تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819226001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصوبه شهرک های صنعتی غیر اقتصادی ابطال می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت: مصوبه شهرک های صنعتی غیر اقتصادی ابطال می شود تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شمار شهرک های صنعتی کشور و نواحی صنعتی 943 مورد است که 733 شهرک درحال بهره برداری و شماری از آنها به دلیل غیراقتصادی بودن، توسط دولت مصوبه ابطال آنها صادر خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدمحمدعلی سیدابریشمی ظهر سه شنبه در دوره آشنایی با مفاهیم صنعت، معدن و تجارت در تبیین نقش رسانه ها در توسعه صنعتی، افزود: مساحت کل اراضی شهرکهای صنعتی بالغ بر 129 هزار هکتار است که 76 هزار هکتار در مرحله عملیاتی قرار دارند.
وی مساحت زمین واگذار شده در این بخش را 31 هزار هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: اکنون 20 هزار هکتار اراضی صنعتی در اختیار این سازمان قرار دارد و واحدهای مستقر در این شهرک ها به طور متوسط نیم هکتار زمین را تملک کرده اند و میانگین در هر واحد فعال 22 نفر مشغول به کار شده اند.
سیدابریشمی در توضیح غیراقتصادی بودن شماری از شهرک های صنعتی، گفت: احتمال دارد در سفرهای استانی دولت قبل از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یا استانداران تقاضای ایجاد یک شهرک صنعتی مطرح شده باشد، این موضوع اکنون اقتصادی نیست و به مصلحت کشور نیز نخواهد بود.
وی یادآور شد: بررسی ها نشان می دهد 92 درصد آب مصرفی کشور در بخش کشاورزی به مصرف می رسد، 1.7 درصد مربوط به کل صنعت و بقیه صرف شرب و خدمات شهری می شود.
سیدابریشمی با بیان اینکه 687 شهرک صنعتی امروز برخوردار از آب هستند، گفت: شهرک ها در هر ثانیه 30 هزار لیتر آب نیاز دارند، درحالی که تنها 12 هزار لیتر آب در اختیار آنها قرار گرفته است.
وی گفت: شماری از شهرک های فاقد آب، امروز به وسیله تانکر به آنها آبرسانی می شود، در عین حال به ازای هرهکتار زمین واگذارشده 250 کیلووات برق و نیم لیتر آب به واحدها تخصیص می یابد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این سازمان مسئولیت 11 منطقه ویژه اقتصادی را برعهده دارد که تاکنون یزد و ازنا لرستان به نتیجه رسیده و 9 منطقه دیگر از جمله سلماس، اترک گلستان، بانه و دامغان در دست اقدام قرار دارند.
وی افزود: قیمت زمین در شهرکهای صنعتی تا اخذ پروانه بهره برداری دریافت نمی شود و پس از اخذ پروانه، 30 درصد مبلغ نقد و بقیه به صورت اقساط مطالبه می شود.
سیدابریشمی اضافه کرد: امروز 88 هزار واحد صنعتی در شهرکهای مربوطه به بهره برداری رسیده و با سطح یک میلیون نفر اشتغال، سهم 42 درصد اشتغال صنعتی را کسب کرده ایم.
وی توضیح داد: صنایع کوچک به واحدهایی گفته می شود که شمار کارکنان آن کمتر از 50 نفر باشد و واحد های متوسط نیز آن گروه از صنایع محسوب می شوند که کمتر از 100 نفر شاغل دارند.
اقتصام(3)1559**1558


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن