تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819457138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش نویس برنامه مدیریت گوزن زرد در ایران تدوین شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پیش نویس برنامه مدیریت گوزن زرد در ایران تدوین شد پانا،کارگاه فنی برنامه مدیریت گوزن زرد ایرانی توسط دفتر تنوع زیستی و حیات وحش معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست با همکاری موسسه خدمات بین المللی حفاظت(ICS) و دانشگاه محیط زیست چهارم و پنجم آبان ماه برگزار شد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۵ آبان ساعت 18:33



به گزارش خبرگزاری این کارگاه با هدفتدوین ، تصویب و اجرای یک برنامه مدیریت قابل اجرا و واقعی برای گوزن زرد ایرانی که نیازهای واقعی را برای احیا مجدد گونه در غرب ایران را هدف قرار دهد، اجرا شد.

در این کارگاه با حضور مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش ، ریاست دانشگاه محیط زیستو کارشناسان استان های آذربایجان غربی ، مازندران، ایلام، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس و یزد و دفاتر تنوع زیستی و حیات وحش، حفاظت و مدیریت شکار و صید ، وضعیت مراکز موجود تکثیر و پروش گوزن زرد، نقاط قوت ، ضعف ها مورد بررسی قرار گرفت. بنابر این گزارش، پیش نویس برنامه پیشنهادی مدیریت گوزن زرد در ایران توسط موسسهخدمات بین المللی حفاظت ارایه شد و نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدات، راه حل های پیشنهادی برای نقاط ضعف و تهدیدات، اقدامات پیشنهادی خدمات بین المللی حفاظت، جوامع محلی و تسهیم منافع و جمع بندی و تصمیم گیری برای "راه پیش رو" برای پروژه گوزن زرد ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برنامه نهایی با همکاری همه جانبه کارشناسان ایرانی و بین المللی در سه ماه آتی نهایی خواهد شد. این گزارش می افزاید، مجید خرازیان مقدم مدیر کل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست با بیان اینکه فقدان یک برنامه جامع مدیریت گوزن زرد در کشور در پی چالش پیش آمده است، گفت: خروج تعداد زیادی از گوزن های زرد از جزیره اشک و بیماری میاز در کرخه نمونه ای از این چالش ها است. وی با اشاره به اینکه حدود پنج دهه است که از مدیریت گوزن زرد ایرانی در اسارت می گذرد افزود: افزایش تعداد محیط های محصور ایجاد شده برای تکثیر و نگهداری و همچنین افزایش جمعیت در محیط های محصور، مدیریت و حفاظت این گونه با ارزش را با چالش مواجه نموده است . خرازیان مقدم افزود: اقدام علمی و عملی برای برون رفت از چنین وضعیتی در خصوص مدیریت گوزن زرد با شناسایی زیستگاه های مستعد و معرفی مجدد گونه به طبیعت تحت یک برنامه اجتناب ناپذیر است. وی با تاکید بر اینکه هم اکنون گوزن زرد ایرانی از نظر حفاظتی بعنوان گونه در معرض خطر انقراض (EN) در فهرست سرخ IUCN طبقه بندی شده است، گفت:موسسه خدمات حفاظت بین المللی (ICS) یک موسسه شناخته شده در مدیریت عملی حیات وحش است که در معرفی مجدد و مدیریت عملی گونه ها در حیات وحش سابقه ایی طولانی دارد. خرازیان مقدم ادامه داد: این گروه توسط زیر گروه برنامه ریزی حفاظتاتحادیه جهانی حفاظت (IUCN ) جهت مشاوره و همکاری معرفی گردیده است. وی تاکید کرد: بسیاری از برنامه ها تدوین می شوند و مورد تصویب هم قرار می گیرند، اما هرگز اجرا نمی گردد .ولی این کارگاه در پی تدوین و تصویب برنامه ایی است که گامی علمی به سوی دستیابی راه پیشرو باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن