تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 20 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799786693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مغفول ماندن صنعت خوردگی در تاسیسات نفتی/ بازنگری دستورالعمل و استانداردها در این صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: استاد دانشگاه فنی برلین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
مغفول ماندن صنعت خوردگی در تاسیسات نفتی/ بازنگری دستورالعمل و استانداردها در این صنعت
کنعانی گفت: مدیرت کلان خوردگی در صنعت نفت هنوز در کشور جا نیفتاده، برای کاهش خوردگی در صنعت نفت بایستی بحث‌های کلانی صورت گیرد تا این تکنیک‌های جدید در کشور نهادیه شود.


ناصر کنعانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با خوردگی در تاسیسات صنعت نفت اظهار داشت: دو نکته اساسی مهم‌ در این موضوع وجود دارد که می توان با شناخت مکانیزم ها و انواع آن با  خوردگی مبارزه کرد.
 
وی تصریح کرد: دانش های مختلفی باهم همکاری ‌می کنند اما جمع‌آوری تمام نیروها و دانش‌ها آسان‌ نیست، دوم اینکه هیچ وقت نمی توان خوردگی را پیش بینی کرد در این مقوله رطوبت هوا و سایر موضوعات تاثیر گذار است.
 
کنعانی با تاکید براینکه بایستی در این صنعت دانش ارتقا پیدا کند افزود: شناخت روابط مشترک مهم‌ترین موضوع  است که باید به آن توجه شود تا خوردگی را به یکی از پیچیده ترین دانش تبدیل کرد.
 
وی تصریح کرد: باید اصلاحاتی در ساختار این صنعت صورت گیرد زمانی که ساختار با اشتباهاتی مواجه باشد نمی توان همه اجزا را به همدیگر متصل کرد چرا که تمام دانش‌ها از بین می رود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: بحث مدیرت کلان خوردگی در صنعت نفت هنوز در کشور جا نیفتاده در این زمینه باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد درغیر این صورت موضوع خوردگی در صنعت نفت مغفول خواهد ماند.
 
کنعانی گفت: ما هنوز احساس نمی کنیم خوردگی چه مسله پیچیده و مهم است در جامعه اصلا واژه خوردگی قابل فهم نیست و معنا ندارد به همین منظور تمام بنیاد و نهادهای مختلف دید روشنی از این صنعت ندارند که با آن مبارزه کنند.  
 
وی تصریح کرد: ارگان‌های مختلف نظام باید با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان این صنعت را دریابد.
 
کنعانی با اشاره به اینکه تکنیک‌های نوینی در عرصه خوردگی وارد کشور می‌شود گفت: برای کاهش خوردگی در صنعت نفت نیاز است بحث‌های کلانی صورت گیرد تا این تکنیک‌های جدید در کشور بهینه و نهادیه شود.
 
افزود: مدیریت خوردگی از 12 سال پیش در کشور شروع شده و با دست‌اندازهای مختلفی روبروست بنابراین برای گذر از این محدوده مسئولان وزارت نفت برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کنند آنچه که در حال حاضر در این صنعت نیاز داریم مدیریت خوردگی و هدایت مهندسی است.
 
 وی تاکید کرد: باتوجه به سرمايه گذاري كلان در صنعت نفت كشور كه از حدود يكصد سال پيش تاكنون صورت گرفته و گسترش روزافزون تأسيسات و واحدهاي عملياتي اعم از صنايع بالادستي و پايين دستي آن، اهميت كنترل و كاهش خسارات و هزينه هاي جاني، مالي و زيست محيطي ناشي از خوردگي و در نهايت لزوم استقرار نظام مديريت خوردگي را كاملا آشكار نموده است.

استاد دانشگاه فنی برلین با تأکید بر اینکه شاهد 4.5درصد هزینه ناشی از خوردگی در کشور روبرو هستیم گفت: باید روش‌های مختلفی را برای کاهش و کنترل خوردگی در عرصه‌های مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی در نظر بگیریم که این امر نیازمند شناخت دقیق و علت‌ها و مکانیزم‌های پدیده خوردگی است.
 
وی بررسی و حل مسائل مشکلات کلان خوردگی در صنعت نفت را نیازمند رویکرد برنامه با محوریت توسعه دانش و فناوری خواند و افزود: باید راه‌حل‌های علمی و منطقی جهت کاهش خسارات در نظر گرفته شود همچنین با کاهش تعمیرات برنامه‌ریزی شده در این صنعت هزینه‌های عملیاتی و شناخت بیشتر و پیروی قانونی از خط مشی این صنعت را از عوامل مؤثر برای کاهش حوادث ناگوار جانی و همچنین هزینه ناشی از منابع مالی عنوان کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ایران از نظر دانش فنی در این صنعت پیشرفت قابل توجهی کرده و می تواند با بکارگیری این دانش جلوی بسیاری از ضررها را بگیرد. چرا که در حال حاضرهزینه زیادی صرف بازسازی خوردگی در پالایشگاهها و پتروشیمی می شود.
 
کنعانی یادآور شد: دستیابی به دانش و توانمندی علمی مورد نیاز در زمینه خوردگی و ایجاد دستورالعمل‌ها و استانداردهای خوردگی در صنعت نفت باید بازنگری شود تا بتوانیم از عوارض ناشی از صنعت نفت جلوگیری شود.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن