تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 12 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

طراحی سایت تهران سایت

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800139107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور رئیس‌جمهور ایران در نیویورک از دریچه مطبوعات غربی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حضور رئیس‌جمهور ایران در نیویورک از دریچه مطبوعات غربی
دیدار رئیس جمهور ایران با نخست وزیر انگلیس، مواضع مشابه روحانی و اوباما در بحث مبارزه با داعش، وظیفه دشوار حسن روحانی در اجلاس امسال مجمع عمومی، بازتاب سخنان روحانی در یک اندیشکده آمریکایی و بررسی چشم انداز بهبود روابط ایران و آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ - 25 September 2014


دیدار رئیس جمهور ایران با نخست وزیر انگلیس، مواضع مشابه روحانی و اوباما در بحث مبارزه با داعش، وظیفه دشوار حسن روحانی در اجلاس امسال مجمع عمومی، بازتاب سخنان روحانی در یک اندیشکده آمریکایی و بررسی چشم انداز بهبود روابط ایران و آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 


به گزارش «تابناک»، دیدار روز گذشته رئیس جمهور ایران و نخست وزیر انگلیس در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله مهمترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد دفتر نخست وزیری انگلیس پس از دیدار دیوید کامرون با حسن روحانی اعلام کرده در این دیدار، دو طرف توافق کردند که هر دو کشور باید در راستای بهبود روابط تلاش کنند و تأکید کردند دستیابی به توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 نیز ضرورت دارد. این خبرگزاری می نویسد موضوع تهدید گروه داعش از جمله دیگر مواردی بوده که در این دیدار مورد بحث قرار گرفته است. 


گفتنی است از روز گذشته تاکنون، بخش عمده مطالب مربوط به ایران در میان دیگر مطبوعات و رسانه های بین المللی نیز به حضور رئیس جمهور ایران در نیویورک اختصاص دارد. روزنامه «نیویورک تایمز» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد رئیس جمهور ایران در جریان حضور خود در نیویورک بر رویکرد همکاری جویانه تأکید کرده است. این روزنامه می نویسد در جریان دو روز مصاحبه پشت سر هم با رسانه های مختلف در نیویورک، رئیس جمهور روحانی مواضعی را بیان کرده که تا حد زیادی شبیه مواضع اوباما درباره ضرورت مبارزه با تروریست های داعش و همچنین اهمیت دستیابی به توافق هسته ای طی دو ماه آینده است. با این حال، وی آمریکا را به سبب اقدام دیرهنگام علیه داعش مورد انتقاد قرار داده است.


روزنامه «لس آنجلس تایمز» از جمله دیگر مطبوعاتی است که این موضوع را مورد توجه قرار داده و می نویسد رئیس جمهور ایران در دومین حضور خود در اجلاس سالانه مجمع عمومی، با وظیفه بسیار دشوارتری روبروست. این روزنامه می نویسد روحانی امسال هم با لبخند و رویکرد خوشبینانه به نیویورک آمده، اما این بار وظیفه دشوارتری را در زمینه پیشبرد رویکرد همکاری جویانه خود در پیش دارد. روحانی که به عنوان یک میانه رو شناخته می شود، در پی آن است که به جهان نشان دهد جمهوری اسلامی ایران خواستار روابط بهتر با غرب بوده و در صورتی که موارد مطرح شده در مذاکرات هسته ای منصفانه باشد، آن را خواهند پذیرفت. 


اما اظهارنظر روحانی درباره رویکرد آمریکا در قبال موضوع تروریسم از یک سو و برنامه هسته ای ایران از سوی دیگر، موضوعی است که مورد توجه «کریستین ساینس مانیتور» قرار گرفته است. این روزنامه می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در جریان سخنرانی خود در اندیشکده «نیو آمریکن» از ایالات متحده خواسته ترس های خود درباره اینکه ایران در پی ساخت سلاح هسته ای است را کنار بگذارد و تأکید کرده که در حال حاضر، هم ایران و هم آمریکا باید بر موضوع مبارزه با داعش تمرکز کنند. مانیتور اشاره می کند که روحانی امروز (پنجشنبه) در مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد و موارد مطرح شده از سوی وی در اندیشکده مذکور، احتمالاً بخشی از سخنرانی وی خواهد بود.


در نهایت، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز مطلبی را درباره حضور رئیس جمهور ایران در نیویورک منتشر کرده و دو موضوع برنامه هسته ای ایران و مبارزه با گروه تروریستی داعش را مهمترین محورهای حضور وی در اجلاس مجمع عمومی دانسته است. این خبرگزاری معتقد است از آنجا مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 تاکنون پیشرفت خاصی نداشته و همچنین با توجه به ماهیت دیپلماسی در پیش گرفته شده از سوی آمریکا در مقابل گروه داعش، نباید انتظار گرم شدن سریع روابط میان ایران و آمریکا را داشت. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن