تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804653871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح دوره دانش افزايي زبان فارسي ويژه دانشجويان هندي در دهلي نو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۱۲ب.ظ)
افتتاح دوره دانش افزايي زبان فارسي ويژه دانشجويان هندي در دهلي نو به همت رايزني فرهنگي كشورمان، دوره جديد دانش افزايي ويژه دانشجويان زبان فارسي سه دانشگاه مهم هند طي مراسمي در دهلي نو گشايش يافت.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين مراسم جمع زيادي از دانشجويان هندي، استادان اعزامي از ايران، معاون رايزني فرهنگي کشورمان، رئيس بخش فارسي دانشگاه جواهر لعل نهرو و استادان علاقه مند از کشورهاي مختلف حضور داشتند.
پرفسور عين الحسن، رئيس بخش فارسي دانشگاه جواهر لعل نهرو طي سخناني از همکاري و حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران به خصوص بنياد سعدي و خانه فرهنگ ايران براي برگزاري دوره هاي دانش افزايي زبان فارسي قدرداني کرد. وي به توسعه روابط ايران و هند اشاره کرد و ارتقا زبان و ادبيات فارسي را با اهميت دانست.
احمد عالمي، معاون رايزني فرهنگي ايران در دهلي نو نيز طي سخناني با قدرداني از همکاري روساي دپارتمان هاي دانشگاه هاي جواهر لعل نهرو، دهلي و جامعه مليه اسلاميه، گفت: با برگزاري اين دوره اميدواريم زمينه ارتقاي دانش دانشجويان زبان فارسي حاصل شود. وي زبان فارسي را حاصل تمدن و فرهنگ باستاني و ديرينه ايران دانست و گفت: زبان و ادبيات فارسي بيش از 800 سال در هندوستان رايج بوده است.
عالمي با اشاره به اينکه ذخاير و گنجينه هاي تاريخ هند به زبان فارسي است، اظهار داشت: اگر کسي زبان فارسي را خوب بياموزد به گنجينه بزرگي در دو کشور با تمدن کهن ايران و هند دست يافته است.
وي با اشاره به اينکه شخصيت هاي بزرگي از کشورهاي متعدد براي بالندگي زبان و ادبيات فارسي تلاش کرده‌اند، افزود: دانشجويان و پژوهشگران هندي بايد نقش مهم خود را در اين زمينه بيش از پيش ايفا کنند.
معاون رايزني فرهنگي ايران در پايان گفت: اين دوره در دو کلاس «ادبيات معاصر ايران با تأکيد بر ادبيات انقلاب اسلامي» و «ادبيات تطبيقي ايران و هند» توسط دو تن از استادان خانم ها دکتر نقابي و دکتر داوري برگزار خواهد شد.
وي از دانشجويان خواست به طور مرتب در کلاس ها حضور يابند تا در پايان با برگزاري آزمون به افراد گواهي شرکت در دوره ارائه شود.
پرفسور تالگري استاد زبان آلماني در دانشگاه جواهر لعل نهرو نيز طي سخناني با اشاره به اهميت زبان در ارتباط بين فرهنگ ها و بشريت گفت: ايران يک کشور بسيار مهم در منطقه است و ما روابط خوبي با آن داريم.
وي با اشاره به اينکه در برخي زبان هاي رايج در شبه قاره 60 درصد کلمات فارسي هستند، افزود: دانش افزايي و پاسداري از زبان هاي مهم و با قدمت يک روش و کار مهم براي نسل جديد است.
خانم دکتر نقابي نيز در مراسم افتتاحيه اين دوره از دست اندرکاران اين دوره و خانه فرهنگ ايران در دهلي نو صميمانه قدرداني کرد و در ادامه خانم دکتر داودي نيز با قرائت غزلي از دانشجويان خواست همکاري لازم را براي يادگيري مباحث اين دوره داشته باشند.
سپس سه تن از دانشجويان هندي سرودي را به زبان فارسي خواندند.
در اين دوره دانش افزايي دانشجويان زبان فارسي مقاطع دکترا و فوق ليسانس از سه دانشگاه جواهر لعل نهرو، دهلي و مليه اسلاميه حضور دارند.
شايان به ذکر است؛ اين دوره طي ده روز در دانشگاه جواهر لعل نهرو برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن