تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817230996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ چشمه بل دغدغه جدی است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حفظ چشمه بل دغدغه جدی است
با توجه به مطالعات انجام شده برای احداث سد داریان مناسب ترین گزینه ساخت با لحاظ نمودن تمام عوامل محل فعلی می باشد که پس از آبگیری صرفا دهانه خروجی چشمه بل غرقآب خواهد شد که این مساله نیز با انتقال دهانه خروجی چشمه به ارتفاع بالاتر از دریاچه سد، حل خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲ - 28 September 2014


طرح گرمسیری یکی از اتفاقات و رویکردهای مهم در جغرافیای کرمانشاه است. استاندار کرمانشاه گفت‌و‌گویی با «تابناک» درباره طرح گرمسیری و ضرورت تامین آب استان سخن به میان آورد.

اجرای طرح گرمسیری چه تاثیری در کشاورزی، صنعت و تامین آب شرب برای استان کرمانشاه دارد؟
کشور ما در ناحیه خشک کره زمین قرار گرفته و متوسط بارش سالیانه آن حدود 210 میلی متر است و این مقدار یک سوم بارش متوسط جهانی بوده که این میزان بارش توزیع مکانی و زمانی مناسبی هم ندارد.

لذا برای استفاده از پتانسیل آب های سطحی در توسعه پایدار می بایست با ایجاد سازه های ذخیره و انتقال آب و با رعایت مسائل زیست محیطی به نحوه مطلوب از این ظرفیت استفاده شود.

یکی از معدود پتانسیل باقی مانده کشور برای مهار آب که در حال حاضر از دسترس خارج می شود سامانه تامین آب گرمسیری است که حق آبه کشورمان با اجرای این پروژه صرف تامین آب شرب و صنعت بلند مدت منطقه و 120 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان های کرمانشاه و ایلام می شود لذا اجرای این پروژه برای استان حائز اهمیت بالایی است.

به نظر جنابعالی در اثر عدم اجرای این طرح چه میزان زمین کشاورزی بدون آب باقی می ماند؟ به بیان دیگر با بهره برداری ازاین سد چه میزان زمین کشاورزی زیر کشت قرار خواهد گرفت؟
همانگونه که در سوال اول پاسخ داده شده است با اجرای این طرح از میزان 120 هزار هکتار اراضی دیم، حدود هفتاد هزار هکتار در استان کرمانشاه به اراضی آبی تبدیل می شود و همچنین آب مورد تقاضا در افق بلند مدت در بخش مصارف صنعت و شرب در غرب استان نیز از این طرح تامین خواهد شد.

برخی منتقدین با توجه به زیر آب رفتن دهانه چشمه بل خواستار توقف بهره برداری از سد داریان هستند. تا چه حد این انتقادات را وارد می دانید؟ آیا تدبیری برای صیانت از چشمه بل اتخاذ گردیده است؟
با توجه به مطالعات انجام شده برای احداث سد داریان مناسب ترین گزینه ساخت با لحاظ نمودن تمام عوامل محل فعلی می باشد که پس از آبگیری صرفا دهانه خروجی چشمه بل غرقآب خواهد شد که این مساله نیز با انتقال دهانه خروجی چشمه به ارتفاع بالاتر از دریاچه سد، حل خواهد شد.

تاکید می کنم یکی از دغدغه های عوامل ذیربط در سطح ملی و استانی حفظ این چشمه می باشد که مطالعات آن نیز همزمان با ساخت سد در دست اقدام می باشد. یقینا تلاش خواهد شد از این پتانسیل به نحو مطلوب استفاده شود.

آیا طی سالیان گذشته از این فرصت زیست محیطی جهت جذب گردشگر، اقدامی صورت گرفته است؟ برنامه خاصی برای بهره برداری از چشمه در جهت جذب توریست داخلی و خارجی با توجه به زیرساخت های در حال تاسیس تدوین شده است؟
در سالیان گذشته به علت صعب العبور بودن راه دسترسی به چشمه بستر مناسبی برای جذب گردشگر وجود نداشته است.

بدیهی است با ایجاد دریاچه پشت سد و فراهم نمودن راه های مناسب که به منظور ساخت در حال حاضر احداث شده است و طبیعت کوهستانی و زیبای منطقه اورامانات و همچنین انجام اقداماتی که برای حفظ چشمه بل انجام شده است امگان حضور بسیار بیشتر گردشگران فراهم خواهد شد و این فرصتی برای اهالی منطقه و استان خواهد شد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن