تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803870660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایزه 10 هزار دلاری کتاب تورنتو به نویسنده کانادایی رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با روایت داستان بی صدایان در تاریخ جایزه 10 هزار دلاری کتاب تورنتو به نویسنده کانادایی رسید تهران - ایرنا - داستان «قتل مَسِی، یک دوشیزه، استادش و دادگاهی که باعث حیرت یک کشور شد» به قلم «شارلوت گری» کانادایی که براساس یک ماجرای واقعی به نگارش درآمده بود مقام نخست جایزه کتاب تورنتو را دریافت کرد.


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، شارلوت گری از میان 70 نفر در بخش مسابقه و از میان چهار نامزد برای دریافت مقام نخست این جایزه ادبی توانست جایزه 10 هزار دلاری و مقام نخست جایزه کتاب تورنتو را از آن خود کند.
داستان «قتل مسی» براساس یک جنایت واقعی و تکان دهنده در شهر تورنتو و در یک خانواده مرفه را با قلم گری پیشاروی مخاطب ترسیم می کند و این جایزه در مراسمی در تورنتو و در سالن کتابخانه «برام اند بلوما» به این نویسنده جوان و البته شناخته شده اهدا شد.
شارلوت گری بعد از دریافت این جایزه گفت: احساس می کنم که این جایزه نباید از شهر من (تورنتو) بیرون می رفت چرا که حادثه تلخ و تکان دهده رخ داده در حقیقت هر وجدان بیداری را به قضاوت می کشاند تا در برابر حقیقت و تاریکی جانب حقانیت را بگیرند و خوشحالم که این بار خوانندگان، منتقدان و هیات داوران به حقیقت رای دادند.
وی ادامه داد: بعد از وقوع این قتل و مطلع شدن آن از طریق شبکه های اجتماعی و دیدن مصاحبه با خانواده قربانی از طریق دو شبکه «ان بی» و «ساکویل» کار تحقیق و نگارش این رمان را آغاز کردم و امروز نتیجه تمام سختی هایی که در این مسیر متحمل شدم را در رای داوران و اقبال مخاطبان به این اثر دیدم.
این نویسنده کانادایی با بیان آنکه پیش از دریافت این جایزه آثار نامزدهای انتخاب شده برای این دوره از جایزه ادبی تورنتو را مطالعه کرده بودم ، گفت: همراهان در این رقابت از محیط هایی پرجنب و جوش قرن 21 مثل آمریکا و کانادا با من بودند اما خوشحالم که این جایزه را در آغوش اهالی کشورم (کانادا) نگاه داشتم تا با هم بار دیگر به معنای واقعی زندگی کنار یکدیگر بیاندیشیم.
وی ادامه داد: زندگی در تورنتو که بدون هیچ شکی شهر من است مرا بیشتر از هر چیزی به یک انسان شناس بدل کرده الست و به همین دلیل و این شناخت در نگارش این اثر به شکل غیرمستیقیم به روایت داستان و ورود به لایه های مختلف شخصیت های درگیر این ماجرا شدم.
گرای گفت: این کتاب در حقیقت «داستان بی صدایان در تاریخ است»، رخدادی که در سال 1915 میلادی به وقوع پیوست و طی آن افراد زجر کشیده ای بودند که به عنوان قربانی صدای شان به هیچ جایی نرسید و حتی دادگاه هم حق آنها را به عنوان مظلوم پرداخت نکرد.
دایان اسپیویک رییس هیات داوران جایزه ادبی تورنتو درباره انتخاب این اثر به عنوان رمان برگزیده گفت: داستان شارلوت گری بسیار قانع کننده و نوشته های او با آنکه از حقیقتی وام می گرفت کاملا شخصیتی مستقل داشت. او با جزییات بسیار در مسیر روایت این داستان سوالی را برای مخاطب بی پاسخ نمی گذارد و در حقیقت مردمانی که در قرن 21 زندگی می کنند با سفر در این رمان در سال 1915، تمام و کمال روایت زندگی انسان های آن دوران را به خوبی درک می کنند و حتی تلخی ها و شیرینی های زندگی را با آنها زندگی می کنند.
وی ادامه داد: در حقیقت همراه شدن با این داستان مانند سفر بر بال های سحر و جادو به واسطه قلم نویسنده است که شارلوت آن را برای خوانندگانش به ارمغان آورده است و در پایان مخاطب را با کوله باری از احساس در برابر وجدان بیداری بخش او قرار می دهد تا در برابر تاریکی و روشنی و با تمام تلخی حقیقت به سراغ انتخاب روشنایی برود.
هیات داوران امسال جشنواره که در نهایت به اتفاق آرا کتاب قتل مسی را به عنوان اثر شایسته دریافت جایزه 10 هزار دلاری انتخاب کردند متشکل از «مایکل بوث»، «تینا ادان»، «ایوان موندای»، «کارن تیپل» و «دایان اسپیویک» بودند که این اثر را از میان 70 اثر ارسالی به جایزه ادبی تورنتو برگزیدند.
«آنتونی دی سعید» با کتاب «غرش آسمان»، «کارینا لئونگ» با داستان «زندگی خارق العاده وو»، «نیک سائول» و «آندریا کورتیس» برای کتاب «جنبش یک جامعه با الهام از مبارزه برای تهیه غذا» و «شیام سلوادورای» برای نگارش کتاب «ارواح گرسنه» دیگر رقبای شارلوت گری در راه کسب این جایزه بودند.
جایزه کتاب تورنتو در سال 1974 توسط شورای شهر تورنتو در کشور کانادا تاسیس شد و طی شش سال گذشته این جایزه با همکاری کتابخانه عمومی شهر با هدف تبلیغ فرهنگ مطالعه و رشد سرانه مطالعه در کشور برای رسیدن به جامعه آرمانی برگزار می شود.
فراهنگ**9266**1601**


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن