تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالعه کتاب زيست فرهنگي را موجب مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۵:۲۱ب.ظ)
مطالعه کتاب زيست فرهنگي را موجب مي شود مشاور رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران گفت: آمار بالاي جنايت و طلاق و بزهکاري ناشي از نبود زيست فرهنگي و اخلاقي است و مطالعه کتاب زيست فرهنگي را موجب مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، دوازدهمين نمايشگاه بين المللي کتاب تبريز، «‌صالحي اميري»، در افتتاحيه نمايشگاه بين المللي کتاب تبريز پايين بودن سطح مصرف کتاب در کشور را از مشکلات فرهنگي دانست و گفت: بايد در کنار مصرف مادي به مصرف فرهنگي نيز توجهي خاص داشت و انس با کتاب و مطالعه آن بهترين مصرف فرهنگي است.
وي اضافه کرد: زيست فرهنگي همان زيست اخلاقي است که دل هاي انسان ها را نسبت به هم نرم و عاطفي مي سازد و عامل بازدارنده از جنگ و خشونت و بزه کاري در جامعه است.
مشاور رييس جمهور بيان کرد: ‌زيست فرهنگي و اخلاقي در جامعه کم بوده و آمار طلاق و بزهکاري نشان از نبود زيست فرهنگي در جامعه است که با توجه به زيست اخلاقي ميتوان شاهد برکات آن در جامعه بود.
وي گفت: علت اصلي گراني ها، چالش هاي اقتصادي و مشکلات مختلف در جامعه از نبود توسعه فرهنگي ناشي مي شود و اگر توسعه اخلاقي و فرهنگي در جامعه باشد مسايل ديگر نيز حل خواهد شد.
رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران يادآور شد: هر چند مصرف فرهنگي فقط کتاب نيست و فيلم و شعر و تئاتر و مسائل ديگر نيز همه از مصارف فرهنگي هستند اما بنياد همه اين ها مطالعه است.
وي در ادامه با اشاره به نقش ارزشمند آذربايجان در تحولات فرهنگي جامعه اظهار داشت: اگر مي خواهيم آذربايجان همانند صد سال گذشته منشاء تحولات مهم جامعه باشد بايد به زيست و اخلاق فرهنگي توجه کرد، آذربايجان مي تواند به قطب فرهنگي کشور تبديل شود و اين ظرفيت را نيز دارد و در همين راستا بايد سطح مطالعه کتاب بالا رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن