تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799058956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیوه های نمایش سایه روشن به روایت کارگردان فرانسوی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شیوه های نمایش سایه روشن به روایت کارگردان فرانسوی تهران-ایرنا- کارگردان فرانسوی، از شیوه های نمایش سایه روشن و کارگاه آموزشی اش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان می گوید.


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، "ژان لوک پنسو" استاد کارگاه های آموزشی "سایه خیال" در همدان که به صورت بداهه و با مشارکت تماشاگران، دو نمایش آرش کمان گیر و کدو قلقله زن را اجرا می کند، می گوید: تئاتر سایه باعث تقویت خلاقیت کودکان می شود.
وی که در بیست و یکمین جشنواره تئا تر بین المللی کودک و نوجوان همدان، کارگاه های آموزشی با عنوان "سایه خیال" را برگزار می کند، در رابطه با آشنایی و تسلط بر تکنیک های تئاتر سایه گفت: در موسسه نزدیک محل سکونت ام در فرانسه شروع به آموختن زبان چینی کردم.
وی افزود: معلم من، مرا تشویق به رفتن به شرق می کرد؛ می گفتند که در تایوان استاد بزرگی است که تئا تر عروسکی و سایه را می آموزد و من نیز به دلیل آشنایی با هنر تئا تر می توانم به آنجا برای آموختن بروم.
او با اشاره به تفاوت های تئا تر سایه شرق آسیا با دیگر نقاط جهان ادامه داد: تئا تر عروسکی در تایوان متفاوت بود و از تکنیک هایی بهره می برد که با آن می توانستم کارهای زیادی را انجام بدهم. این تکنیک ها باعث می شد که دیگر با چهار بازیگر کار نکنم که هر کدام از آن ها بخواهند عروسک ها را تکان بدهند. با این روش می توانستم خودم همراه با بازیگر دیگری چهار شخصیت را در آورم که این روشی بسیار جذاب بود.
پنسو، خاطرنشان کرد: در تمام تئاترهای عروسکی آنجا نوشته شده بود با دو دست می توانید هزار پرسوناژ را نشان بدهید و با دهانتان 100 زبان را حرف بزنید، براین اساس از این تئا تر استفاده کردم.
وی افزود: آن ها معتقدند تئا تر عروسکی اساس تئا تر در دنیا است و عروسک ها از هنرمندان تقلید نمی کنند، این هنرمندان هستند که از عروسک ها تقلید می کنند.
این کارگردان تئا تر درمورد بازخورد مخاطبان نسبت به اجرای تئا تر با بهره گیری از این تکنیک در کشور فرانسه بیان کرد: خیلی خوش شانس بودم با توجه به اینکه کار تازه ای را انجام داده بودم و تکنیکی را که استفاه می کردم در اروپا نا شناس بود، توانستم در بزرگ ترین تئا تر فرانسه شروع به کار کنم و هزاران نفر به دیدن کارهای من آمدند. البته جالب است که اروپائیان نیز تئا تر و تکنیک های شرقی برایشان بسیار جذاب است.
پنسو، با بیان اینکه نسبت به تئا تر ایران هیچ شناختی نداشته است عنوان کرد: در فرانسه موسسه ای به نام کالچر و پرفورمنس وجود دارد و من ازطریق خانم کاظمی مدیر این موسسه معرفی شدم.
وی افزود: البته کارم را برای حضورر در جشنواره تئا تر عروسکی تهران-مبارک ارائه داده بودم که متاسفانه رد شد، اما شرایطی به وجود آمد تا در جشنواره تئا تر کودک و نوجوان همدان کارگاه آموزشی را برگزار کنم و این تکنیک ها را به کودکان و نوجوانان ایرانی یاد بدهم.
پتسو، در بخش دیگری با بیان موضوع هایی که در کارگاه های آموزشی مطرح می شود، توضیح داد: دراین کارگاه ها با هر گروهی به صورت بداهه چیزی را بیان می کنیم و روی آن کار و تبدیل به داستان می شود. اما در جشنواره همدان ترجیح داده شد که روی موضوع آرش کمانگیر کار شود.
وی گفت: در واقع سایه خیال می خواهد خلاقیت کودکان را تقویت کند برای اینکه بتوانند خودشان موضوعی را بسازند؛ وقتی موضوع محدود شود، خلاقیت مدنظر ایجاد نمی شود. آنچه اهمیت دارد آن است که بچه ها در انتخاب موضوع آزاد باشند.
پنسو افزود: آن ها باید حس خوبی از بازی کردن داشته باشند؛اکنون این مسئله اتفاق نیفتاده است با این وجود علاقمندان حاضر در این کارگاه های آموزشی از استعداد فوق العاده ای برخوردارند.
وی اذعان کرد: ما از تکنیک سایه استفاده می کنیم و می توانیم بدون هیچ ابزار خاصی تصویرسازی کنیم، مانند اینکه با دو خط می توانیم کوه درست کنیم.
فراهنگ**3054**1933**1027


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن