تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819730308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزاران سپید جامه دلاور بیدارند تا حتی یک ماهی کوچک اسیر چنگال دشمنان نشود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ناخدا شریفی نسب: هزاران سپید جامه دلاور بیدارند تا حتی یک ماهی کوچک اسیر چنگال دشمنان نشود خلیج عدن ـ ایرنا ـ فرمانده سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آب های آزاد و بین المللی گفت: هزاران سپید جامعه دلاور ایران زمین، مهد اندیشه ها، حماسه ها، جوانمردی ها و انسانیت در پهنه دریا بیدار می مانند تا حتی یک ماهی کوچک قرمز تنگ بزرگ دریاهای ایران اسلامی، اسیر چنگال دشمنان نشوند.


ناخدا یکم عرشه ستاد «سیدحسین شریفی نسب» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن این مطلب را عنوان کرد.
وی با تشریح وظایف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها افزود: این نیروی راهبردی علاوه بر حفظ مرزهای آبی و سرزمینی کشور، سه ماموریت دیگر را در آب های آزاد و بین المللی برعهده دارد که شامل حفظ منافع ایران در عرصه آبی، حفظ خطوط مواصلاتی خودی و قطع راه های مواصلاتی دشمنان نظام اسلامی در پهنه دریاها است.
وی ادامه داد: اکنون ناوگان نیروی دریایی ارتش با رهنمودهای مقام عظمای ولایت و تدابیر فرماندهی مقتدر خود بگونه ای مجهز شده که ماموریت های اصلی خود را شامل کنترل آبراهه های مواصلاتی خود، آب های سرزمینی، مناطق انحصاری و اقتصادی، سواحل، جزایر و بنادر به خوبی اجرا می کند.
فرمانده سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به اقیانوس هند و خلیج عدن افزود: اکنون به منظور ایفای این نقش مهم حائز اهمیت، ناوگان نیروی دریایی ارتش از چهار بخش عمده شامل ناوتیپ های سطحی، ناوگروه زیرسطحی، اسکادران های هوا دریا و تیپ های تفنگداران و تکاوران دریایی تشکیل شده است.
ناخدا یکم ستاد عرشه شریفی نسب توضیح داد: ناوتیپ و یگان های سطحی نداجا شامل چندین فروند ناوشکن سبک و سنگین، فریگیت، ناوچه های تندرو، موشک انداز و توپ دار، ناوهای آبی خاکی، ناوچه های تندرو گشتی، مین روب، ناوهای تدارکاتی و یدک کش است که براساس ماموریت و سیستم های تسلیحاتی خود می توانند عملیات ضد سطحی، ضد زیرسطحی، ضد هوایی، پشتیبانی رزمی و پشتیبای خدمات رزمی را به انجام برسانند.
وی گفت: اکنون ناوگروه و یگان های زیرسطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجهز به چندین فروند زیردریایی کیلوکلاس است که از جمله زیردریایی های متعارف، نوین، پیشرفته و مجهز به سیستم های رایانه ای ناوبری و کنترل تجهیزات ترکیب شده مدرن می باشند که وظیفه اصلی این ناوگروه ها، ناوگروه های زیرسطحی، جلوگیری از استفاده دشمن از دریا و یکی از ابزارهای اصلی در اعمال سیاست بازدارندگی نداجا به شمار می رود.
وی با تشریح یگان هوادریای نداجا نیز افزود: این یگان وابسته به نیروی دریایی ارتش نیز شامل چندین اسکادران بالگرد(ضد سطحی، ضد زیرسطحی و مین روب)، هوا ناو، هواپیماهای ترابری و شناسایی که توانایی انجام سلسله عملیات تجسس و نجات، ترابری سبک، ضد زیردریایی، گشت و شناسایی، مین روبی، پشتیبانی هوایی، عملیات حمل نیروها، کمک رسانی و حمل مصدومان را دارد، است.
فرمانده سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن با تشریح توانمندی های تیپ های تفنگداران دریایی ادامه داد: این تیپ ها نیز یگان های مانوری هستند که توانایی اجرایی تاکتیک های رزمی دریایی در سواحل دشمن همان اجرای عملیات آبی خاکی، تصرف و ایجاد سرپل برای اجرای عملیات نیروهای متعاقب و ایفای ماموریت های سرپل در سواحل کشور متخاصم را دارند.
ناخدا یکم شریفی نسب افزود: تفنگداران دریایی در راستای ایفای ماموریت های خود از تجهیزات عملیاتی شامل ادوات رزمی، توپخانه صحرایی، توپ های ضد هوایی، تجهیزات جنگ های الکترونیکی، مخابرات و مهندسی رزمی بهره می گیرند و ساختار و تجهیزات این نیروها به گونه ای در نظر گرفته می شود که ضمن داشتن قدرت رزمی بالا دارای سرعت عمل زیاد نیز باشند.
جانشین فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشریح قابلیت های منحصر به فرد تکاوران دریایی نداجا یادآور شد: تکاوران دریایی به عنوان نیروهای عملیاتی واکنش سریع، دارای قابلیت نفوذ از راه هوا، سطح، زیرسطح و اجرای ساخت های آبی خاکی و انجام عملیات وی‍ژه دریایی هستند.
وی گفت: اکنون به یاری خداوند سبحان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانمندی ها مورد اشاره برای انجام ماموریت های بزرگ و مهمتر طبق صلاحدید نظام و ابلاغ فرماندهی کل قوا آمادگی کامل دارد.
سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه ماموریت خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان و پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عربی، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، بندر صلاله، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، خلیج عدن و بندر جیبوتی برای مرحله دوم وارد خلیج عدن شده و اکنون در حال انجام گشت زنی و رصد عملیاتی تحرکات تمامی شناورهای تجاری و نظامی در منطقه یاد شده است.
ماموریت این ناوگروه از 13 آبان ماه آغاز شد.
اجتمام(2) ** 7029 ** 9132 ** 1071


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن