تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802912795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صلاحیت دومین آزمایشگاه همکار استاندارد گلستان تائید شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صلاحیت دومین آزمایشگاه همکار استاندارد گلستان تائید شد گرگان - ایرنا - مدیرکل استاندارد گلستان اعلام کرد: صلاحیت دومین آزمایشگاه همکار استاندارد گلستان، بر اساس استاندارد 17025 مورد تائید قرار گرفت.


به گزارش روز شنبه ایرنا، رضا نوروزی در این باره اظهار کرد: آزمایشگاه همکار فنی و مکانیک خاک استان گلستان، موفق به اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت بر اساس استاندارد ملی 17025 از سازمان ملی استاندارد ایران شد.
به گفته وی این آزمایشگاه همکار، دومین آزمایشگاه همکار استانی است که توانسته تائید صلاحیت خود را از سازمان ملی استاندارد و بر اساس استاندارد ملی مربوطه کسب نماید.
وی افزود: این آزمایشگاه در زمینه ساختمانی و معدنی فعال بوده و پس از آزمایشگاه معدن رشد گرگان، دومین آزمایشگاه همکار است که با اخذ گواهینامه تائید صلاحیت بر اساس استاندارد 17025، پس از این توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد بازرسی و نظارت می شود.
مدیرکل استاندارد گلستان در ادامه از تعلیق و ابطال 20 پروانه کاربرد علامت استاندارد در آبان خبر داد و گفت: در این ماه 15پروانه به دلیل عدم احراز شرایط کیفی لازم، عدم تأمین شرایط لازم برای تمدید پروانه در موعد مقرر و کسب امتیازات منفی در دوره اعتبار پروانه ابطال شد.
به گفته نوروزی همچنین پنج پروانه به دلیل کسب امتیازات منفی در 2 نمونه برداری متوالی و نیز استفاده از چربی با منشاء غیرشیری در فرآورده های لبنی تولیدی تعلیق شدند.
وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی که پروانه آن ها ابطال و تعلیق شده است تا زمان رفع نواقص و اخذ مجدد تائیدیه استاندارد مجاز به تولید و توزیع محصولات خود نیستند و در صورت اقدام به این امر، به مراجع قضائی ارجاع داده خواهند شد.
وی همچنین از تمدید 26 پروانه کاربرد علامت استاندارد و صدور 9 پروانه در این مدت خبر داد.
مدیرکل استاندارد گلستان همچنین با اشاره به ارجاع 17 واحد صنفی متخلف به مراجع قضائی از سوی این اداره کل گفت: در بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی به منظور بررسی و آزمون ترازوها، تعدادی از واحدهای صنفی در شهرهای علی آبادکتول و نوکنده، اقدام به ممانعت از بازرسی کارشناسان استاندارد کردند.
به گفته نوروزی این واحدهای صنفی که از حضور کارشناسان استاندارد در واحد و بازرسی و برچسب گذاری بر ترازوها جلوگیری کرده بودند به موجب ماده 10 قانون سازمان ملی استاندارد ایران، به محاکم قضائی معرفی شدند.
وی در این باره توضیح داد: به موجب ماده 10 قانون سازمان ملی استاندارد ایران، هر کاسب و تاجر و یا هر شخص حقیقی و حقوقی که به نحوی به امور تولید، تجارت، ارائه خدمات و داد و ستد عمومی اشتغال دارد، چنانچه دارای اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش قلب بوده و یا با اوزان و مقیاس های تقلبی و یا غیرقانونی داد و ستد کند، با رعایت شرایط و امکانات خاطی به حبس از دو ماه تا دو سال و پرداخت جزای نقدی و نیز استرداد معادل اموالی که با تقلب کسب کرده محکوم خواهد شد.
نوروزی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل استاندارد و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان گفت: این تفاهم نامه با هدف تقویت و توسعه همکاری های فی مابین و هم افزایی توانمندی طرفین در حوزه های علمی و پژوهشی و فناوری تنظیم و امضا شد.
وی اظهار کرد: انجام طرح های تحقیقاتی و توسعه فن آوری، بهره گیری متقابل از توانمندی ها و خدمات نظیر تجهیزات آموزشی و پژوهشی، برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی و همکاری در برگزاری همایش بر اساس اعلام نیاز طرفین، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با فعالیت طرفین و همکاری در تدوین استانداردهای ملی، موضوع این تفاهم نامه بود.
وی افزود: بنا به این موضوعات این اداره کل متعهد شد نیازهای پژوهشی را شناسایی و اعلام نماید، در انجام طرح های پژوهشی شرکت نفت، مشارکت کرده و برای پژوهشگران این شرکت، خدمات آزمایشگاهی و آموزشی ارائه نماید.
وی اضافه کرد: همچنین برای آشنایی کارشناسان شرکت نفت با نحوه تدوین استاندارد ملی ایران، دوره آموزشی برگزار کرده و برای تسریع در تدوین استاندارد موضوعات پیشنهادی شرکت را پیگیری نماید.
به گفته نوروزی طبق این تفاهم نامه شرکت نفت نیز متعهد به شناسایی و اعلام نیازهای پژوهشی، مشارکت در انجام طرح های پژوهشی اداره کل، ارائه خدمات آزمایشگاهی و آموزشی شرکت برای پژوهشگران اداره کل، برگزاری دوره آموزشی مرتبط با فعالیت های شرکت و احصاء و اعلام موضوعات مورد نیاز برای تدوین استاندارد ملی ایران شد.
وی همچنین اظهار کرد: به منظور تهیه و تدوین دستورالعمل های لازم، ارائه راهکارهای اجرایی و نظارت بر اجرای موضوعات تفاهم نامه، کمیته ای تحت عنوان "کمیته مشترک همکاری" متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل شد.
این تفاهم نامه در 7 ماده و یک تبصره و به مدت 2 سال به امضاء امیر بنی کریمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی منطقه گلستان و رضا نوروزی مدیرکل استاندارد گلستان رسید.
7464/602


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن