تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802712271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران جزو 10 کشور اول دنیا در جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی است/شناسایی و ثبت 31 هزار و 100 اثر فرهنگی و تاریخی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سلطانی فر در گفتگوی ویژه خبری:
ایران جزو 10 کشور اول دنیا در جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی است/شناسایی و ثبت 31 هزار و 100 اثر فرهنگی و تاریخی
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: از جهت ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی، کشور ما در بحث گردشگری جزو ده کشور اول دنیا محسوب می‌شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، "مسعود سلطانی فر" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری که به بهانه روز جهانی گردشگری و به منظور بررسی سهم کشورمان در این صنعت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته حضور یافته بود در پاسخ به اولین سوال مجری مبنی براینکه سهم کشور ما از گردشگر و جذب گردشگر در دنیا به چه میزان است، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی گردشگری و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما در بخش گردشگری کشور ظرفیت‌های بسیار بالا و بعضا منحصر به فردی داریم.
 
وی ادامه داد: از جهت ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی کشور ما در بحث گردشگری جزو ده کشور اول دنیا محسوب می‌شود اما می‌توانیم ادعا کنیم که به صورت بالقوه جزو دو سه کشور اول دنیا در این رابطه هستیم؛ چرا که بسیاری از مکان‌ها، بناها، سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی ما که در طول هزاره‌های گذشته به خاطر داشتن یک هویت تاریخی و تمدنی خوب در این مملکت وجود داشته است.

**ایران جزو 10 کشور اول دنیا در جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی است

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما در طول 70، 80 سال گذشته یعنی در سال 1309 که اولین قانون حفاظت از عتقه جات و بناهای تاریخی به تصویب رسید تا حالا که حدود 84 سال از آن زمان می‌گذرد ما تنها توانسته‌ایم کمتر از 4 درصد مکان‌ها، بناها، سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی مان را کشف و عملیات احیا و مرمت و بازسازی را در این بخش‌ها انجام دهیم.
 
سلطانی فر با بیان تصریح کرد: بیش از 96 ،95 درصد از میراث تاریخی و فرهنگی ما هنوز کشف نشده که امیدواریم با استفاده از منابع جدید و به ویژه مشارکت مردم به مرور کارنامه بهتری در این رابطه داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در خصوص جاذبه‌های مذهبی و زیارتی سال گذشته بیش از دو میلیون نفر تنها به واسطه این جاذبه‌ها به ایران آمدند که قطعا این رقم در سال جاری بیشتر از اینها خواهد بود.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود به جاذبه‌های دیدنی و کم نظیر کشورمان اشاره کرد و گفت: شمال کشور منطقه بسیار زیبایی است که اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس و باقی کشورهای اسلامی از آن استقبال می‌کنند.
 
معاون رئیس جمهور ادامه داد: زمانی کویر مرکزی و کویر لوت یک چالش در اقتصاد و فرآیند توسعه کشور بود اما همین منطقه امروز در فرآیند گردشگری به عنوان یک ظرفیت و امکان خوب تلقی می‌شود چرا که بسیاری از گردشگران اروپایی که سرزمین‌های آبادی دارند دوست دارند با کویر و رازهای آن آشنا شوند و بسیاری از گردشگران اروپایی که امروز به ایران سفر می‌کنند دوست دارند مناطق کویری ما را از نزدیک ببینند و با جاذبه‌های آن جا آشنا شوند.  
 
سلطانی فر ادامه داد: از جهت مجموعه جاذبه‌ها که اخیرا این جاذبه توریسم و سلامت نیز استفاده شده با توجه به این که خدمات بسیار خوب درمانی به کشورهای دیگر با هزینه پایین انجام می‌شود جز ده کشور دنیا قرار داریم.  
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش اظهار داشت: به لحاظ درآمد رتبه ما 50 تا 55 است و از جهت شاخص‌های رقابت پذیری نیز بین کشورهای مختلف دنیا رتبه 96 تا 98 را داریم.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: البته این رتبه بندی متعلق به سال 2013 است که نسبت به سال 2012 حدود 14 پله رشد داشتیم.
 
معاون رئیس جمهور ادامه داد: شاخص‌های رقابت پذیری سفر شامل سه بخش چارچوب‌های قانونی، سیاست‌ها و رویکردهای نظام در بخش گردشگری، دومین شاخص زیرساخت‌ها و فضای کسب و کاری که در این رابطه وجود دارد است و سومین شاخص نیز منابع انسانی، طبیعی و فرهنگی است که تحت عنوان شاخص رقابت پذیری سفر نامیده می شود که ما از این جهت در سال 2013 رتبه بین 96 تا 98 را داشتیم.

**بخشی از درآمدهای ما به گردشگری اختصاص دارد
 
سلطانی فر در ادامه به سهم کشورمان از درآمد گردشگری دنیا اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های گردشگری اوقات فراغت و تفریحات در کل دنیا 6 هزار و 500 میلیارد دلار بوده که حدود هزار و 250 میلیارد دلار آن مختص به گردشگری بوده است یعنی درآمد کشورهای مختلف در سال 2013 از محل ورود گردشگران خارجی به کشورهایشان مجموعا هزار و 250 میلیارد دلار بوده است.
 
وی تصریح کرد: اگر ما بنا را این قرار دهیم که جز ده کشور اول دنیا در بحث گردشگری هستیم باید حداقل 3 تا 4 درصد از این محل سهم داشته باشیم یعنی درآمدمان باید بین 30 تا 50 میلیارد دلار باشد اما اگر بخواهیم مبنا را جمعیت و وسعت خاک در نظر بگیریم ما دارای یک درصد جمعیت دنیا و یک درصد خاک دنیا هستیم که یک درصد هزار و 250 میلیارد دلار حدود 12 تا 13 میلیارد دلار می‌شود.  
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: بنابراین اگر ما هر یک از اینها مبنا قرار دهیم باید حداقل بین 12 ، 13 میلیارد دلار تا 40، 50 میلیارد دلار درآمد داشته باشیم.
 
معاون رئیس جمهور اظهار داشت: در سال 2013 میلادی منطبق با 1392 هجری شمسی حدود 4 و نیم میلیون نفر توریست و گردشگر وارد کشور ما شدند که از این محل حدود 6 میلیارد دلار درآمد داشتیم یعنی به نسبت هزار و 250 میلیارد دلار نیم درصد از کل درآمد گردشگری دنیا سهم ما بوده است و این در حالی است که به لحاظ جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی و زیارتی، توریستی و سلامت ما جزو ده کشور اول دنیا هستیم.
 
سلطانی فر ادامه داد: آثار فرهنگی تاریخی که تاکنون شناسایی و ثبت شده 31 هزار و 100 تا در طول 84 سال گذشته بوده است و توانسته ایم تاکنون 17 هزار اثر را در سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت برسانیم که هفدهمین و آخرین اثر شهر سوخته در زابل سیستان و بلوچستان بوده است.

**سال گذشته 7 میلیون گردشگر داشتیم

وی تصریح کرد: در سال گذشته 7 میلیون گردشگر داشتیم و به میزان 8 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شد استراتژی سازمان گردشگری جذب گردشگر خارجی است و برای گسترش تعاملات فرهنگی و تامین ارز مورد نیاز کشورمان در بخش‌های مختلف عرصه گردشگری، صنعت زودبازده است.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در سال 1404 باید به میزان 20 میلیون گردشگر داشته باشیم و با 25 تا 30 میلیارد تومان درآمد در این 9 سال گذشته از برنامه‌های اصلی عقب مانده‌ایم چرا که تحریم‌ها، سوء مدیریت‌ها و تراکم در داخل ساختمان گردشگری منجر شده است که امروز از برنامه سند چشم انداز توسعه 20 ساله که ترسیم شده بود عقب بیفتیم و زیرساخت‌های خودمان را باید در این زمینه گسترش دهیم.
 
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: اولین مشکل ما در این راستا کمبود هتل‌ها است چرا که گردشگران خارجی ما طالب استفاده از هتل‌های 4 و 5 ستاره، حمل و نقل ریلی و زمینی مناسب مراکز پذیرایی بین راهی مناسب هستند و دوست دارند از کشور خود پرواز مستقیم به کشور ما داشته باشند.
 
سلطانی فر با تاکید براینکه ما در حال حاضر در همه بخش‌های حوزه گردشگری مشکل داریم گفت: یکی از دلایل این مشکلات تحریم‌هاست چرا که به دنبال این تحریم‌ها پروازهای مستقیم با کشورهای اروپایی نداریم ناوگان هوایی مان زمین گیر شده سرمایه گذاری خارجی برای احداث هتل انجام نمی‌شود و هم چنین به علت تحریم تامین نیازهای صنعت گردشگری از خارج از کشور انجام نمی‌شود.
 
وی با اشاره به رشد و پویایی صنعت گردشگری در قبل از تحریم اظهار داشت: رویکرد استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در بخش توسعه فرهنگی و اقتصادی در یک سال اخیر در دولت جدید با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در ابلاغ موارد اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی در بخش گردشگری توسعه اقتصادی و فرهنگی و تامین ارز مورد نیاز کشور و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف مسئولیت‌ها و جایگاه‌هایی داشتیم.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ما یک مولفه را در سند چشم انداز توسعه برنامه ریزی کرده‌ایم و در طول یک سال گذشته دولت جدید ادبیات مناسبی را در تعامل با کشورها به کار برده و باعث شده از 7 تا 10 ماه گذشته روند روبه رشد گردشگری داشته باشیم و گردشگرانی که از طریق تور از اروپا وارد شدند در شش ماه اول سال 93 در مقایسه با شش ماه اول سال 92 رشد 204 درصدی داشتند.
 
معاون رئیس جمهور افزود: مجموع گردشگرانی که از طریق مرزهای زمینی، تورهای زیارتی و توریسم سلامت آمدند رشد 35 درصدی داشتند و کسانی که از اروپا با تور آمدند رشد 200 درصدی داشتند و این نشان می‌دهد توریست‌های اروپایی در خلال ماه‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و رویکرد خوب دولت در عرصه روابط بین‌الملل باعث شده که این رشد صورت بگیرد.
 
سلطانی فر تاکید کرد: اگر چه مراکز اقامتی مناسب ما محدود است اما به علت ورود گردشگران اروپایی مخصوصا کسانی که از تور می‌آیند تعداد هتل‌های 4 تا 5 ستاره مان در شهرهای تاریخی و فرهنگی که مرکز اصلی گردشگران است تا یک سال آینده پر شده است.
 
وی افزود: تا پایان 2014، هتل‌های اصفهان، یزد و شیراز رزرو شده است و همچنین برای 4 تا 5 سال اول سال 2015 تورهای مقصد ایران نیز ظرفیتش تکمیل شده است حدود 5 تا هتل پنج ستاره در اصفهان و 9 هتل پنج ستاره در شیراز وجود دارد و قرار است که هتل‌های سه ستاره نیز به برخی تورها اضافه شود و در مجموع ظرفیت ما در این بخش محدود است.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ما برای این که بتوانیم گردشگر داشته باشیم باید به میزان 30 میلیون دلار از سهم گردشگری درآمد داشته باشیم و تعداد هتل‌های 4 و 5 ستاره را به سه برابر افزایش دهیم.
 
معاون رئیس جمهور افزود: در واقع باید نهضت هتل سازی را راه بیندازیم و به صورت ضربتی شروع کنیم و هتل‌های در دست احداث پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد داشتند و خیلی از آنها مشکل تسهیلات و کمبود مالی داشتند که همه اینها را بنده با مسئولان صحبت کردم چرا که در قانون بودجه 93 برای صنعت گردشگری استفاده از صندوق توسعه ملی با حمایت دولت و مجلس پیش بینی شده بود.
 
سلطانی فر اضافه کرد: ما در 30 فروردین 93 با هیئت امنای صندوق توسعه ملی جلسه گذاشتیم و در این جلسه تفاهم شد که پروژه های در دست ساخت را معرفی کرده تا هزینه‌های آنان تامین شود و تعدادی از منابعش از سوی بانک‌ها بررسی می‌شود و با استفاده از صندوق توسعه ملی می‌توان در این بخش گشایشی را فراهم نمود تا در 11 سال آینده تعداد هتل به سه برابر افزایش یابد و سالانه حدود 25 تا 30 هتل به مجموعه هتل در کشور اضافه کنیم.
 
وی با بیان این که رویکرد دولت در حوزه گردشگری بسیار خوب است گفت: با تدبیری که روحانی در این امر داشته با مجلس رابطه خوبی داشتیم و در چند روز اخیر لاریجانی در روز گردشگر سخنران اصلی این برنامه بودند که حضور ایشان نشان دهنده حمایت از صنعت گردشگری است.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید از ابنیه تاریخی حفظ و حراست شود اما با ضعف‌هایی مواجه است و برای جلوگیری از این ضعف‌ها چه باید کرد گفت: ایران میوه بزرگی به گستره یک کشور است و بدون تاسف می‌توان گفت که بدون استفاده از اطلاعات دقیق تمام نقاط این کشور آثار فرهنگی غنی دارد که این آثار محدود به اصفهان و شیراز نمی‌شود و در هر استان بناهای مختلفی کشف و احیا و مرمت شده اما در زمینه حفظ، احیا و بازسازی با کمبود منابع مواجه هستیم و برای کار کاوش و احیای هر کدام از بناها به بیش از 31 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم و در دوره 15 ساله مرمت بناها که در حال حاضر شناسایی شده و ثبت ملی هستند باید بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد که متاسفانه به علت محدودیت‌های منابع مالی و تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه شده ایم و باید در این راستا از منابع بخش خصوصی برای گسترش صنعت گردشگری و رشد آن استفاده کنیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به این که به همه مدیران کل استان‌ها درخواست مشارکت با بخش خصوصی را داده‌ایم گفت: بخش خصوصی باید با جدیت به بحث احیا، مرمت و بهره برداری بپردازد به طوری که با منابع بخش خصوصی به مرمت و بازسازی می‌پردازیم.
 
سلطانی فر با اشاره به این که باید منابع بخش خصوصی را به خوبی نگه داری کنیم اظهار داشت: اکنون خیالمان راحت است که جلوی تخریب‌ها را گرفته‌ایم زیرا از محل فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی که در این مکان‌ها انجام می‌شد باید در چارچوب کلی ضوابط اشتغال خوبی را ایجاد کرد.
 
وی با بیان این که باید از این بابت درآمدی نصیب سرمایه گذاران شود خاطر نشان کرد: براساس قانون می توانیم این بناها را برای مدت ده یا 20 سال اجاره دهیم.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این که برخی از اماکن است که متعلق به مردم است ادامه داد: بسیاری از اماکن تاریخی متعلق به مردم است بنابراین باید در حفظ هویت اصلی این بناها کوشا باشیم.  
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به این که از این اماکن بهره برداری‌های مختلفی متناسب با محیط کاری آنها انجام می‌شود افزود: این رویکرد ما را در حفظ و نگه داری آثار ارزشمند تاریخی کمک خواهد کرد زیرا در سال های آینده که نفت و گاز ما کاهش خواهد یافت وجود این جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی می‌تواند منابع ارزشمندی را برای تامین نیازهای اقتصادی کشور به شمار آید.
 
سلطانی فر در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا در برخی از شهرها شاهد تخریب بناهای تاریخی هستیم گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلفی در فرآیند اجرایی پروژه‌ها مشارکت دارند به گونه‌ای که بعضا برخی از شهرداری‌های کشور همراه و حامی ما به حساب می‌آیند.
 
وی با اشاره به این که باید از این بناها و حریم‌های آنها حفاظت کرد اظهار داشت: خوشبختانه در داخل دولت مجموعه وزارت راه و شهرسازی در چارچوب شورای عالی شهرسازی به حفظ و حراست از بناها و اماکن ارزشمند تاریخی می‌پردازند که این مسئله کمک شایانی به ما می‌کند.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید براینکه دستگاه‌های دیگر به عنوان حامی نهایت همکاری را با ما دارند گفت: مثلا وزارت نیرو در زمان احداث سدهای مختلف علی رغم این که بعضا گفته می‌شود برخی از این سایت‌ها در آبگیری‌ها به زیر آب می‌رود در یکی دو مورد با ما نهایت همکاری را داشتند.
 
معاون رئیس جمهور با بیان این که وزیر نیرو با ما همکاری های بسیار خوبی را داشته اند گفت: در این رابطه ایشان منابعی را تامین کردند تا بتوانیم کارهای کاوش را انجام دهیم.  
 
سلطانی فر با تاکید براینکه بسیاری از شهرداری ها حامی ما هستند اظهار داشت: در بسیاری از موارد ممکن است که برخی از این بناها و اماکن به صورت ناآگاهانه یا آگاهانه مورد تخریب قرار بگیرد.  
 
وی با اشاره به این که ممکن است در این راستا به برخی از این بناها و اماکن صدمه وارد شود گفت: ما براساس قانون به وظیفه خود عمل می‌کنیم بنابراین موظف است با تمام توان از هویت و شاکله این بناها و مکان‌ها پاسداری و حفاظت کنیم.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر داشتن قوانینی مستحکم و قوی در این رابطه اظهار داشت: دستگاه قضایی همکاری خوبی را با ما دارد به طوری که در موارد اخیر بلافاصله پس از این که مکانی مورد تعرض قرار گرفت علاوه بر عوامل خود ما در اداره میراث فرهنگی استان خاص دوستان میراث فرهنگی به سرعت وارد عمل شده‌اند.
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به این که زمانی که مکانی مورد تعرض قرار می‌گیرد عوامل میراث فرهنگی و ngo های مختلف وارد قضیه می‌شوند تا جلوی تخریب‌های بیشتر گرفته شود ادامه داد: در این رابطه پیگیری‌های قضایی و قانونی را انجام داده‌ایم تا جلوی تخریب‌های بیشتر را بگیریم.
 
سلطانی فر با اشاره به این که نیاز به عزم و اراده ملی برای حفاظت از اماکن تاریخی داریم افزود: نگه داری بناهای تاریخی در طول سال‌های مختلف از فراز و نشیب‌های بسیاری برخوردار بوده است.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چگونه از ابنیه‌های تاریخی نگه داری خواهید کرد گفت: ممکن است در طول دوره‌های مختلف بناها و اماکن تاریخی مورد تعرض قرار گرفته باشد به گونه ای که در این دولت همه مجموعه مان را بسیج کرده‌ایم تا عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که اگر چه منابع محدود است گفت: همکاران علی رغم منابع محدود در مجموعه سازمان و هم چنین علاقه مندان به حفظ میراث فرهنگی عاشقانه و ایثارگرانه تلاش می کنند تا از این بناها حفاظت و حراست بیشتری را به عمل آورند.
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به این که اگر منابع بیشتر باشد محدوده ضریب بیشتری را در حفاظت و حراست از این بناها خواهیم داشت گفت: متاسفانه ضریب آسیب پذیری این بناها و اماکن تاریخی بسیار زیاد است.
 
سلطانی فر افزود: ما کار مرمت و بازسازی را در بسیاری از آثار هم چون چقازنبیل، پاسارگاد، سازه‌های شوشتر، گنبد سلطانیه، تخت سلیمان، بازار تبریز و کلیسای ارومیه از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌ایم به گونه‌ای که به صورت مستمر و دائم این اماکن نیازمند ترمیم و بازسازی است.
 
وی با اشاره به این که فرآیند بازسازی آنها در زمان دو، سه و پنج ساله به پایان نمی‌رسد اظهار داشت: این اماکن به صورت مستمر نیاز به ترمیم و بازسازی دارد به گونه‌ای این امر را به صورت منظم انجام می‌دهیم.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید براینکه تمام توانایی‌های مان را به کار خواهیم گرفت تا از این اماکن حفاظت و حراست کنیم گفت: باید به وظیفه تاریخی و قانونی خود عمل کنیم به گونه ای که باید بتوانیم مسئولیت خود را در این رابطه انجام دهیم.
 
معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال پایانی مجری برنامه مبنی براینکه چه برنامه ای برای توزیع سفرها در کشور دارید افزود: عمده هدف ما ساماندهی مکانی و زمانی است به طوری که باید بتوانیم مقاصد گردشگری داخلی را مشخص سازیم.
 
سلطانی فر با اشاره به این که باید مقاصد گردشگری داخلی را به همه نقاط کشور تسری دهیم خاطر نشان کرد: در تعطیلات عید فطر چند صد هزار گردشگر وارد شهر کرد شدند.
 
وی تصریح کرد: طی سفر با دولت مسئولین استان چهارمحال و بختیاری گزارشی را دال بر ورود یک میلیون نفر به شهرهای مختلف این استان را ارائه دادند.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید براینکه بسترهای تشویقی و تخفیفات مختلف را در راستای گردشگری برای گردشگران در نظر بگیریم ادامه داد: نباید همه سفرهای مردم در پیک سفر صورت گیرد بلکه باید تمهیداتی را بیاندیشیم تا مثلا بازنشستگان و یا دانشجویان در دوره‌های مختلف اقدام به گردشگری کنند.
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه 4 و نیم میلیون بازنشسته در کشور دارید که باید برای فعال کردن گردشگری تخفیفاتی را برای آنها در نظر بگیریم افزود: این عده باید از تخفیفات مختلف استفاده کنند تا گردشگری رونق یابد.
 
سلطانی فر با تاکید براینکه هدف ما ساماندهی زمانی و مکانی در راستای گردشگری است گفت: امیدواریم با همه دست اندرکاران بتوانیم این مهم را به معرصه ظهور برسانیم تا گردشگری رونق یابد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن