تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799167132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشتار تانک‌ها در جنگ 33 روزه/ تانکی که آمبولانس شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش/ توان تاکتیکی و نظامی حزب‌الله در مقابل صهیونیست‌ها؛
کشتار تانک‌ها در جنگ 33 روزه/ تانکی که آمبولانس شد
افسران صهیونیست مدعی شدند که در بقاع رزمندگان حزب‌الله شهرت تانک مرکاوا را از بین بردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ قدرت ارتش اسرائیل بر 4 عامل استوار است. نیروی هوایی، تانک‌ها، اطلاعات و تصاویر نظامی که باعث شده ارتش رژیم صهیونیستی جزء نیروهای برتر دنیا لقب بگیرد. 


تکنولوژی سلاح در اسرائیل در نبردهای زمینی به صورت عمده با تکیه بر زره است و این به این دلیل است که عقیده نظامی صهیونیست‌ها به کاهش تعداد تلفات نظامی و رساندن آن به حداقل است که به آنها در راستای پیروزی‌های زودرس در نبردهای سریع اولویت می‌داد.  
 
تانک‌ها سرنیزه ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند و برای نظامیان خود بهترین عامل تأمین کننده هستند در بین تانک‌های مرکاوا 4 نسل از این تانک بهترین نام تجاری در سطح دنیا را به خود اختصاص می‌داد. این تانک نشانه برتری ارتش رژیم صهیونیستی و نشانه‌ای از شکوه این ارتش محسوب می‌شد.



 
 یکی از فرماندهان  سابق ارتش مصر گفت: شما در اصل می‌دانید که هیچ سلاحی به طور مطلق قوی نیست. تانک‌های نسل مرکاوا دارای سپرهایی است که به آن اضافه شده تا امنیت آن را تأمین کند. پس باید نقطه ضعفی داشته باشد.   اگر نقطه ضعف آن را بشناسید می‌توانید برای مقابله با آن آموزش لازم را بدهید و این یکی از دلایل موفقیت حزب‌الله در جنگ جنوب لبنان بود. 






مرکاوا به عنوان دژ مستحکم و متحرکی شناخته شده بود که برای محافظت از خدمه خود در برابر همه انواع موشک‌های ضد تانک طراحی شده بود.  نیروهای رژیم صهیونیستی یگان زره‌ای 52 را در جنگ 33 روزه وارد نبرد با حزب‌الله کردند. زیرا از اولین یگان‌هایی بود که به تانک‌های مرکاوا مجهز شده بود و اشغال‌گران قدس گمان می‌کردند که در این جنگ، این تانک بر همه چیز غلبه خواهد کرد.  
 






یکی از کارشناسان و فرماندهان سابق ارتش فرانسه گفت: پیشرفت در سلاح‌های ضد تانک منجر به تبدیل این تانک به یک سلاح ضعیف شد و برای مدت زیادی مرکاوا یک تانک خیلی پیشرفته بود. اما افزایش تعداد زره‌های اطرافش باعث می‌شود تا سرعت و کارایی‌اش را از دست بدهد. من فکر می‌کنم تانک آبرامز و مرکاوا مورد هدف موشک‌های پیچیده و پیشرفته خواهند بود. 




 
وی افزود: قدرت مقاومت و سلاحی که در دست داشت ارتش صهیونیست را غافلگیر کرد چون آنها سلاح‌های پیشرفته روسی در اختیار داشتند و این اسلحه قادر بود تانک‌ها را از بین ببرد. پس یک یا دو نفر اپراتور با طی مسافتی معادل 2 تا 3 کیلومتر به سمت یک تانک موشکی را شلیک کرده و آن را از بین می‌برند و در واقع این سلاح اسرائیل را غافلگیر کرد.





 
غافلگیری در جنگ 33 روزه برای صهیونیست‌ها گران تمام شد و رزمندگان شجاع حزب‌الله این دژ مستحکم را به تابوتی برای سربازان اسرائیلی تبدیل کردند.  
 
ارتش اسرائیل در ابتدا درخصوص هدف قرار گرفتن تانک‌های خود به موشک متیس ام ساخت روسیه و میلان اروپایی ظنین شده و تنها در عرض 2 روز با اصابت این موشک‌ها به تانک مرکاوا 7 نفر به هلاکت رسیدند و 3 تانک منهدم شد.



 

 

















الیسلر کوروک کارشناس بریتانیایی و رئیس انجمن تعارض گفت: من فکر می‌کنم علت انهدام تانک‌های مرکاوا در قدرت حزب‌الله و توسعه تکنولوژی سلاح‌های ضد زره و انهدام سپر تانک‌ها است.   رزمندگان حزب‌الله از سلاح‌هایی استفاده کردند که قادر بودند صدمات را جذب کرده و به بدنه اصلی تانک وارد کنند و باعث انهدام آن شوند. 







این کارشناس بریتانیایی اضافه کرد: حزب‌الله با روش ماهرانه‌ای از انواع موشک‌های ضد زره و نه فقط از یک نوع سلاح باعث انهدام تانک‌های مرکاوا شد.

اما موشک‌های کورنت مهمترین موشک‌هایی بودند که در جنگ مورد استفاده قرار گرفتند و تانک‌ها را در مقابل حیرت فرماندهان ارشد صهیونیست یکی پس از دیگری منهدم کردند.  
رزمندگان مقاومت در منطقه دره الحجیره و القنطره در آنچه صهیونیست‌ها آن را کشتار تانک‌ها معرفی کردند موفقیت‌های بسیاری بدست آوردند و در این اتفاق که در دو روز آخر جنگ رخ داد که با هدف توسعه درگیری انجام شده بود 12 کشته روی دست صهیونیست‌ها گذاشت و همچنین 16 تانک هم منهدم شد که در بین آنها تانک مرکاوا هم دیده می‌شد.  
 
کوکسل سخنگوی پیشین نیروهای سازمان ملل در لبنان گفت: من ماهیت جنوب لبنان را می‌شناسم. اگر در جنوب لبنان بخواهید پیشروی کنید هر 500 متر یک روستاست و این یک تله برای تانک‌ها محسوب می‌شود. بنابراین جنوب لبنان مکان مناسبی برای استفاده از تانک نیست.

وی افزود: اسرائیل نمی‌خواهد این حقیقت را قبول کند که محصول بدی ساخته است و دیدیم که در جنگ 33 روزه تانک مرکاوا نقش آمبولانس را بهتر از یک تانک رزمی ایفا کرد.



 
تلفات این جنگ برای صهیونیست‌ها سنگین بود، اکثر سربازانی که در جنوب لبنان کشته شدند در اثر حملات موشک‌های ضد زره بوده و هنگامی رخ داده که سربازان در دژ مستحکم خود بودند. 

یک مقام صهیونیستی اقرار کرد که حزب‌الله در موشک‌های خود 30 تانک پیشرفته مرکاوا را منهدم کرد و سربازان و افسران صهیونیست در داخل تانک سوختند و هیچ کس نتوانست آنها را نجات دهد.
 
سایت خبری اسرائیل نیوز فاش کرد: در مدت خیلی کوتاهی 20 تانک منهدم شد که در مجموعه اول که 100 تانک حضور داشتند. 20 مورد مرکاوا بود این سایت به نقل از فرمانده تیپ 52 زرهی سرهنگ یارون شبیط گفت: بیش از نصف تانک‌هایی که در جنوب لبنان منهدم شد توسط موشک‌های حزب‌الله بود و افسران بلند پایه صهیونیستی درخواست‌هایی برای بررسی مجدد استفاده از نقش تانک‌ها در جنگ لبنان داشتند.
 
کامرون براون نایب رئیس مرکز گلوریا در هرتزلیا در سرزمین‌های اشغالی گفت: ضربه‌ای جدی به سلاح‌های زرهی وارد شد و تکیه کردن به خودروهای سنگین در جنگ به چالش کشیده شد. وقتی با دشمن با تسلیحات پیشرفته مواجه می‌شویم تانک‌ها نقطه ضعف هستند و مسئله استفاده از زره‌های بزرگ باید ارزیابی شود.  
 
یک افسر صهیونیست اظهار داشت: که تانک‌های ارتش با خطری جدی مواجهند که با یک حجم آتش سنگین مواجه شوند که موشک به صورت دیوانه‌واری شلیک شود و این یک خطر جدی است. 






رئیس ستاد کل در جلسه‌ای فوری تصمیم گرفت که در مورد ویژگی‌های مرکاوا و روش‌های ساخت آن تجدید نظر کند. 

کورویز کارشناس مسائل نظامی گفت: من فکر نمی‌کنم که برای یک تانک بتوان سپر یا زرهی ایجاد کرد و از آن به طور کامل محافظت کرد و تنها می‌توان روش حفاظت را بهبود بخشید اما همیشه موشکی برای صدمه زدن به پیشرفته ‌ترین تانک‌ها وجود دارد.  
 
افسران صهیونیست مدعی شدند که در بقاع رزمندگان حزب‌الله شهرت تانک مرکاوا را از بین بردند. یکی از آنها گفت: این تانک یک تانک افسانه‌ای است و رزمندگان حزب‌الله باید به خود افتخار کنند که این تانک را از بین بردند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن