تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819940212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‌زیست فرهنگی و اخلاقی در جامعه کم است/ با مطالعه کتاب انس بیشتری داشته باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشاور رییس جمهور : ‌زیست فرهنگی و اخلاقی در جامعه کم است/ با مطالعه کتاب انس بیشتری داشته باشیم خبرگزاری پانا: مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: آمار بالای جنایت و طلاق و بزهکاری ناشی از نبود زیست فرهنگی و اخلاقی است و انس با مطالعه کتاب زیست فرهنگی را موجب می شود.
۱۳۹۳ دوشنبه ۷ مهر ساعت 16:18



به گزارش خبرگزاری پانا، ‌صالحی امیری، امروز در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز پایین بودن سطح مصرف کتاب در کشور را از مشکلات فرهنگی دانست و گفت: باید در کنار مصرف مادی به مصرف فرهنگی نیز توجهی خاص داشت و انس با کتاب  ومطالعه آن بهترین مصرف فرهنگی است. وی اضافه کرد: زیست فرهنگی همان زیست اخلاقی است که دلهای انسان ها را نسبت به هم نرم و عاطفی می سازد و عامل بازدارنده از جنگ و خشونت و بزه کاری در جامعه است. مشاور رییس جمهور بیان کرد:‌زیست فرهنگی و اخلاقی در جامعه کم بوده  و آمار طلاق و بزهکاری نشان  از نبود زیست فرهنگی در جامعه است که با توجه به زیست اخلاقی میتوان شاهد برکات آن در جامعه بود. وی گفت: علت اصلی گرانی ها، چالشهای اقتصادی و مشکلات مختلف در جامعه از نبود توسعه فرهنگی ناشی می شود و اگر توسعه اخلاقی و فرهنگی در جامعه باشد مسایل دیگر نیز حل خواهد شد. رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی  ایران یادآور شد: هر چند مصرف فرهنگی فقط کتاب نیست و فیلم و شعر و تئاتر و مسائل دیگر نیز همه از مصارف فرهنگی هستند اما بنیاد همه اینها مطالعه است. وی در ادامه با اشاره به نقش ارزشمند آذربایجان در تحولات فرهنگی  جامعه اظهار داشت: اگر می خواهیم آذربایجان همانند صد سال گذشته منشاء تحولات مهم جامعه باشد باید به زیست و اخلاق فرهنگی توجه کرد، آذربایجان می تواند به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود و این ظرفیت را نیز دارد و در همین راستا باید سطح مطالعه کتاب بالا رود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن