تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805320021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه در تصرف اراضی و ساخت وساز غیرمجاز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ضرورت تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه در تصرف اراضی و ساخت وساز غیرمجاز نوشهر- ایرنا - ساخت هرگونه بناهای بدون مجوز در محدوده شهری و روستایی از سوی برخی افراد حقیقی و حقوقی عملی خلاف قانون است که مسوولان برای مقابله با این پدیده باید به سمت اقدامات پیشگیرانه از تصرف، تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز حرکت کنند.


به گزارش ایرنا، با برنامه ریزی های صحیح و منطقی می توان پیش از اینکه اراضی ملی و کشاورزی تصرف شود با آن مقابله موثر داشت و در صورتی که بناهایی به صورت غیرمجاز و یا حتی مجاز در این زمین های تصرف شده، ساخته شود، کار مقابله با دشوار می کند.
تا کنون برخی از اراضی ملی و کشاورزی تصرف شده و تغییر کاربری داده می شد و بعضا به صورت غیرمجاز و یا حتی با دریافت مجوز در این اراضی اقدام به ساخت و ساز می شد و دستگاه های متولی حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی نیز از دستگاه قضا مجوز قلع و قمع دریافت می کردند تا بناهای ساخته شده را ویران کنند.
با جدیتی که دولت تدبیر و امید برای مقابله با این پدیده در پیش گرفته و به منظور ثمربخش بودن مقابله با این موضوع، باید نحوه اقدام تغییر کرده و بر اقدامات پیشگیرانه متمرکز شود تا هیچ زمین ملی و کشاورزی تصرف نشده و ساخت و ساز در آن صورت نگیرد.
"علی نبییان "معاون امور عمرانی استانداری مازندران نیز با تاکید بر این موضوع به خبرنگار ایرنا می گوید: برای پیشگیری اساسی از این معضل در محدوده وحریم شهرها شهرداران و نیز خارج از بافت روستاها نیز دهیاران باید از ارائه هرگونه مجوزساخت به متقاضیان درچنین فضاهایی خودداری کرده و با بکارگیری از تمام توان ظرفیت منطقه از بروز چنین تخلفاتی پیشگیری کنند.
مسوولان نهادهای خدمات رسان از جمله شرکت های آب فاضلاب شهری، روستایی، توزیع نیروی برق، گاز و مخابرات از اهرم های اصلی در اقدامات پیشگیرانه محسوب می شوند که باید از ارایه خدمات و ارایه مجوزهای لازم به ویژه در مناطقی که مرتبط با منابع طبیعی و اراضی کشاورزی است، خودداری کنند.
باید از ارائه خدمات دراین بخش ها به متقاضیان متخلف بدون دراختیارداشتن پروانه ساخت پرهیز کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارمازندران به برگزاری نشست های متعددی با هدف ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز و حفظ کاربری زمین های کشاورزی دراستانداری اشاره کرد و گفت: از زمان استقرار دولت تدبیر و امید حدود 15 بار جلسه با حضوراستاندار و سایر مسوولان استانی و محلی دراین زمینه برگزار و تصمیماتی قابل توجهی گرفته شده است.
نبییان ، ممنوعیت ارائه خدماتی نظیر آب ، برق ، گاز ، تلفن ، ایجاد گشت های حفاظتی با هدف نظارت بیشتر در جهت جلوگیری ازتغییرکاربری زمین های کشاورزی و حضورمسوولان کشوری از جمله سازمان های امور اراضی ، جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری ، مشاورمعاون اول رییس جمهوری درراستای درخواست های پیوسته مدیر ارشد استان به منطقه را به عنوان مصداق بارزی از اقدامات صورت گرفته دراین بخش معرفی کرد.
وی زمین های موجود دراین استان را بخشی مربوط به افراد حقوقی و بخش دیگرحقیقی دانست و گفت: به علت بی تدبیری مسوولان ادوارگذشته قسمت قابل توجهی از زمین های کشاورزی به دلایل مختلف تغییرکاربری و مسکونی تبدیل شده و چنین اتفاقی بسیار جای نگرانی است.
رییس سازمان امور اراضی کشور نیز پیش از این درمازندران به خبرنگاران گفته بود که با بازدیدهای متعددی که از این استان صورت گرفت متاسفانه مدیریت نظام مند در چارچوب استفاده بهینه از زمین در مناطق مختلف این استان وجود ندارد.
"قباد افشار " تاکید کرده بود که ویلا سازی چند بخش دارد که یکی ازآن ها مربوط به طرح های هادی داخل روستا ها که مسوولیت حفاظت زمین های دراین نقاط برعهده دهیاری ها بوده که بازدیدهای پیوسته نشانگرآن است که نظارت ها دراین حوزه به نحو مطلوب نبوده است.
وی ادامه داد :در محدوده های خارج از روستا ها و حریم شهرها نیز شهرداری ها و فرمانداری ها مسوولیت نظارت و صدور مجوز های ساخت و ساز را برعهده دارند که مسوولان این دستگاه ها نیز به علت ضعف نظارت زمینه تخریب منابع ملی و اراضی کشاورزی را دراین استان فراهم کردند.
وی از تشکیل ستاد ویژه مبارزه با پدیده زمین خواری خبرداد و گفت که دراین زمینه استانداری ها را ملزم کرده ایم تا برای افزایش در بعد نظارت و برنامه ریزی جهت پیشگیری اساسی و مقابله با این پدیده بیش از پیش تلاش و همکاری داشته باشند.
وی تشکیل گروه های گشت حفاظتی در 130 شهرستان را ازدیگر برنامه های مربوط به این حوزه برشمرد و گفت : همسو با این اقدامات تاکنون حدود 30 درصد تخلفات پدیده زمین خواری کاهش و حدود 40 درصد از تخلفات مربوط به این بخش نیاز شناسایی شده اند.
به گفته رئیس سازمان امور اراضی، حدود 80 هزار پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی از سال 85 به بعد تشکیل شده و حدود 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز با مجوز دولت در این سال ها تغییر کاربری یافته که در مجموع 110 هزار هکتار از اراضی قابل کشت از چرخه تولید خارج شده است. براین اساس به طور میانگین سالانه حدود 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده است.
افشار گفت: زمین های ملی و دولتی واگذار شده برای کشاورزی بیشترین تحقق اهداف را داشته و در حوزه های غیرکشاورزی 40 درصد زمین های واگذار شده اهداف طرح را محقق نکرده است که تلاش می کنیم این زمین ها را پس بگیریم.
افشار پیش بینی کرد تا پایان امسال 400 هزار هکتار از زمین های واگذار شده تحت نظارت قرار گیرند همچنین در واگذاری زمین های دولتی خریداران تعهداتی به دولت داشتند که بسیاری از آنها تعهدات خود را انجام نداده اند.ک/3
624/1535/506


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن