تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821220474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعر یکی از کهن ترین هنرهای ارزشمند بشر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند: شعر یکی از کهن ترین هنرهای ارزشمند بشر است تهران بزرگ- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفت: شعر یکی از کهن ترین هنرهای ارزشمند بشری است که در قالب گفتار آهنگین وعاطفی تجلی می یابد.


به گزارش ظهر پنجشنبه ایرنا، "محمود پوردیوان بیگی مقدم" در همایش شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار که به مناسبت هفته شعر و موسیقی با حضور مسوولان و هنرمندان در محل سالن آمفی تئاتر کوثر دماوند برگزار شد، اظهار داشت: شعر به عنوان آئینه تمام نمای احساسات، حالات، نیازها و جلوه های زندگی انسان است.
وی با بیان اینکه انسانی که شعر می سراید، نماینده انبیا و اولیای خدا است، خاطرنشان کرد: ازعوامل موثری که شعر را جذاب و تاثیرگذار می کند، موسیقی است که قطعا این مهم در شعر از اهمیت ویژه ایی برخوردار بوده و حضور اساتید و مخاطبان عاشق شعر نیز بی تأثیر نیست.
این مقام مسوول بیان کرد: رهبر معظم انقلاب دراهمیت شعر فرمودند گاهی می بینید که برای حفظ یک بنای اعتقادی یا عاطفی، آن قدر که یک شعر اهمیت دارد، چندین کتاب اهمیت ندارد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند به فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری در این نهاد اشاره کرد و گفت: یکی از انجمن های فعال و تاثیرگذار در منطقه، انجمن شعر و ادب است زیرا از اساتید برجسته ایی برخوردار بوده و نقش تاثیرگذاری را در فرهنگ شعر و ادب منطقه داشته است.
مقدم با بیان اینکه امیدواریم انجمن شعربا کشف استعداد های ادبی هنرمندان شهرستان در تقویت این هنر ارزشمند موثر باشد، گفت: با توجه به اینکه دماوند دارای شاعران و ادب دوستان بسیاری است، در این زمینه، باید از استعدادها و ظرفیت های مختلف شهرستان استفاده کنیم.
لازم به ذکر است، در این همایش نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند، اعضای شورای اسلامی شهر و تنی چند از هنرمندان و استادان عرصه شعر و موسیقی حضور داشتند.
در پایان این مراسم تعدادی از شاعران و اساتید شعر و ادب، بخشی از اشعار خویش را سرودند.
تهرام/7246/1724/


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن