تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803070432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیر بازارچه کتاب/ هفته دوم مهر ۹۳ فروکش کردن موج «بیشعوری»/استقبال از «بحران ساختگی»/جدول فروش ۵۰تایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: زیر بازارچه کتاب/ هفته دوم مهر ۹۳
فروکش کردن موج «بیشعوری»/استقبال از «بحران ساختگی»/جدول فروش ۵۰تایی شد
پرفروش‌های کتاب در هفته دوم مهر شاهد حضور کتاب «من زنده‌ام» در صدر جدول، کتاب‌های «خاک‌های نرم کوشک» و انسان ۲۵۰ ساله» در مکان دوم و کتاب‌های «عباس دست طلا»، «مترسک مزرعه آتشین» و «نورالدین، پسر ایران» در جایگاه سوم بوده است.

خبرگزاری فارس: فروکش کردن موج «بیشعوری»/استقبال از «بحران ساختگی»/جدول فروش ۵۰تایی شد



خبرگزاری فارس -  گروه کتاب و ادبیات: تب و موج خرید کتاب یکی از آفت‌هایی است که شاید در مقطعی از فروش برای ناشر و فروشنده کتاب مفید باشد ولی در بلند مدت آثار سوء و منفی بر روی بازار فروش کتاب خواهد گذاشت. در این میان موج و تب خرید برخی کتاب‌هایی که بر موج تبلیغات سوار شده‌اند بسیار بالا است ولی طولی نمی‌کشد که این موج فروکش می‌کند و رکودی بر بازار کتاب و یک کتاب خاص حکم فرما می‌شود، زیرا وقتی مخاطب به خاطر یک موج اقدام به تهیه کتاب می‌کند تا مدتی از خرید کتاب امتناع کرده و شاید از محتوای کتابی که به خاطر موج تبلیغی تهیه کرده است ناراضی باشد و همین سبب شود تا دیگر به سوی کتاب‌فروشی نرود.    

از همین رو خبرگزاری فارس به صورت هفتگی اقدام به انتشار لیست کتاب‌های پرفروش در طول هفته می‌نماید (آمار هفته‌های پیش را از اینجا، اینجا، اینجا و اینجا ببینید) و در کنار آن اقدام به انتشار کتاب‌های پرفروش می‌نماید تا مخاطب بتواند با محتوای آن نیز آشنا شود و بر اثر موج تبلیغی دست به خرید کتابی نزند که میانه‌ای با محتویا آن ندارد. (برای دریافت جدول پرفروش‌های کتاب در هفته دوم مهر 

کلیک کنید.)

فهرست کتاب‌فروشی‌هایی که به صورت هفتگی از سوی خبرگزاری فارس منتشر می‌شود، از نقاط مختلف کشور تهیه می‌شود و به صورت هفتگی نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود و در نظر است تا در مرحله از تمام استان‌های کشور حداقل یک کتابفروشی وجود داشته باشد و  سپس در ادامه این جدول را گسترش دهیم تا آمار قابل اتکایی در حوزه فروش به حساب آید.

در هفته دوم مهر 93، تعدا کتاب‌فروشی‌هایی که در این جدول قرار گرفته‌اند به عدد 50 رسید و این نشان از حرکت رو به جلو در افزایش تعداد کتابفروشی‌ها دارد. استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان و شهرهای تبریز و زنجان از این دو استان، دو میهمان ویژه زیربازارچه کتاب این هفته هستند.

البته یکی از نکاتی که باید به آن اشاره شود وجود برخی کتاب‌فروشی‌ها در ارائه آمار به صورت نامنظم است که این نشان از عدم وجود یک روال منطقی در کارکرد ایشان دارد و می توان اینگونه برداشت کرد که این کتاب‌فروشی‌ها در عملکرد فروش و ترویج کتاب نیز چندان توفیقی کسب نخواهند کرد.

در هفته‌ای که گذشت دسته‌بندی موضوعی جالب توجهی در میان کتاب‌ها وجود داشت که ذکر آن خالی از لطف نخواهد بود. «ادبیات» (شعر و داستان) طبق معمول یکی از انواع پرفروش در میان آثار به فروش در هفته گذشته بوده است. بعد از آن «دفاع مقدس» دیگر موضوعی بوده که کتاب‌هایش در میان پرفروش‌ها به چشم می‌آید و کتاب‌های «سخت‌خوان» (کتاب‌هایی که مطالعه آنها با تامل بیشتر همراه است و از مباحث و سطور کتاب به سادگی سایر کتب نمی‌توان گذر کرد) هم دیگر موضوعی است که در میان کتب به فروش رفته در هفته دوم مهر به چشم می‌آید.  

کتاب «بحران ساختگی» اثر گرت پورتر که توسط انتشارات خبرگزاری فارس در هفته گذشته رونمایی شده با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان روبرو شده و در جدول پرفروش‌های کتاب هفته گذشته به چشم می‌آید. استقبال از کتاب‌های دفاع مقدس در هفته‌ای که گذشت آن هم در شرایطی که در هفته گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بودیم نشان از موفقیت کتاب‌فروشی‌ها در فروش کتاب‌های این حوزه دارد و شاید به نوعی عدم اطلاع رسانی صحیح برای این نمایشگاه موجب شده تا مخاطبان بازهم برای تامین کتاب‌های مورد نیاز خود به کتاب‌فروشی‌ها مراجعه کنند.

یکی از نکاتی که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد فروکش کردن موج فروش کتاب «بیشعوری» است. این کتاب که از سه هفته گذشته به جایگاه بالایی در فروش و استقبال رسیده بود و قاعدتا باید با همان رویه نیز پیش می‌رفت اما شاهدیم که در هفته دوم مهر اثری از این کتاب در فروش نیست و شاید این را بتوان دلیلی بر سطحی بودن انتخاب و فروش این کتاب تلقی کرد.

در هفته دوم مهر انتشارات «سوره مهر»  باز هم توانست پیروز قاطع فروش باشد و با اختلاف چشمگیری از سایر ناشران در صدر جدول پرفروش ترین ناشر قرار بگیرد ولی نکته قابل تامل در این آمار این است که انتشارات «سوره مهر» که ناشر عناوین متعدد و بسیار پرفروشی است در حالی توانسته در این جدول به مقام اول دست یابد که انتشارات «بروج» تنها با یک عنوان کتاب (کتاب‌های دیگر این انتشارات در حوزه کودک است) در کنار این انتشارات در جایگاه دوم قرار گرفته است و همین نکته می‌تواند این سوال را ایجاد کند که چطور توانسته به این میزان از فروش برسد.(البته نباید تقریظ رهبری بر کتاب «من زنده‌ام» را نادید گرفت ولی انتشارات سوره مهر نیز ناشر کتاب‌های متعددی است که رهبر انقلاب بر آن تقریظ نوشته‌اند.)

بعد ازانتشارات سوره مهر، دو انتشارات «بروج» و «دفتر نشر معارف» ناشرانی هستند که تواسنته‌اند به صورت مشترک در جایگاه دوم پرفروش‌ترین ناشران قرار بگیرند. همچنین انتشارات «موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا)» و «امیرکبیر» دو ناشر دیگری هستند که توانستند به صورت مشترک حائز رتبه سوم شوند. کتاب «من زنده‌ام» در هفته دوم مهر 93 توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب را از آن خود کند و در صدر جدول پرفروش‌های کتاب در هفته گذشته قرار بگیرد. این کتاب شرح خاطرات دوران اسارت معصومه آباد است که به قلم وی منتشر شده و با گذشت بیش از 50 چاپ از آن همچنان مورد توجه مردم قرار دارد. این کتاب در 552 صفحه و با قیمت 17000 تومان روانه بازار نشر شده است. «خاک‌های نرم کوشک» اثر سعید عاکف که توسط انتشارات ملک اعظم چاپ شده و سرگذشت حاج عبدالحسین برونسی را روایت می‌کند دیگر کتابی است که در هفته گذشته مورد توجه قرار داشته است. این کتاب که تعداد چاپ‌های آن نشان از استقبال بی‌نظیر به این کتاب دارد و تقریظ و توصیه رهبر انقلاب نیز می‌تواند عاملی برای فروش موفق این کتاب باشد. این کتاب در کنار کتاب «انسان 250 ساله» توانستند به صورت مشترک جایگاه دوم پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته دوم مهر را به خود اختصاص دهند. «انسان 250 ساله» کتابی است که از بیانات رهبر انقلاب در مورد زندگی و مبارزات سیاسی ائمه (ع) که توسط انتشارات «موسسه فرهنگی ایمان جهادی (صهبا)» روانه بازار نشر شده است. رتبه سوم پرفروش‌ترین کتاب‌ها در این هفته متعلق به کتاب‌های «عباس دست طلا»، «مترسک مزرعه آتشین» و «نورالدین، پسر ایران» بوده است. «عباس دست طلا» کتابی است که سرگذشت عباس باقری معروف به عباس دست طلا را روایت می‌کند که در پشت جبهه‌ها به تعمیر و صافکاری خودروهای مناطق عملیاتی مشغول بوده است. این کتاب توسط نشر فاتحان منتشر شده است. «مترسک مزرعه آتشین» دیگر عنوانی است که این هفته مورد توجه مخاطبان بوده است. سرگذشت نوجوانی که برای اثبات مردانگی خود به جبهه‌ها می‌‌رود و با شهادت خود درس مردانگی به آیندگان می‌دهد. این کتاب که مخاطب نوجوانان هستند توسط انتشارات «کتابستان معرفت» با قیمت 10500 تومان در دسترس مخاطبان قرار دارد. کتاب «نورالدین، پسر ایران» سومین کتابی است که در جایگاه سوم این هفته قرار داشته است و توانسته مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. کتاب «نورالدین، پسر ایران» روایت بی‌نظیری از بدر، والفجر هشت و کربلای 4 است. کتابی دقیق، صادقانه و عمیق، که خواننده را با خود به دل واقعه می‌برد و او را از گریستن و افتخار کردن و حسرت خوردن، به بهت‌زدگی می‌کشاند. جدول نهایی پرفروش‌های کتاب ردیف عنوان پرفروش اول من زنده‌ام پرفروش دوم خاک‌های نرم کوشک - انسان 250 ساله پرفروش سوم عباس دست طلا - مترسک مزرعه آتشین - نورالدین، پسر ایران   برای دریافت جدول پرفروش‌های کتاب در هفته دوم مهر 

کلیک کنید. انتهای پیام/و
لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


93/07/12 - 09:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن