تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802597930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمند تصویرگر: داستان های مصور کودکان را با کتاب آشتی می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هنرمند تصویرگر: داستان های مصور کودکان را با کتاب آشتی می دهد انزلی - ایرنا - «محمدعلی سپهر افغان» از استادان تصویرسازی، کتاب های مصور (کمیک استریپ) را آشتی دهنده بچه ها با کتاب و ترویج کتابخوانی در میان این قشر دانست.


نویسنده کتاب «فنون تصویرسازی و خلق جذابیت در کمیک» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود این که داستان های مصور حائل بین دنیای کتاب و دنیای انیمیشن است، آموزش این شیوه در دانشگاه های ایران مرسوم نیست.
وی گفت: تولید داستان های مصور هزینه، انرژی و زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد و اگر نتواند مجوز انتشار بگیرد، برای هنرمند بسیار گران تمام می شود.
سپهر افعان تصریح کرد: با توجه به وقفه در انتشار این گونه کتاب ها و نداشتن پیشینه این هنر در کشور، اکنون برای احیای این رشته جذاب نیازمند توجه و تربیت نیروهای جدید هستیم.
این هنرمند تصویرسازی به تیراژهای میلیاردی کمیک استریپ های «تن تن و میلو» و ترجمه آن به 40 زبان دنیا اشاره کرد و گفت: کتاب های کمیک استریپ می توانند دنیا را به ما نشان دهند و بچه های هوشمند تربیت کنند.
وی خاطرنشان کرد: این کتاب ها مرزهای دست نیافتنی را به ما نشان می دهند و به دلیل داشتن تصویر موجب ایجاد ارتباط راحت تر با خواننده ها در سنین مختلف می شوند.
وی با اشاره به این که بسیاری از کودکان، نوجوانان و جوانان امروز دنیا را از دریچه فیلم های هالیوود و بالیوود می بینند، ابراز امیدواری کرد که تولید و مطالعه این کتاب ها یک نوزایی (رنسانس) در کتابخوانی در بین این اقشار ایجاد کند.
سپهر افغان، مطالعه ادبیات داستانی را در تولید کمیک استریپ ها بسیار موثر خواند و گفت: تا زمانی که هنرمندان این عرصه درک صحیحی از کشور خود و جهان نداشته باشند، نمی توانند آثار موفقی خلق کنند.
این هنرمند با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم کیومرث صابری مدیر نشریه گل آقا اظهار کرد: در مقطعی که مردم ایران نیاز شدیدی به شادی داشتند، گل آقا در میان خانواده ها جای خود را باز کرد.
وی با بیان این که صابری به صورت حرفه ای با طنز و کاریکاتور برخورد می کرد، افزود: نشریه گل آقا، رسانه را از حالت یک واسطه صرف در آورده بود و نزدیک تر و پیوسته تر با مردم بود.
سپهر افغان خاطرنشان کرد: طنز، کاریکاتور و کمیک استریپ مقوله حساسی است و تولیدات آن باید دارای استانداردهای آکادمیک و مردمی باشند.
این هنرمند یاداور شد: نشریه گل آقا استانداردهای مردمی خوبی داشت و مردم به آن علاقه بسیاری داشتند.
داستان مصور یا کمیک استریپ ( Comic Strip) مجموعه ای از نقاشی های دنباله دار است که ماجرایی را روایت می کند. این ماجرا می تواند یک داستان کوتاه یا بلند یا حتی چند قسمتی باشد. کمیک استریپ های «تن تن» نوشته هرژه یکی از معروف ترین این نوع آثار در ایران است. همچنین مجلاتی مانند چلچراغ نیز کمیک استریپ های اجتماعی جالبی را منتشر می کند.
سپهر افغان برای شرکت در کارگاه تصویرسازی که به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در فرهنگخانه این منطقه برگزار شده بود، به انزلی سفرکرد.
در این کارگاه آموزشی، علاقه مندان به هنر تصویرسازی با اصول اولیه تصویرگری کتاب آشنا
شدند.
620/ 603/ 2025


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن