تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820767900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران، زامبيا، ناميبيا و پاكستان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ايران، زامبيا، ناميبيا و پاكستان
نویسنده : اولاد آدم 
ابوي مي‌گويد: بمباران هواپيمايي شديم رفت!
مي‌گويم: يعني چه؟ بمباران هوايي شنيده بوديم اما هواپيمايي نه! نكند مي‌خواهيد بگوييد مانند تعداد شعب بانك‌هايمان كه مثل قارچ روييده‌اند و از دنيا پيشي گرفته‌ايم تعداد فرودگاه‌هايمان زده است به آسمان و از آنجا برگشت كرده و هوار شده روي سرمان؟اسمش را هم گذاشته‌ايد بمباران!
مي‌گويد: شعب بانك‌ها؟ يعني اينقدر مترقي و تعالي خواه بوده سيستم بانكي‌مان؟ رو كن ببينم.
مي‌گويم: بانك جهاني با بررسي آمار شعب بانك در ۱۷۸ كشور جهان اعلام كرد سرانه شعب بانكي در ايران بيشتر از كشورهاي توسعه‌يافته‌اي مثل انگليس، نروژ، اتريش و آلمان است. بر اساس آمارهاي منتشر شده از سوي اين نهاد بين‌المللي در ايران به ازاي هر ۱۰۰ هزار نفر 1/29 شعبه بانك تجاري تأسيس شده است كه اين رقم تقريبا دو برابر آلمان و اتريش است. در آلمان به ازاي هر ۱۰۰ هزار نفر 5/15 شعبه بانك، در اتريش ۱۵ شعبه، در انگليس 2/24 شعبه و در نروژ 7/10 شعبه تأسيس شده است.
مي‌گويد: عجب. نه من اينقدر مانند تو خوشفكر و خيال پرداز نيستم. من در مورد اخبار مختلفي كه در خبرگزاري‌ها و سايت‌ها يكهو در مورد هواپيمايي سر ريز شده‌اند حرف مي‌زنم. يك بوهايي مي‌دهند.
مي‌گويم: يك دو سه قلمي را بفرماييد تا من هم ببينم حس بويايي شما قوي‌تر است يا خودم؟
مي‌گويد: خبر اول اينكه خريداران هواپيماهاي جديد مسافربري روسيه فقط ايران، زامبيا، ناميبيا و پاكستان هستند. اين در حالي است كه روس‌ها 10 سال پيش به ناكار‌آمدي توپولف‌هاي خود پي بردند و tu204 را طراحي كردند اما هواپيمايي رسمي روسيه از اين مدل هواپيما استفاده نمي‌كند.
مي‌گويم: يعني خودشان استفاده نمي‌كنند؟ مگر مي‌شود؟ آنكه مي‌خواند نميشه خيلي وقت است كه...
مي‌گويد: خاكي نزن! خبر دوم همين است. نايب رئيس كميسيون عمران مجلس گفته است روس‌ها از امريكا هواپيما مي‌خرند و توليد خود را به ايران مي‌فروشند. زمان وزارت احمد خرم اتفاق خوبي افتاد و آن هم اين بود كه دستور صادر شد به هيچ وجه هواپيماي روسي وارد ناوگان نشود اما همچنان هواپيماي روسي وارد ناوگان ايران مي‌شود كه سانحه‌ساز هم هستند.
مي‌گويم: خب مقصر كيست؟ آستين بالا بزنيم يك شغل بالاتر به او بدهيم تا روال هميشگي در كشورطي شود.
مي‌گويد: تو چقدر باهوشي. خبر سومم در همين مورد است. سخنگوي كميسيون عمران مجلس گفته است تصدي سازمان هواپيمايي به شخصي داده شده كه فقط درگير امضا كردن و كارهاي روزمره شده است. وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان هواپيمايي به عنوان دو مقام عالي و متولي در حمل و نقل هوايي بايد درباره علت سانحه ايران ۱۴۰ پاسخگو باشند. عامل اصلي سقوط هواپيماي ايران۱۴۰ رئيس سازمان هواپيمايي است كه بايد در اين‌باره پاسخگو باشد.
مي‌گويم: من كه ترجيح مي‌دهم به جاي پست‌هاي اينجوري، يك توليد‌كننده ساده شوم. آن وقت عاقبت بخير مي‌شوم. كسي هم بمباران هواپيمايي‌ام نمي‌كند! سر برج هم چشمم به دست دولت نيست. توليد را هم با كيفيت مي‌كنم تا حال خارجي‌ها را بگيرم.
مي‌گويد: تو هم كارمندي. بيخودي حرف مفت نزن. حالا وزير اقتصاد گفته توليد باكيفيت شود تا خريد كالاي خارجي كلاس تلقي نشود... اما توي بدبخت كه كارمند بانكي مگر مي‌تواني به كيفيت فكر كني؟ دائم درگير كميتي!
مي‌گويم: باز از آن حرف‌ها زديد. كدام آدم عاقلي است كه دلش نخواهد كارمند بانك باشد، وام نگيرد، خانه‌دار نشود و به تمام گزينه‌هاي روي ميز و زير ميز فكر نكند؟ هان! من كجا و كارمندي بانك كجا؟
مي‌گويد: نايب رئيس كميسيون صنعت مجلس گفته است توليدكنندگان ما كارمند بانك‌ها شده‌اند. در حال حاضر سود 20 درصد، 24 درصد و 30 درصد داريم كه در عمل توليدكننده را تبديل به كارمند بانك مي‌كند.
مي‌گويم: حالا كه فكر مي‌كنم مي‌بينم درست مي‌گوييد. يك بوهايي مي‌آيد.
مي‌گويد: بوي چيست؟
مي‌گويم: از خودمان است. بوي سوختني است انگار توليد ملي دارد مي‌سوزد...  



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن