تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798369715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیر بازارچه کتاب/ هفته سوم مهر ۹۳ «حماسه حسینی» بعد از ۳۵ سال همچنان می‌فروشد/ بازار نشر در حال و هوای غدیر و محرم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: زیر بازارچه کتاب/ هفته سوم مهر ۹۳
«حماسه حسینی» بعد از ۳۵ سال همچنان می‌فروشد/ بازار نشر در حال و هوای غدیر و محرم
کتاب «من زنده‌ام» پرفروش‌ترین کتاب در هفته سوم مهر ۹۳ بود، سپس کتاب‌های «انسان ۲۵۰ ساله» و «رقعه» در رتبه دوم و کتاب‌های «خانواده»، «قرارگاه‌های فرهنگی» و «بیشعوری» جایگاه سوم پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته را بدست آوردند.

خبرگزاری فارس: «حماسه حسینی» بعد از ۳۵ سال همچنان می‌فروشد/ بازار نشر در حال و هوای غدیر و محرم



خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات: ورود به هر عرصه‌ای بدون توجه به مقوله اقتصاد اقدامی صحیح نبوده و بایست در کنار هر مسئله‌ای بُعد اقتصادی آن نیز دیده شود زیرا یکی از دلایل حیات و ادامه مسیر هر موضوعی مباحث اقتصادی است. در حوزه فرهنگ به صورت عام و حوزه نشر به صورت خاص توجه به مقولات اقتصادی از مباحث مهم این عرصه به شمار می‌رود. فروش کتاب اصلی‌ترین منبع درآمد حوزه نشر است و کتاب‌فروشی‌ها حلقه وصل میان ناشر و مخاطب هستند و باید توجه ویژه‌ای به این حوزه صورت گیرد. از همین رو گروه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به منظور تقویت فروش کتاب و همچنین معرفی فروشگاه‌های کتاب در سطح کشور به صورت هفتگی اقدام به انتشار فهرستی از کتاب‌های پرفروش کتاب‌فروشی‌های سطح کشور می‌نماید. (برای دریافت جدول پرفروش‌های کتاب در هفته سوم مهر 93 کلیک 

کنید.)

  هفته سوم مهر 93 با توجه به قرار گرفتن در دهه ولایت آمار جالب توجهی از پراکندگی فروش کتاب را شاهد بودیم. تنوع و فراوانی موضوعات و ناشران یکی از ویژگی‌های چشمگیر هفته سوم مهر 93 بوده است. از دیگر نکات این هفته جابجایی در پرفروش‌ترین ناشر بوده است که در هفته‌های گذشته اغلب در صدر بوده است. با توجه به اینکه اولین ماه از فصل پاییز از نیمه رد شده و وارد نیمه دوم این ماه شده‌ایم، فروش کتاب‌های شعر قابل توجه بوده که باید این نکته را نیز اضافه کرد، نظر به اینکه ماه محرم و ایام عزاداری سید‌الشهدا (ع) در پیش رو قرار دارد اشعار آیینی نیز مورد توجه بوده و در میان اشعار این آثار به چشم می‌آید. «جمعیت ارباب وفا»، «شب شاعران بی‌دل»، «رقعه»، «طوفان واژه‌ها»، «هـ دو چشم»، «اسمش همین است»، «فیض‌بوک»، «دارم خجالت می‌کشم» و ... از جمله آثار شعری است که در فهرست این هفته به چشم می‌آید.

دهه ولایت، دیگر موضوعی است که توانست بخشی از کتاب‌های پرفروش را به خود اختصاص دهد. با توجه به نزدیک بودن عید غدیر خم که روز ولایت است فروش کتاب‌هایی با درباره موضوع حضرت علی (ع) قابل توجه بوده است. «آفتاب در محراب»، «تجلی غدیر» و «زندگانی امیرالمؤمنین» کتاب‌هایی است که در حوزه غدیر و حضرت امیرالمؤمنین (ع) به فروش رفته است.

یکی از موضوعاتی که در کنار سایر موضوعات معمولا در کانون توجه بوده کتاب‌هایی است که به سبک زندگی و موضوعات مرتبط با این حوزه پرداخته و معمولا مورد توجه قرار می‌گیرد. «زن و بازیابی هویت حقیقی»، «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی»، «مهارت‌های زندگی خانوداگی در آینه آیات و روایات»، «بروید با هم بسازید»، «آیین همسر گزینی»، «جوان و همسر گزینی»، «ریحانه بهشتی»، «منِ دیگر ما»، «خانواده»، «سبک زندگی»، «روابط متکامل زن و مرد» و ... بخشی از کتاب‌هایی است که در آمار هفته سوم مهر 93 به چشم می‌آید.

  فروش قابل توجه کتاب‌های دفاع مقدس در هفته گذشته یکی از موضوعاتی است که نشان از جایگاه این موضوع در میان شهروندان ایرانی دارد. کتاب‌هایی که معمولا گفته می‌شود با موج همراه است، در این هفته نیز شاهدیم که با وجود گذشت بیش از دو هفته از پایان هفته دفاع مقدس همچنان در کنار موضوعاتی مانند ادبیات که پای ثابت فروش هستند همچنان دیده می‌شود.

نظر به اینکه در حال نزدیک شدن به ماه محرم هستیم و از آنجا که حرارت مصائب حسینی بر تشنگان و جویندگان حقیقت پیوسته ریخته می‌شود شاهد بودیم با توجه به فاصله دو هفته‌ای تا آغاز ماه پیروزی خون بر شمشیر فروش کتاب‌های مرتبط با موضوع سیدالشهدا (ع) رشد جالب توجهی داشته است. کتاب‌هایی چون «حماسه حسینی»، «خادم اربابب کیست؟»، «نامیرا»، «کربلا، مبارزه با پوچی‌ها» و «چهل حدیث از امام حسین (ع)» در میان آثار به فروش رفته در این هفته به چشم می‌آید. نکته جالب توجه در میان کتاب‌های به فروش رفته علاوه بر قرار گرفتن کتب داستانی با این موضوع، کتاب «حماسه حسینی» اثر شهید مرتضی مطهری است که بعد از گذشت 35 سال از انتشار این کتاب و با توجه به تالیف کتبی در حوزه آسیب‌شناسی واقعه عاشورا همچنان مورد رجوع کسانی است که می‌خواهند مطالعاتی در حوزه عاشورا داشته باشند.

از آنجا که از ابتدای اسلام تاکنون، طرح اختلاف میان شیعه و سنی از طریف افراط‌گرایی مدنظر گروه‌هی مستکبر بوده است و، بخش مهمی از فعالیت‌های آنان را به خود اختصاص داده است فروش کتاب «لعن‌های نامقدس» با توجه به اوضاع بحرانی منطقه نشان از توجه به این مسئله دارد.  

  معصومه آباد نویسنده‌ای است که در هفته سوم مهر بیشترین اقبال به اثر وی (من زنده‌ام) شده و این نشان از جذابیت متن نگارش یافته توسط وی دارد. سید حمیدرضا برقعی از شعرای جوان و مطرح در حوزه شعر آیینی دیگر نویسنده‌ای است که در جدول پرفروش‌ها مورد توجه بوده است. مرحوم استاد علی صفایی حائری و محسن عباسی ولدی دو نویسنده دیگری هستند که در میان نویسندگان آثارشان پرتکرار بوده است.

  این هفته بر خلاف هفته‌های قبل دو انتشارات موسسه فرهنگی ایمان جهادی (صهبا) و دفتر نشر معارف توانستند عنوان پرفروش‌ترین ناشرهای هفته سوم مهر را به خود اختصاص دهند و در رتبه اول قرار بگیرند. انتشارات بروج و انتشارات سوره مهر نیز توانستد به صورت مشترک در جایگاه دوم قرار بگیرند و این در حالی است که انتشارات سوره مهر هفته‌های قبل در رتبه نخست جای می‌گرفت. انتشارات انقلاب اسلامی نیز دیگر ناشری است که در این جدول آثارش مورد توجه بوده است و توانست به جایگاه سوم دست پیدا کند.  

  هفته سوم مهر با توجه به تنوع کتاب‌های به فروش رفته در فروشگاه‌های سطح کشور آمار جالب توجهی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها را ظاهر کرد که با این حال و مانند هفته‌های گذشته کتاب «من زنده‌ام» اثر معصومه آباد در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته گذشته قرار گرفته است. این کتاب که همچنان مورد توجه مخاطبان است حاوی تقریظ رهبر انقلاب بر آن است و یکی از عوامل موفقیت آن نیز همین مسئله بوده است. دو کتاب «انسان 250 ساله» و «رقعه» دیگر کتاب‌هایی هستند که در این هفته مورد توجه بوده و توانستند به صورت مشترک در رتبه دوم پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته قرار بگیرند. همچنین کتاب‌های «خانواده»، «قرارگاه‌های فرهنگی» و «بیشعوری» سه عنوانی هستند که توانستند جایگاه سوم جدول پرفروش‌های هفته سوم مهر را به خود اختصاص دهند.   (برای مشاهده آمار فروش در هفته‌های گذشت اینجا، اینجا، اینجا، اینجا و اینجا را مشاهده کنید) جدول نهایی پرفروش‌های کتاب ردیف عنوان پرفروش اول من زنده‌ام پرفروش دوم انسان 250 ساله - رقعه پرفروش سوم خانواده - قرارگاه‌های فرهنگی - بیشعوری برای دریافت جدول پرفروش‌های کتاب در هفته سوم مهر 93 کلیک 

کنید. انتهای پیام/و
لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


93/07/19 - 08:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن