تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819253478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابراز امیدواری معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری بر تدوین برنامه راهبردی دانشگاه ها تا پایان سال آتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابراز امیدواری معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری بر تدوین برنامه راهبردی دانشگاه ها تا پایان سال آتی تبریز - ایرنا - معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با ابراز امیدواری برای تدوین برنامه راهبردی دانشگاه ها تا پایان سال آتی گفت: در این راستا از سوی این وزارتخانه برنامه راهبردی پیشنهادی به تمام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ارسال شده است.


به گزارش روز پنج شنبه روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدحسین امید در آیین گشایش همایش دو روزه معاونان اداری، مالی، منابع و پشتیبانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در این دانشگاه تبریز همچنین تاسیس بنیاد خیرین در دانشگاه ها را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای دانشگاه ها بیان کرد.
وی افزود: همه دانشگاه ها با راه اندازی بنیاد خیرین می توانند از ظرفیت های آنان برای اتمام پروژه های خود کمک بگیرند.
وی واگذاری ساختمان ها و پروژه های عمرانی به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات، برای کمک به حل مشکلات دانشگاه ها بیان کرد و گفت: همچنین دانشگاه ها می توانند با گرفتن وام از بانک ها به اتمام پروژه های در دست اجرا کمک نمایند.
معاون امور بودجه، آموزش و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز در این همایش گفت: ایجاد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید بر اساس ظرفیت ها و توانمندی های استان ها صورت گیرد و بتواند برای نیازهای کشور در عرصه های مختلف از جمله تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص کارساز باشد.
علی الهیار افزود: اگر روند تعداد افزایش رشد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به این منوال پیش برود در آینده دچار مشکل خواهیم شد.
وی مهمترین اهداف دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد، با توجه به نیاز روز جامعه عنوان کرد و گفت: ظرفیت های زیادی در دانشگاه های کشور وجود دارد که باید از این توانمندی ها برای رفاه جامعه و توسعه همه جانبه کشور استفاده شود.
الهیار یادآوری کرد: برای داشتن بودجه باید برنامه داشت و برای اجرای این برنامه ها نیز بودجه ضروری است که در صورت کنار هم قرار این دو مقوله می توان به اهداف مورد نظر رسید.
معاون امور بودجه، آموزش و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با اشاره به تدوین برنامه ششم کشور در حوزه دانشگاه ها گفت: استادان و متخصصان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با دادن طرح و برنامه می توانند در تدوین برنامه به کمک دانشگاه ها بشتابند و از بسیاری از چالش های موجود در زمینه بودجه و اجرای پروژه ها در دانشگاه جلوگیری نمایند.
مدیر کل امور اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این همایش گفت: تبریز در طول تاریخ در عرصه های مختلف افتخار آفرین بوده که نمود بارز آن دانشگاه این شهر است که به عنوان مشهد الشهدای دانشگاه های کشور لقب گرفته است.
فرامرز اکرمی در ادامه افزود: این همایش ها زمینه ای برای همفکری، هم افزایی و طرح اندیشه های خلاق و نو آورانه هستند که در سایه آن اجرای راهکارهای بهینه، بهره ورانه و دانش بنیان تبلور می یابد.
وی گفت: بازنگری دانش بنیان در آیین نامه ها و مقررات اداری، مالی و پشتیبانی، هدف گذاری و سیاست گذاری مبتنی بر اهداف و ویژگی های تعیین شده در اسناد بالا دستی و کلان کشور، اقتصاد مقاومتی، فعالیت های دانش بنیان و عدالت محور، ساماندهی شرایط مادی و انسانی موجود، طرح راهبردها، راهکارهای بهره ورانه و فرایندهای جدید بخش هایی از محورهای این همایش است که در سه نشست تخصصی پیگیری خواهد شد.
رییس دانشگاه تبریز نیز در ادامه این همایش گفت: بر اساس رتبه بندی یکی از مراکز رتبه بندی دانشگاه های جهان " لایدن "، در سال 2014 این دانشگاه رتبه 492 دنیا، 63 آسیا و دوم ایران را کسب کرده و در تولید علم پیشگام بوده و تولید مقالات ISI آن در 5 ماه اخیر به اندازه کل تعداد مقاله های سال گذشته دانشگاه بوده است.
محمدرضا پورمحمدی در ادامه با اشاره به نوع نگاه و شیوه مدیریتی در این دانشگاه افزود: برای نجات از روزمرگی و رکود مدیریتی، به توسعه مدیریت مشارکتی توجه خاصی شده که با مشارکت دادن اعضای هیات علمی دانشکده ها در انتخاب مدیران دانشکده ها، گام های مثبتی برداشته شده است.
وی خواستار توجه ویژه به دانشگاه تبریز شد و اظهارکرد: اغلب ساختمان های دانشگاه در دهه های 40 ساخته شده و فرسوده اند، ضمن اینکه با وجود 200 آزمایشگاه، وسایل آنها به روز رسانی نشده و از طرفی دیگر حدود 50 درصد استادان آن بازنشسته شده اند که باید تسهیلاتی برای تجهیز و یا جایگزینی آن فکری کرد.
در این همایش دو روزه مباحثی چون بودجه و تشکیلات، تحول اداری و فناوری، مالی و معاملاتی – حسابداری تعهدی و طرح های عمرانی – امور رفاهی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
این همایش امروز به کار خود پایان می دهد.
587


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن