تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799051375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انحلال پارلمان ژاپن گامی به جلو برای دولت آبه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انحلال پارلمان ژاپن گامی به جلو برای دولت آبه تهران- ایرنا- پارلمان ژاپن روز جمعه با تصمیم قبلی "شینزو آبه" نخست وزیر منحل شد و این کشور خود را برای برگزاری انتخابات زود رس پارلمانی آماده می کند.


انتخابات زودهنگام پارلمانی ژاپن دو سال زودتر از موعد مقرر آن در تاریخ 14 دسامبر(23آذر ماه جاری) در این کشور برگزار می شود.
آبه که حزب وی در پارلمان اکثریت را دارد و بشدت از سوی ملی گرایان ژاپنی به دلیل احیای حق ارتش برای این کشور مورد حمایت و تمجید است، سه شنبه هفته پیش از تصمیم خود برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودرس خبر داده بود.
انتظار می رود آبه و حزب لیبرال دموکرات علیرغم کاهش محبوبیتشان در ماههای اخیر در این انتخابات پیروز شوند.
آبه که حزب وی در دسامبر 2012 در انتخابات پیروز شد در طول دو سال نخست وزیری خود اعلام کرد که قصد اجرایی کردن دو برنامه را دارد که یکی از آنها آغاز به کار مجدد رآکتورهای اتمی ژاپن و دیگری تصویب قانون اجازه شرکت سربازان ژاپنی در جنگهای خارجی است که این دومی به خصوص با اقبال فراوان ملی گرایان رو به رو شده است.
ژاپن پس از جنگ جهانی دوم از حق داشتن هرگونه نیروی نظامی و ارتش منع شد اما توکیو بتازگی به دنبال تنش مرزی با پکن، رویکرد نظامی را در دستور کار خود قرار داده است.
سئوال بحث بر انگیز این است که چه شده به رغم این که آبه این دو طرح جنجالی را در کارنامه خود دارد و در صدد اجرایی کردن آن است با کاهش محبوبیت روبرو شده به طوری که به ریسک بزرگ انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودرس دست زده است.

**نارضایتی از عملکرد اقتصادی، محرک نخست وزیر آبه
کلید معما را باید در عملکرد اقتصادی دولت ابه جست وجو کرد که نارضایتیهایی را در بین مردم ایجاد کرده که به نوشته رسانه ها دو سال پس از اجرای برنامه موسوم به «اقتصاد آبه» و تصویب مجموعه تدابیر محرک اقتصادی، رکود گریبانگیر اقتصاد ژاپن شده است.
به گزارش رسانه ها دو سال پیش وقتی شیزو آبه به نخست وزیری رسید، برنامه اصلاح اقتصادی بلندپروازانه ای را آغاز کرد که به «اقتصاد آبه» معروف شد. با اینکه تولید ناخالص ملی ژاپن در ابتدا افزایش یافت، اما بتدریج اقتصاد کشور رو به رکود رفت.
با افزایش مالیات فروش از 5 به 8درصد در ماه آوریل، این رکود شدید شد. قرار بود این افزایش مالیات صرف کاهش بدهی عمومی کشور شود که یکی از بالاترین میزان بدهی عمومی در میان کشورهای توسعه یافته محسوب می شود اما در عوض باعث ترساندن مصرف کنندگان ژاپنی از خرید شد.
به نوشته رسانه ها موضوع این است که ژاپنی ها دیگر علاقه کمی به خرید دارند یا با کاهش قدرت خرید روبرو شده اند. به عقیده کارشناسان این یک قاعده اقتصادی است که افزایش مالیاتها منجر به کاهش در تقاضا و در نتیجه کاهش تولید می شود. قبلا نیز تعداد زیادی از متخصصان به آبه در باره افزایش مالیاتها هشدار داده و آن را مترادف یک خطای بزرگ دانسته بودند.
قرار بود مالیات یک بار دیگر در اکتبر سال 2015 (مهر1394) افزایش پیدا کند و به 10درصد برسد که آبه روز سه شنبه اعلام کرد آن را به تعویق خواهد انداخت و این طرح را از آوریل (فروردین) سال 2017میلادی اجرا خواهد کرد.
از همین رو خبر برگزاری انتخابات زودهنگام در ژاپن درحالی منتشر شد که دولت اعلام کرد درصدد به تعویق انداختن طرح افزایش مالیاتها است.
آبه گفته است انتخابات پیشرو نظرخواهی از مردم در مورد سیاستهای اقتصادی دولتش است.
در ژاپن چنانچه دولت در باره برنامه های پیشنهادی خود با مخالفت رو به افزایش در پارلمان مواجه شود، نخست وزیر می تواند از حق قانونی انحلال پارلمان و رجوع مجدد به افکار عمومی استفاده کند و در صورت پیروزی حزب حاکم در انتخابات جدید، با پشتوانه محکمی سیاستهای خود را پیش ببرد.
منتقدان در ژاپن معتقدند نخست وزیر ژاپن از قدرت قانونی خود سوءاستفاده کرده است تا هم مخالفان حزبی خود در پارلمان را خلع سلاح کند و هم با دست بازتری برنامه های دولت به ویژه برنامه اقتصادی خود را تعقیب کند.
شینزو آبه تاکید کرده است اگر ائتلاف حاکم در ژاپن که در حال حاضر دو سوم از نمایندگان پارلمان را شامل می شود اکثریت خود را در پارلمان از دست دهد، از سمتش کناره گیری خواهد کرد.
باید منتظر برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن بود تا دید بار دیگر رای دهندگان ژاپنی با چه میزان آرا از آبه و سیاستهای وی حمایت خواهند کرد و آیا با وجود همه دشواریها، بلند پروازیهای سیاسی آبه مبنی بر ایجاد ارتش ژاپن و سیاستهای سخت گیرانه اقتصادی وی بار دیگر با اقبال عمومی رو به رو خواهد شد؟
آساق*1*1446**1577


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن