تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799097581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیر بازارچه کتاب/ هفته چهارم مهر ۹۳ نوبل کتاب‌های «پاتریک مودیانو» را پرفروش کرد/ «اسرار آیت» یک روزه پرفروش شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: زیر بازارچه کتاب/ هفته چهارم مهر ۹۳
نوبل کتاب‌های «پاتریک مودیانو» را پرفروش کرد/ «اسرار آیت» یک روزه پرفروش شد
در هفته پایانی مهر ۹۳ دو کتاب «انسان ۲۵۰ ساله‌» و «من زنده‌ام» توانستند به صورت مشترک در رتبه نخست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار بگیرند.

خبرگزاری فارس: نوبل کتاب‌های «پاتریک مودیانو» را پرفروش کرد/ «اسرار آیت» یک روزه پرفروش شد



خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات: فروش کتاب، یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی فرهنگ و ادب است که به علت عدم اطلاع‌ رسانی صحیح از سوی ناشران و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه میزان فروش و استقبال خوانندگان از کتاب‌ها در پرده‌ای از ابهام بوده و در برخی اطلاع رسانی‌هایی نیز که بعضا از سوی رسانه‌ها و ناشران صورت گرفته به علت عدم جامعیت در ارائه اطلاعات، سند قابل اتکایی در حوزه فروش و نشر کتاب محسوب نمی‌شده است. (برای دریافت لیست کامل پرفروش‌های هفته چهارم مهر 93

کلیک کنید.) از همین رو گروه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس چندی است به منظور روشن کردن فضای فروش کتاب هم برای مخاطبان و هم برای ناشران و مدیران فرهنگی اقدام به انتشار فهرستی از عناوین پرفروش کتاب، در طول هفته از سطح کشور می‌نماید. (برای مشاهده هفته‌های دوم شهریور، سوم شهریور، چهارم شهریور، اول مهر، دوم مهر و سوم مهر کلیک کنید.)    

این فهرست که به صورت هفتگی بر تعداد کتاب‌فروشی‌های آن افزوده شده و کتابفروشی‌های استان‌های مختلف در آن سهم دارند این هفته میزبان استان همدان، مازنداران و گیلان بوده است. اعلام آمار فروش از سوی کتاب‌فروشی‌ها می‌تواند موجب افزایش سطح صحت و دقت این فهرست شود که در این هفته کتاب‌فروشی شماره یک امیرکبیر (تهران)، پاتوق کتاب آسمان (سبزوار)، جبهه کتاب (فسا)، رسانه بیداری (اهواز)، صریر (تهران) و کتابستان (اراک) به هر دلیل، آمار فروش خود را به این خبرگزاری اعلام نکردند.    

مهم‌ترین رویداد هفته گذشته که موجب اقبال به کتاب‌های مرتبط با آن موضوع شده بود، واقعه بزرگ عید غدیر خم بود که توانست توجه بخش قابل توجهی از جامعه را به سوی کتاب‌های مرتبط با حضرت امیرالمومنین علی (ع) و ولایت ایشان جلب نماید. «خط روشن»، «ظهور ولایت در صحنه غدیر»، «علی مظهر اسماءالحسنی»، «عید ولایت»، «آفتاب در محراب»، «غدیر»، «یک روز در غدیر»، «هزار و یک نکته از فضائل امیرالمومنین (ع)»، «خطابه غدیر» و «تنها راه رستگاری» از جمله عناوینی است که در هفته گذشته مورد توجه قرار گرفته و در میان پرفروش‌ترین‌های اعلام شده به چشم می‌آید.    

اعطای جایزه نوبل ادبیات به پاتریک مودیانو نویسنده فرانسوی، از دیگر عواملی بود که توانست به انتخاب‌های کتاب جهت دهد. این نویسنده فرانسوی که آثارش پیش از در ایران نیز ترجمه شده، بعد از معرفی شدن به عنوان برنده نوبل ادبیات در سال 2014 در هفته پایانی مهر 93، مورد اقبال و توجه کتاب‌خوان‌های ایرانی واقع شده و در جدول نویسندگان  کتاب‌های پرفروش‌های این هفته در صدر نشست.    

دو کتاب «بهم میاد» و «مسجد پروانه» که از سوی انتشارات آرما روانه بازار کتاب شده اختصاص به تازه مسلمانان و مسائلی که آنها با آن درگیر هستند دارد و می‌تواند از این حیث جالب توجه باشد که خواننده با فضای زندگی یک نومسلمان در کشورهای غیرمسلمان آشنا می‌شود.    

از آنجا که کمتر از دو هفته تا آغاز ماه پیروزی خون بر شمشیر باقی مانده و با توجه به اینکه آتش مصائب حسین (علیه السلام) در قلوب مومنین سرد نمی‌شود و عطش معارف حسینی در سینه‌ جویندگان معرفت شعله می‌کشد، توجه به کتاب های مرتبط با قیام سیدالشهدا (ع) و واقعه عاشورا نیز چشمگیر بوده و آنها را در میان پرفروش‌ها قرار داده است. «حسین (ع) عقل سرخ»، «فرات حیات»، «قیام اشک»، «آفتاب در مصاف»، «من کنیز زینب‌ام»، «از دیار حبیب» و «بررسی و تحلیل قیام حسین (ع)» از جمله عناوینی هستند که در هفته گذشته پرفروش بوده‌اند.    

کتاب «اسرار آیت» که توسط جواد موگویی نوشته شده و انتشارات اشراق حکمت آن را منتشر نموده، مواضع شهید آیت درباره ملی‌گرایان، بنی‌صدر و موسوی را در خود دارد که به گفته یکی از فروشندگان تنها پس از یک روز قرار گرفتن در قفسه‌های فروشگاه‌ها با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.    

فصل پاییز و توجه به شعر یکی دیگر از موضوعاتی بود که کتاب‌های این حوزه را پرفروش کرد که در این میان اشعار فاضل نظری و محمدکاظم کاظمی مورد توجه بوده است. «رباعیات خیام»، «گزینه اشعار قیصر امین‌پور»، «روزنه»، «سه‌گانه فاضل نظری»، «برگزیده نظامی گنجوی»، «ترانه‌های ایمنی»، «فیض‌بوک»، «رودخوانی»، «ضد»، «قوس و غزل»، «گزینه فاضل نظری»، «شمشیر و جغرافیا» و «دیوان حافظ» از جمله مجموعه آثار شعری بود که در هفته گذشته با استقبال روبر شده‌اند.    

کتاب «شام برفی» به قلم محمد محمودی نورآبادی و بازنگری سعید عاکف که توسط انتشارات ملک اعظم روانه بازار نشر شده نیز در میان پرفروش ها به چشم می‌آید. این کتاب که شرحی داستانی از اسارت زوار ایرانی در سوریه است و چهره واقعی تروریست‌ها و تکفیری‌های سوریه را نمایانده در این روزها که کوبانی در محاصره تروریست‌ها بسر می‌برد، کتابی مناسب برای مطلع شدن از جنایت‌های این گروه‌ها است.    

کتاب «سنگی بر گوری» که برشی از داستان خودنوشته زندگی جلال آل‌احمد است در میان کتاب‌های پرفروش هفته گذشته قرار گرفت. همچنین کتاب «عاشقانه‌ها» مجموعه‌ای از ادعیه و مناجات است که در قالب‌های جدید روانه بازار کتاب شده و در طی دو هفته گذشته در میان پرفروش‌ها حضور داشته است.    

انتشارات سوره مهر در هفته چهارم مهر 93 توانست عنوان پرفروش‌ترین ناشر را کسب کند و با اختلاف بسیاری نسبت به سایر ناشران در رتبه اول قرار گرفت. دفتر نشر معارف ناشر دوم لیست پرفروش‌های هفته پایانی اولین ماه پاییز بود و موسسه فرهنگی ایمان جهادی (صهبا) سومین ناشر فهرست پرفروش‌ها بود. در فهرست نویسندگان پرمخاطب «پاتریک مودیانو» به عنوان برنده نوبل ادبیات پرفروش‌ترین نویسنده، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و سرکار خانم معصومه آباد هم دو نویسنده‌ای هستند که در رتبه دوم نویسندگان قرار گرفته‌اند. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و محسن عباسی‌ولدی نیز توانستند به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار بگیرند. «انسان 250 ساله» و «من زنده‌ام» دو عنوان کتابی هستند که در هفته چهارم و پایانی مهر 93 توانستند به صورت مشترک در جایگاه نخست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار بگیرند. «نگاهی به رابط عبد و مولا» و «خیابان‌ بوتیک‌های خاموش» دو عنوان کتاب دیگری هستند که به صورت مشترک در رتبه دوم این فهرست جای گرفتند. «روش تحلیل سیاسی»، «عباس دست طلا»، «قرارگاه‌های فرهنگی»، «من دیگر ما»، «مفاتیح‌الحیاة»، «در کافه جوانی گم شده»، «راز قطعنامه»، «خط روشن»، «بیشعوری»، «ریحانه بهشتی»، «پرونده مسکوت»، «پنج اقلیم حضور»، «ماه در آینه»، «اینک شوکران 1»، «خاطرات اردی‌بهشت» و «من و کتاب» دیگر عناوینی هستند که به صورت مشترک عنوان سومین پرفروش هفته را از آن خود کرده‌اند. تعداد بسیار بالای پرفروش‌ها در جایگاه سوم نشان از پراکندگی و تنوع در میزان فروش هفته گذشته داشته است. جدول نهایی پرفروش‌های کتاب   ردیف عنوان پرفروش اول انسان 250 ساله - من زنده‌ام پرفروش دوم نگاهی به رابطه عبد و مولا - خیابان بوتیک‌های خاموش پرفروش سوم روش تحلیل سیاسی - عباس دست طلا - قرارگاه‌های فرهنگی - من دیگر ما - مفاتیح‌الحیاة - در کافه جوانی گمشده - راز قطعنامه - خط روشن - بیشعوری - پرونده مسکوت - ریحانه بهشتی - پنج اقلیم حضور - ماه در آینه - اینک شوکران 1 - خاطرات اردی‌بهشت - من و کتاب برای دریافت لیست کامل پرفروش‌های هفته چهارم مهر 93

کلیک کنید. انتهای پیام/  
لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


93/07/26 - 09:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن