تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819238414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشنهاد تأسيس دانشکدۀ مطالعات علم و فناوري در واحد علوم و تحقيقات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۳ (۹:۲۶ق.ظ)
پيشنهاد تأسيس دانشکدۀ مطالعات علم و فناوري در واحد علوم و تحقيقات بررسي و پژوهش در زمينه مباحث متنوع مرتبط با علم، مانند فلسفۀ علم، تاريخ علم، اقتصاد علم، جامعه شناسي علم، سياستگذاري علم، رابطۀ علم و ديگر معارف و عناصر فرهنگي و تمدني، و رويکردهاي شناختي به علم با توجه به نيازهاي کشور اساس کار و برنامه و ساختار اين دانشکده را تشکيل مي دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، موسي اکرمي ، مدير گروه رشته فلسفه علم در مقطع دکتري اين واحد دانشگاهي، با بيان اينکه واحد علوم و تحقيقات در سال 1385 براي نخستين بار در کشور، اقدام به تاسيس رشته فلسفه علم در مقطع دکتري کرده است، اظهار داشت: تاکنون بيش از12 کتاب و 35 مقاله علمي پژوهشي و ISI توسط اساتيد و دانشجويان اين گروه منتشر شده است.
اکرمي از تأسيس گرايش هاي فلسفه علوم رياضياتي، فلسفه علوم طبيعي و فلسفه علوم اجتماعي در واحد علوم و تحقيقات در آينده نزديک خبر داد و تصريح کرد: برنامه هايي براي راه اندازي گرايش هاي جديد و بين رشته اي در اين واحد دانشگاهي در چهار سال آينده در دست بررسي است.
وي با بيان اينکه در حال حاضر اساتيد و دانشجويان گروه فلسفه علم مقالات خود را در نشريات فلسفي گوناگون کشور و بعضاً در نشريه ويژه گروه هاي فلسفه اين واحد دانشگاهي يعني جستارهاي فلسفي (پژوهش هاي فلسفي يا برهان و عرفان سابق) منتشر مي کنند، گفت: گروه فلسفه علم واحد علوم و تحقيقات در نظر دارد نشريه تخصصي اين رشته را به زبان انگليسي راه اندازي کند.
اکرمي با اشاره به ارتباطات گروه فلسفه علم واحد علوم و تحقيقات با مراکز پژوهشي کشور، اظهار داشت: در حال حاضر استادان اين گروه با مراکز علمي و تحقيقاتي همچون پژوهشکده تاريخ علم دانشگاه تهران، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، موسسه پژوهشي حکمت و فلسفه ايران، و مرکز تحقيقات فيزيک نظري و رياضيات همکاري هاي علمي وپژوهشي دارند.
اکرمي تمرکز کامل بر آموزش را مانع درآمدزايي دانشگاه دانست و ابراز اميدواري کرد: گروه فلسفه علم واحد علوم و تحقيقات با تأسيس پژوهشده، تعريف پروژه هاي بنيادي، پذيرش دانشجو در مقطع فوق دکتري، جذب دانشجويان خارجي و کاربردي کردن تحقيقات اين رشته، امکان درآمدزايي براي دانشگاه را پيدا مي کند.
اکرمي با اشاره به اينکه تا کنون حدود 60 درصد فارغ التحصيلان کارشناسي و حدود 30 درصد فارغ التحصيلان دکتري گروه مشغول به کار شده اند، گفت: در حال حاضر، اکثر فارغ التحصيلان مقطع دکتري گروه فلسفه علم در مراکز آموزش عالي فعاليت مي کنند.
مدير دکتري رشته فلسفه علم واحد علوم و تحقيقات، از ارائه پيشنهاد براي ايجاد درس ويژه فلسفه علم دبيرستاني و همچنين گنجاندن فلسفۀ علم يا فلسفۀ علوم خاص در سرفصل دروس دانشگاهي خبر داد و افزود: توجه به اين حوزه، موجب احساس نياز به متخصصان دانشگاهي رشته فلسفه علم مي شود و از يک طرف نيازهاي کشور پاسخ مي يابند و از طرف ديگر فارغ التحصيلان چندان نگران سغل مناسب نخواهند بود.
وي ادامه داد: گروه فلسفۀ علم واحد علوم و تحقيقات آمادۀ همکاري با نهادهاي ذيربط براي ايجاد شرايط لازم تحقق اين برنامه ها، مثلاً نشست ها و همايش ها با وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقيقات و فناوري، شوراي انقلاب فرهنگي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن