تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819565848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتیادبه اینترنت عامل بیماری‎های قلبی و عروقی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعتیادبه اینترنت عامل بیماری‎های قلبی و عروقی
فوق‌تخصص جراحی قلب و عروق گفت: «کاربرانی که در شبانه‌روز بیشتر از ۴ ساعت از رسانه‏‏‌های تصویری و اینترنت استفاده می‎کنند بیشتر در معرض بیماری‏‌های قلبی و عروقی هستند.»
کد خبر: ۴۳۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰ - 28 September 2014


 فوق‌تخصص جراحی قلب و عروق گفت: «کاربرانی که در شبانه‌روز بیشتر از ۴ ساعت از رسانه‏‏‌های تصویری و اینترنت استفاده می‎کنند بیشتر در معرض بیماری‏‌های قلبی و عروقی هستند.»


به گزارش  تسنیم،  عنایت‎‎الله کریمیان اظهار کرد: «با روند صنعتی شدن جوامع، کم‏ تحرکی، استفاده از فست‎فودها و دخانیات افزایش یافته و این امر موجب شده انسان‏‌ها در معرض خطر بیشتری قرار گیرند. همچنین فاصله گرفتن از غذاهای سنتی، مفید و کم‌چرب، سبب شده در جوامع صنعتی و رو به رشد، بیماری‎های قلبی و عروقی افزایش داشته باشد، آمار نیز گویای همین امر است.»

وی با اشاره به رشد چشمگیر بیماری‎های قلبی نسبت به 20 سال گذشته، افزود: «بیماری‏‌های قلبی و عروقی در صدر عوامل مرگ و میر در جوامع پیشرفته هستند. در حال حاضر شایع‏‌ترین دلیل بستری افراد بالای 65 سال، نارسایی قلبی است که منجر به صرف هزینه‌های گزاف و اشغال تخت‏‌های بیمارستانی شده است. همچنین با توجه به کم تحرکی و افزایش مصرف غذاهای پرچرب، دیابت نیز از عوامل مهم در ایجاد بیماری‎های قلبی و عروقی است.»

کریمیان در خصوص روند رو به رشد مصرف دخانیات میان زنان جامعه نیز تصریح کرد: «مصرف دخانیات به شکل سیگار و قلیان بویژه میان زنان شدت گرفته است. این موضوع زنگ خطری برای جامعه ما محسوب می‌شود؛ چرا که یک عامل مهم در ایجاد بیماری‎های قلبی است.»

وی یادآور شد: «ناگفته نماند بیماری‎هایی همچون فشارخون و دیابت، بیماری خاموش و مرموزی است که باعث ایجاد بیماری‎های مختلف قلبی و عروقی، کلیه، چشم و ... می‌شوند. از این رو می‎توان با تشکیل پایگاه‎های سلامت و غربالگری افراد از وجود این بیماری مطلع شویم و اقدامات لازم را درجهت درمان انجام دهیم که در این راستا رسانه‎های جمعی کمک شایان توجهی می‎توانند داشته باشند.»














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن