تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819737998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس:سیاستهای حمایتی از ساخت مسکن، پویایی صنعت ساختمان را به دنبال دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس:سیاستهای حمایتی از ساخت مسکن، پویایی صنعت ساختمان را به دنبال دارد مشهد - ایرنا - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : سیاست های حمایتی در جهت خودمالکی و احداث مسکن، پویایی صنعت ساختمان و بازار مسکن را به دنبال دارد.


حسین محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : رکود موجود در بازار مسکن باید با سیاست هایی از جمله سیاستهای حمایتی از "خودمالکی" و احداث بنا مدیریت شده و از توسعه دلالی و افزایش بی رویه نرخ مسکن جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه بیش از نیمی از بهای مسکن را قیمت زمین تعیین می کند، گفت: این وضعیت حاصل سیاست های غلط اجرایی در گذشته و توسعه و گسترش شهرنشینی می باشد.
نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساسیت بازار مسکن، افزود: این بازار به صورت مستقیم همه جمعیت را درگیر می کند و سیاست های اتخاذ شده در این حوزه از حساسیت و اهمیت بسیار برخوردار است زیرا هرگونه اشتباه در این زمینه موجب افزایش قیمت و یا تداوم رکود می شود.
وی اظهار کرد: تجربه های تلخ گذشته در مقاطع مختلف نشان داده است وقتی بازار مسکن با چنین رکودی مواجه می شود برای رونق آن دولتها از ابزارهایی بهره گرفته اند که موجب خروج بازار از رکود شده اما سیاستها و ابزارهای مزبور به نفع بهره برداران نهایی مسکن و متقاضیان اصلی نبوده و تنها موجب افزایش قیمت آن هم فراتر از ضرورت شده است.
وی افزود: گاهی افزایش میزان وام مسکن از جمله این سیاستها بوده اما این افزایش موجب افزایش دو تا سه برابری بهای مسکن و متضرر شدن متقاضیان اصلی مسکن شده است.
محمد زاده گفت: نباید از رویه های گذشته برای رونق بازار مسکن بهره برد زیرا این امر موجب توسعه دلالی و جذب بی دلیل انبوه سرمایه و نقدینگی در این بخش و کاهش دسترسی متقاضیان مسکن به سرپناه می شود.
وی با بیان اینکه باید از افراد بدون مسکن حمایت نمود افزود: سیاست های دولت در حوزه مسکن باید با هدف حمایت از خانه دار شدن همه افراد جامعه و جلوگیری از دلالی در بازار مسکن باشد.
وی اظهار کرد: حمایت از خود مالکی سبب ساخت مسکن و کنترل بهای مسکن می شود و ثبات و آرامش در بازار مسکن موجب ثبات در سایر بازارها و گسترش رفاه عمومی می گردد./3
7496 / 664


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن