندمان آنها، مدیریت شدت انرژی براساس تکالیف قانونی و فروش اموال و تجهیزات مازاد این وزارتخانه می تواند راه حل مناسبی برای کسب درآمد باشد.

وی ادامه داد: آیا می دانید فقط 10 درصد از آبی که ما در حال مصرف کردن آن هستیم آب شرب است و 90 درصد مابقی که عمدتاً با پرت و هدر رفت همراه است در سایر بخشها مصرف می شود که به مدیریت بخشی و فرابخشی نیاز دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری اینکه وزیر کشور زمانی که تصدی این وزارتخانه را عهده دار شد با رویکردی جدید که عمدتا رویکردی سیاسی، توسعه ای بود کار خود را آغاز کرد، گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم در بسیاری از استان‌ها مدیران استانی وزارت کشور به جای انتخاب رویکرد توسعه ای ، عمدتاً توان خود را به اموری معطوف کرده اند که هیچ کمکی به خروج از رکود و بحران های اقتصادی و ریل گذاری برای رشد ندارد.

احمدی افزود: بیکاری در این مناطق در سایه پروژه های نیمه کاره و نیمه تعطیل مانند پتروشیمی دهلران، سیمان دهلران، راه آهن ایلام، نیروگاه ذخیره ای سیمره و دهها طرح خوابیده در استان ایلام نشان می‌دهد که رویکرد توسعه ای که وزیر کشور به دنبال آن بود توسط مدیران استانی وی دنبال نمی شود.

وی با تقدیر از وزیر بهداشت و درمان کشور به خاطر اجرای طرح تحول سلامت که رویکرد جدیدی در بهره گیری از منابع هدفمندی است افزود: نکته ای که وجود دارد نظام پرداخت است آقای وزیر ما باید از طریق نظام های درست پرداخت شرایطی را فراهم کنیم که تمام سطوح بهداشت و درمان اعم از پزشک و پیراپزشک در مقابل خدماتی که ارائه می دهند دریافتی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: بعضاً ملاحظه می شود روزانه به پزشکی که باید مقیم باشد 700 هزار تومان پرداخت می شود اما به اندازه یک پزشک آن کال در محل خدمت خود حضور ندارد.

احمدی  با اشاره به هزینه های سرسام آور طرح تحول سلامت گفت: اگر این گونه جهت گیری در اجرای این طرح اصلاح نشود می تواند مشکل جدی برای کشور ایجاد کند لذا از وزیر بهداشت مجدانه درخواست می کنیم به این نکته اساسی توجه داشته باشد.

وی با یادآوری زلزله اخیر به وقوع پیوسته در جنوب استان ایلام ادامه داد: با گذشت دو ماه از وقوع این زلزله مهیب و پیامد 2 هزار پس لرزه آن متاسفانه هنوز مردم ما درگیر دسترسی به یک چادر در این هوای سرد هستند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن