تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799105471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور 500 سرمایه گذار ایرانی و 10 کشور در همایش سرمایه گذاری همدان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار همدان خبر داد: حضور 500 سرمایه گذار ایرانی و 10 کشور در همایش سرمایه گذاری همدان همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: 500 سرمایه گذار ایرانی داخل و خارج از کشور به همراه 10 کشور آسیایی و اروپایی در همایش بین المللی سرمایه گذاری استان همدان شرکت می کنند.


به گزارش ایرنا "محمدناصر نیکبخت" عصر جمعه در گفت و گوی ویژه شبکه خبر صدا و سیما عنوان کرد: همایش سرمایه گذاری استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی در 28 و 29 آبان ماه جاری به میزبانی همدان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: باتوجه به استعدادها و شرایط بسیار مناسبی که در همدان وجود دارد، این همایش بین المللی را برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در استان برگزار می کنیم.
و تصریح کرد: سعی کردیم از سرمایه گذاران ایرانی داخل و خارج از کشور به همراه تعدادی از کشورها دعوت کنیم.
وی اضافه کرد: 500 نفر سرمایه گذار داخلی و خارجی ایرانی و نیز نمایندگان از 10 کشور از جمله کشورهای همسایه افغانستان، عراق و روسیه و نیز اتریش و ایتالیا برای حضور در این همایش ابراز تمایل کرده اند.
نیکبخت اظهار کرد: همچنین برخی سفرای کشورهای همسایه و اروپایی، رایزنان اقتصادی سفارتخانه ها و نیز دولتمردان برخی کشورها را برای حضور در این این همایش دعوت کرده ایم.

** تقویت اقتصاد مقاومتی در استان همدان
استاندار همدان در ادامه گفت: همایش سرمایه گذاری در راستای تقویت رویکرد اقتصاد مقاومتی در همدان با بهره مندی از ظرفیت ها، فرصت و توانمندی های استان برای سرمایه گذاران برگزار می شود.
نیکبخت افزود: در سال جاری مباحث زیادی در بخش اقتصاد پیگیری می کنیم و باتوجه به تاکید بر اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال، دولت تدبیر و امید وعده هایی به مردم درباره بهبود کسب و کار و شرایط اقتصادی مناسب در جامعه، کاهش تورم و رونق اقتصادی داده است که ما نیز به سهم خود تمام سعی خود را در راستای بهبود شرایط اقتصادی مردم همدان به نسبت قبل بکار گرفته ایم تا هیج بحران بین المللی نتواند اقتصاد ما را دچار نگرانی و مشکل کند.
وی بیان کرد: افزون براینکه از فرصت های جذب سرمایه گذاران داخل کشور استفاده می کنیم، به جلب سرمایه گذاران بیرون کشور به ویژه از محل صادرات و فرصت هایی که برای صادرات کالاهای استان و کشور است، توجه ویژه ای داریم.

** امنیت مبنای سرمایه گذاری
استاندار همدان اظهار کرد: برای ترغیب سرمایه گذاران خارجی، امنیت مهمترین مبنای همکاری است و به لطف خدا در ایران و استان این شرایط حاکم شده و با همگرایی و همراهی همه مسوولان استانی، ظرفیت ها برای سرمایه گذاری مهیا است.
وی افزود: دولت موظف است که زمینه را برای ترغیب بخش خصوصی فراهم کند و در چارچوب این هدف مهم، ثبات اقتصادی و امنیت اقتصادی فراهم است.
نیکبخت بیان کرد: دولت تدبیر و امید در این راستا با تهیه لایحه رفع موانع اقتصادی و تقدیم آن به مجلس می خواهد موانع سرمایه گذاری و اقتصادی را از سر راه بردارد و امیدواریم مجلس هم در این زمینه کمک کند و موانع اساسی از سر راه برداشته شود.

** افزایش اشتغال و کاهش بیکاری رویکرد دولت تدبیر و امید
نیکبخت گفت: دولت موظف است زمینه را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم کند تا سرمایه گذاری مناسب شکل بگیرد.
وی افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید براین اساس است تا بیکاری کم شود، اشتغال را بالا ببرد، رشد اقتصادی افزایش یابد و توسعه صادرات در کشور فراگیر شود.
وی اضافه کرد: شعارهای اقتصادی و قول هایی در این زمینه از سوی دولت به مردم داده شد و خوشبختانه رشد اقتصادی افزایش یافت و تورم کاهش داده شد تا ثابت شود که تاکنون وعده ها عملی شده و این به دلیل حمایتی است که از بخش خصوصی شد و هم چنین حمایتی که مردم از دولت داشتند.
وی بیان کرد: مردم از طرح های اقتصادی و تلاش های صورت گرفته استقبال کرده و از توسعه افتصادی استان نیز قدردانی می کنند، همچنین از دولت تدبیر و امید که توانسته به وعده ها عمل کند، تا به امروز کاهش تورم را عملیاتی کند و رشد اقتصادی را افزایش دهد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون دولت میدانی وارد کار شده و در آینده شاهد اشتغال هرچه بیشتر و بیکاری هرچه کمتر که خواسته همه مردم است، خواهیم رسید.

** رشد اقتصاد کشور در گرو پویایی بخش خصوصی
استاندار همدان یادآور شد: رشد اقتصادی کشور و استان همدان در گرو مشارکت و پویایی بخش خصوصی است.
نیکبخت افزود: استان همدان شایسته توسعه بخش اقتصادی و سرمایه گذاری است و می توانیم با ترغیب بخش خصوصی سرمایه گذاری را تقویت کنیم.
وی یادآور شد: رشد و توسعه کشور و استان ها منوط به استعدادهای بخش خصوصی است که می بایست با فراهم کردن زمینه ها راغب به سرمایه گذاری شوند و خوشبختانه این شرایط در استان مهیا است.
وی بیان کرد: همه تلاش خود را بکار گرفته ایم تا با جلب توجه سرمایه داران بخش خصوصی، رشد استان حاصل شود.

** گردشگری اولویت اول سرمایه گذاری استان
استاندار همدان اظهار کرد: استان همدان مستعد در سرمایه گذاری بخش گردشگری، کشاورزی و نیز پاره ای از موارد در زمینه های صنعت است که مزیت های اقتصادی مناسبی دارند.
نیکبخت افزود: در گردشگری که اولویت اول استان می تواند باشد و دنبال آن هستم که اولویت شود، همدان مناسب ترین و شایسته ترین استان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.
وی اضافه کرد: همدان بهترین شرایط آب و هوایی را دارد و با 1700 اثر تاریخی که پراکنده در سطح شهرستان ها و به صورت طبیعی توزیع شده است، مناظر بکر طبیعی و سابقه و ریشه های فرهنگی بسیار محکم و اساسی شرایط ایده آلی برای گردشگری ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: همدان 500 سال پایتخت امپراطوری ایران بوده و سوابق تاریخی همدان به لحاظ تاریخی، طبیعی، صنایع دستی، مذهبی و فرهنگی زبانزد است.
وی افزود: همدان در چهار فصل هم شرایط مناسبی برای گردشگری به خصوص گردشگری ورزشی و سلامت دارد و با برخورداری از دو پیست گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی را در توریسم ورزشی فصل زمستان ایجاد کرده ایم.
وی تاکید کرد: گردشگری سلامت، مداوا و درمان نیز یکی از مهمترین برنامه های ما در توسعه صنعت گردشگری است.
وی یادآور شد: داشتن طولانی ترین غارآبی جهان و لالجین به عنوان تنها جایی که شهر سفال در دنیا ثبت شده از دیگر ویژگی های منحصر به فرد گردشگری در استان همدان است.
نیکبخت خاطرنشان کرد: همدان اولین شهر دنیا نام گرفته و اولین شهری است که رسمیت پیدا کرده که به واقع حایز اهمیت است.
وی افزود: خیلی ها که در گردشگری استان های اول و دوم هستند آثار آنها مربوط به دوره صفویه و قبل یا بعد آن است اما آثار تاریخی همدان مربوط به قبل از اسلام و بعد آن است و در مجموع به این امید هستیم که استان همدان مقصد گردشگری اول کشور یا جزو مقاصد گردشگری اول و دوم کشور باشد.
وی اضافه کرد: همچنین همدان سوابق علما و فرهنگی ها را بیش از سایر استان ها دارد و از مردم با فرهنگ اصیل، نجیب و شریف برخوردار است.
استاندار همدان با قدردانی از همگرایی مسوولان محلی همدان در توسعه استان و مهیا کردن امنیت اقتصادی و گردشگری گفت: با وجود پشتیبانی خوب مردم استان باید بیش از این تلاش کنیم و با عنایتی که دولت تدبیر و امید به توسعه استان ها و نیز توسعه متوازن دارد، حقوق همه مناطق و استعدادها به خوبی رعایت شده است.

** صنایع تبدیلی مهمترین نیاز بخش کشاورزی
استاندار همدان گفت: قصد نداریم سطح زیر کشت کشاورزی استان را با توجه به شرایط آب استان افزایش دهیم اما کیفیت، بهره وری و راندمان را افزایش می دهیم.
وی افزود: در استان پنج تا شش مسوول کشاورزی رتبه های یکم تا ششم کشور را دارند اما از مجموع تولیدات کشاورزی استان، سه میلیون تن نیاز به صنایع تبدیلی دارند که باید در این زمینه کار شود.
وی بیان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی در این نیاز می توانند کمک شایانی به استان همدان داشته باشند.

** لزوم تقویت بخش صنعت
استاندار همدان با تاکید بر لزوم تقویت بخش صنعت افزود: در صنعت و معدن 28 ماده معدنی داریم و در مجموع استعداد خوبی در بخش معدن وجود دارد. در بخش صنعت نیز پروژه پتروشیمی در حال برنامه زیزی داریم ضمن اینکه چهار تا پنج مجتمع فولاد در استان اجرا شده یا در حال اجرا داریم اما صنایع زیر مجموعه این بخش نیز باید تقویت شود.
وی افزود: شهرک های صنعتی مناسبی در استان ایجاد شده است و هم چنین منطقه ویژه اقتصاد را در سطح هزار هکتار و توسعه دو هزار هکتاری در دست اقدام داریم.

** تقویت زیرساخت های حمل و نقل استان
نیکبخت با توجه قراردادن تقویت زیرساخت های حمل و نقل استان گفت: همدان مرکزیت بسیار خوبی برای ترانزیت کالا دارد و ضمن همجواری با 9 استان، فاصله همدان تا تهران با استفاده از آزادراه ایجاد شده کمتر از سه ساعت است.
وی بیان کرد: راه آهن تهران - همدان در دست اقدام است و امیدواریم تا یکسال دیگر شاهد تردد قطار در همدان باشیم.
نیکبخت افزود: فرودگاه بین المللی همدان نیز شرایط خوبی دارد و با تقویتی که شده و اصلاحاتی که صورت گرفت، امسال حجاج از همدان به طور مستقیم به سرزمین وحی منتقل می شوند.

** صدور مجوز سرمایه گذاری کمتر از نیمروز
استاندار همدان گفت: همه سرمایه گذاران و افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری در این استان هستند در نیمروز و در چهار تا پنج ساعت برای طرح های آنها که برای سرمایه گذاری مطرح است، جواز تاسیس صادر می شود.
وی افزود: مسوولانی که قرار است در جواز تاسیس دخیل باشند، محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و سایر امور مرتبط هستند که قصد داریم همزمان با همایش بین المللی سرمایه گذاری در استان با راه اندازی اتاق "پنجره واحدی"، شکلی رسمی به این برنامه بدهیم.
وی افزود: در این اتاق سووال و جواب و مقدوراتی که برای سرمایه گذار ایجاد می شود با آنها در میان گذاشته خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه برای استعلام های مربوط به سرمایه گذاران از سوی دستگاه های اجرایی 10 روز مهلت صدور استعلام تعیین کرده ایم، گفت: اگر تا 10 روز استعلام های خواسته شده از سوی ادارات ارایه نشود به منزله مثبت تلقی شدن استعلام سرمایه گذار است.

** خدمتگذار سرمایه گذاران در استان هستم
وی خاطرنشان کرد: به عنوان خدمتگذار سرمایه گذاران در استان همدان همراهی می کنم و حتی گاهی اوقات هم می گویند چرا استاندار تا این حد پیگیری و به امور ورود پیدا می کند.
وی در پاسخ به این "چراها" گفت: این کار را می کنم که سرمایه گذار در امنیت کامل فعالیت کند و خوشبختانه در این مسیر پرتلاش، بانک های کشور همکاری خوبی داشته اند و پشتیبانی بسیار خوبی برای سرمایه گذاران هستند.
وی افزود: صندوق توسعه ملی نیز همکاری خوبی داشته است و مشمول این الطاف هم هستیم و مشکلی تاکنون نداشته ایم.
وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید با توجه به اهداف بزرگ و دراز مدت این شرایط را ایجاد کرده است چرا که راهکار توسعه کشور و استان ها جلب توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: امسال در هفته دولت و نیز این چند ماه اخیر حدود پنج هزار میلیارد تومان طرح کلنگ زنی در استان داشته ایم که همه از محل استقبال بخش خصوصی و سرمایه گذار خصوصی است که ظرف یکی دو سال آینده نیز به بهره برداری می رسد.

** همدان بهترین مکان برای سرمایه گذاری
نیکبخت گفت: سرمایه گذاری را استقبال می کنم که بعد از مذاکره اولیه تشخیص بدهم که هم طرحی را که برای سرمایه گذاری ارایه کرده توجیه اقتصادی دارد و هم اهلیت کار را دارد.
وی افزود: وقتی به این دو نتیجه رسیدم حمایت ها از سرمایه گذار کامل خواهد بود و در این مدت نیز با این رویکرد حرکت کرده ایم.
وی همچنین به بازگشایی واحدهای تعطیل شده صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش همکاران، این واحد ها را وارد چرخه تولید کرده ایم.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاری در استان همدان شاید بهتر از همه جا باشد، از استاندار تا کارشناس اداره همه در اختیار سرمایه گذار هستند و هیچ مانعی نه هست و نه کسی جرات می کند ایجاد کند.
وی بیان داشت: خواست دولت اهمیت دادن به سرمایه گذاری است، اقتصاد مقاومتی همین را دیکته کرده، سال به این نامگذاری شده و ضرورت ها نیز همین را می گوید و اگر مقابل بحران اقتصادی می خواهیم مقاوم باشیم باید سرمایه گذار بخش خصوصی را تقویت کنیم.
7520/2624


23/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن