تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805571821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسفه هنر تفریح و سرگرمی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نادر مشایخی در بازدید از نمایشگاه ˝هفت نگاه˝ عنوان کرد : فلسفه هنر تفریح و سرگرمی نیست خبرگزاری پانا: نادر مشایخی رهبر ارکستر و آهنگساز شهیر ایرانی با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه هفت نگاه بازدید کرد.
۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر ساعت 12:07



به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ نادر مشایخی  پس از حضور در این مجموعه، در نگارخانه اصلی و نگارخانه شماره دوی فرهنگسرا  از آثار هنرمندان برجسته ایرانی در نمایشگاه  " هفت نگاه " بازدید کرد.
نادر مشایخی که رهبری ارکستر سمفونیک تهران را در کارنامه هنری خود دارد پس از تماشای آثار هنرمندان ایرانی در گفت و گو با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران پیرامون نمایشگاه " هفت نگاه " گفت :تنوع کارها در این مجموعه بیش از اندازه بود و به نظر من کارها بسیار زیبا بود . من برای دیدن آثار تجسمی در سراسر جهان به گالری های زیادی می روم اما این نمایشگاه واقعا خوب و فوق العاده بود. گذشته از جریاناتی که مسیر هنریش را از اروپا گرفته در این نمایشگاه کارهایی دیدم که خیلی ایرانی بود و در واقع اصالت داشت. در برخی از آثار بدون استفاده از ابزارهای سنتی و المان های شناخته شده ایرانی می توانستم اصالت آثار را حس کنم و این مرا شگفت زده کرد .
خالق سمفونی فیه ما فیه در ادامه صحبت هایش اظهار داشت: خوبی و بدی بر اساس عرف جامعه مشخص است اما مسائل و نگاه های شخصی هنرمند متفاوت است و دیدگاه او نسبت به خوب و بد با جامعه پیرامونش فرق دارد .بعضی از کار ها را وقتی مشاهده میکردم احساس می کردم هنرمند چیزی کشیده و روی آن دوباره اثر دیگر خلق کرده است و این از همان دست المان هایی است که در کار های هنرمندان مدرن ایران می بینم. این ها دوگانگی ما و جهان ما را نشان می دهد، این که شخصیتی که در زمان حال هستیم با چیزی که در واقعیت وجود دارد فرق دارد.
مشایخی به اشاره به نقش نمایشگاه  هفت نگاه به توسعه اقتصاد و رونق اقتصاد هنرهای تجسمی این مسئله را ضروری دانست و گفت:هنر به این ایده و این تفکر نیاز دارد و و ما نباید به این موقوله به چشم تفریح نگاه کنیم.فلسفه هنر تفریح و سرگرمی نیست. نقاشی یک تفریح نیست  نقاشی باید کشف شود و ببینیم چه نیازی در آن است  و دارد از عواطفی صحبت می کند که با هیچ رسانه ای نمی شود بیان کرد.
وی افزود:ما باید به این دید نگاه کنیم که هنرپیشرفت می کند، هنر باید زندگی کند و قبل از آن باید هنرمند زندگی کند. ممر درآمد همه هنرمندان از نقاشی نیست و عده کمی از آنها از این راه امرار معاش می کنند و بقیه آنها در کنار کارشان جاهای دیگر کار می کنند و دلیل آن فقط این است که قانون کپی رایت در کشور رعایت نمی شود و این به بدنه اقتصادی هنر آسیب زیادی می رساند.از سوی دیگر رعایت قانون کپی رایت این جرات را به هنرمندان می دهد که راحت ایده هایشان را در اختیار ما بگذارند. در واقع هنرمند همیشه در جوامعی که این قانون رعایت نمی شود می ترسد  که ایده اش دزدیده شود. در همین شش ماه اخیر هنرمندان زیادی آمده اند پیش من و گله کردند که از این بخش آسیب خورده اند .حالا ساماندهی اقتصادی هنر و توجه به نیازهای اقتصادی جامعه هنری اهمیت بیشتری پیدا می کند و این خیلی خوب است که یک نمایشگاه با این نگاه عمیق شکل گرفته است.
مشایخی در ادامه پیرامون فضای فرهنگسرای نیاوران گفت: فضای این فرهنگسرا برای من جاذبه خاصی دارد انگار که احساس می کنم دور از هیاهوی شهر است و مکانی دنج و دلنشین برای هنرمند خلق میکند که  همه هنر ها در یک لحظه می تواند کنار هم جمع باشد. معماری اینجا  پس از سال ها هنوز هم  برایم شگفت انگیز است. من در این فرهنگسرا خاطرات زیادی دارم و امیدوارم این فرهنگسرا همچنان  با انرژی و پر قدرت به کار خود در بخش های مختلف ادامه دهد.
گفتنی است نمایشگاه "هفت نگاه" ٢٣ آبان در فرهنگسرای نیاوران با نمایش آثاری از هنرمندان شهیر ایرانی همچون سهراب سپهری، محمد احصایی، آیدین آغداشلو، پرویز تناولی، غلامحسین نامی، ایران درودی، نصرالله افجه‌ای، فریده لاشایی، فرح اصولی، هانیبال الخاص، احمد اسفندیاری، رضا درخشانی، علیرضا سعادت مند، علی‌اکبر صادقی، پروانه اعتمادی، جلال شباهنگی، محمود جوادی‌پور، حسین محجوبی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، طاها بهبهانی، رعنا فرنود، شیرین اتحادیه، شهره مهران، ایرج شافعی، رزیتا شرف‌جهان، مهرداد محب‌علی، هومن مرتضوی، علی اصغر معصومی، محمد و امین اسکندری و... آغاز به کار کرد و علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند به فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران  مراجعه کنند.این نمایشگاه  تا هفتم آذرماه، هر روز از ساعت ١٠ تا ١٩ (روزهای تعطیل ١٤ تا ١٩) میزبان علاقمندان است.

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن