تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799146196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید سیاست‌های کلان آموزشی در رابطه با مدیریت خوردگی در تاسیسات نفتی در دستور کار قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اصل عربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
باید سیاست‌های کلان آموزشی در رابطه با مدیریت خوردگی در تاسیسات نفتی در دستور کار قرار گیرد
مدیر کل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات گفت: با تدوین برنامه 10 ساله و اجرای برنامه‌های آموزشی بلندمدت در حوزه مدیریت خوردگی در تاسیسات نفتی ضمن کاهش اثرات خوردگی می‌توان از هزینه اضافی جلوگیری کرد.


علیرضا اصل عربی سر دورودی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص مدیریت خردگی در صنعت نفت اظهار داشت: مدیریت خردگی که از سال 1379 شروع و به عنوان یک کار پژوهشی تعریف شده و تقریبا در حدود 13 سال چند بار به اتاق وزیر رسیده و بنا به دلایلی امضا نگردیده است.  
 
وی تصریح کرد: نبود متولی یکی از دلایل اصلی امضا نکردن این طرح بوده، در واقع برای انجام این کار باید یک پذیرشی از لحاظ سازمانی برای یک متولی وجود داشته باشد، زیرا یک کار پژوهشی که عمدتا پژوهش و فناوری است، نمی تواند رهبرمدیریت خردگی در صنعت نفت باشد، فقط میتواند پژوهش را انجام دهد.  
 
اصل‌عربی تاکید کرد: بنا به کش و قوسی که بین  واحدهای  HSC  و واحدهای بازرسی فنی و مهندسی بود و به دلیل عدم احراز تمام شرایط در یکی از آن واحدها، عمدتا متولی مشخصی وجود نداشت. بعد از تصویب نظام نامه مدیریت دارایی فیزیکی، بحث مدیریت خردگی مورد توجه است. مدیریت خردگی یک اساس مهندسی دارد، ممکن است تبعاتش در HSC و در بحث بهبود رویه های فائق آمدن بر مشکلات خردگی درپژوهش ها و فناوری ها مطالعه شود.  بنابراین بعد از گذشت 13 سال بلاخره این موضوع توسط وزیر نفت بعد از بررسی نقاط قوت و ضعف به امضا رسید.
 
مدیر کل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت در رابطه به اینکه آیا سند خردگی قابلیت اجرایی شدن دارد یا نه؟ گفت: سند خردگی قابل اجرا نیست، مگر اینکه بتوانیم در بدنه اجرایی، تاسیسات و شرکت های عملیاتی، اقداماتی انجام دهیم. ما در روال مجموعه امور مهندسی یک نسخه مکمل برای آن تهیه کرده ایم تا یک نظامی تدوین شود.  
 
وی افزود: براساس این نظام یک  دستورالعمل خود ارزیابی هم به دست می آید. در واقع دستورالعمل خود ارزیابی در مورخ 93.5.19 به معاون وزیر ابلاغ شد تا بتوانیم وضع موجود را ارزیابی کنیم. براساس این سند، الزامات را طبق اطلاعات وضع موجود تدوین خواهیم کرد.  
 
وی تصریح کرد: لزوما باید مدیریت خردگی، کنار شرکت عملیات در یک مسیر کند. این نظام نامه 12 برنامه کلان را در حوزه صنعت نفت تثبیت کرده تا مشخص شود چقدر با بحث مدیریت خردگی فاصه دارد. براساس الزامات، فرآیند ارزیابی مشخص و نتایج به صورت نمودار تار عنکبوتی تدوین می شود. در این دستورالعمل ها، نحوه محاسبات و توزیع پرسشنامه و تحلیل هم آورده شده است.  
 
 
اصل عربی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم اطلاعات مدیریت خردگی را از شرکت ها بگیریم، باید سامانه ای برای تجزیه و تحلیل داشته باشیم. در حال حاضر تصویری از هزینه های خردگی صنعت نفت  به صورت عدد و رقم وجود ندارد، یکی از الزامات سند، کمیته خردگی متشکل از نمایندگان شرکت های اصلی، پژوهشگاه، HSC، واحدهای زیر ربط و مشاوران با تجربه  تشکیل یافته است، تا جلساتی را به صورت ماهانه در معاونت امور مهندسی تشکیل شود بیشتر نتایج این کارها تهیه شده تا زمانی که در محیط اجرا قرار گیرد رصد خواهیم کرد، الزامات جدید را در قالب مصوبه های جدید پیگیری خواهیم کرد تا به نقطه تکامل برسانیم.
 
 وی افزود: بخش دبیرخانه فنی مهندسی صنعت نفت یکی از ارکان هایی است که امیدواریم یک سری از این اطلاعات خردگی، به عنوان کانون اطلاعات رسانی واقعی در صنعت نفت به حساب آید. مشاوران و سیستم نرم افزاری انتخاب شده اند تا الزامات امنیتی و اطلاعاتی رعایت شوند. از مدل های روز برای بحث مدیریت دانش استفاده خواهیم کرد. باید در معاونت امور مهندسی 3 وظیفه مهم (تجزیه و تحلیل، مستندسازی، جمع آوری اطلاعات) را در بستر IT پیاده کنیم.  
 
عربی اصل افزود: ما سیاست های آموزشی را در رابطه با خردگی به صورت کلان تعریف و جلساتی را با واحدهای زیر ربط آموزشی برگزار کرده‌ایم تا نیاز خردگی را برای آنها بازگو کنیم، اما روش ها و برنامه ها را از آنها طلب خواهیم کرد و تا به حال هم این جلسات با کانون های آموزشی برگزار شده است، این ها موظف هستند شناسایی کنند چه برنامه هایی و چه آموزش هایی برای بحث خردگی لازم است. یکی ازمباحث  اصلی در آموزش این است که در بخش آموزش نیاز سنجی شود، درواقع باید سطح و بخش های مورد نیازدر آموزش مشخص شود.
 
وی یادآور شد: در این رابطه یک برنامه 10 ساله از1393تا 1404 در نظر گرفته شده است تا در 10 سال آینده مشکلی در موضوع خردگی نداشته باشیم، البته نمی توانیم به طور کل مشکلات را ریشه کن کنیم ولی می توانیم مشکلات را مدیریت کنیم واز اثرات آنها بکاهیم و وضعیت کاری را بهبود بدهیم. این آموزش بلند مدت است، یعنی آموزشی که برای اهداف بلند مدت در نظر گرفته شده است. برنامه های آموزش باید بلند مدت باشد زیرا مسائل در حوزه خردگی هیچگاه به پایان نمی‌رسد.

مدیر کل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات خاطرنشان کرد: یکی از اهداف سند مدیریت خردگی اطلاع رسانی عمومی در بدنه صنعت نفت است اما وقتی در حوزه شرکت های اصلی به عنوان سند اجرایی در می آید، آنها مجبورند  براساس این سند، طرح و برنامه ریزی کنند. این شرکت ها در کمیته ای که در وزارت نفت  تشکیل شده است.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن