تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798478812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صالحی، اشعری، طلایی و میرتاج‌الدینی از نمایشگاه‌ «باز باران» بازدید کردند لزوم معرفی الگوهای ارزشمند اسلامی‌ایرانی در محصولات فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: صالحی، اشعری، طلایی و میرتاج‌الدینی از نمایشگاه‌ «باز باران» بازدید کردند
لزوم معرفی الگوهای ارزشمند اسلامی‌ایرانی در محصولات فرهنگی
سیدعباس صالحی، علی‌اکبر اشعری، مرتضی طلایی و حجت‌الاسلام سید محمدرضا میر تاج‌الدینی ضمن بازدید از نمایشگاه‌های «باز باران» بر معرفی الگوهای ارزشمند اسلامی _ ایرانی در محصولات فرهنگی به مخاطبان تأکید کردند.

خبرگزاری فارس: لزوم معرفی الگوهای ارزشمند اسلامی‌ایرانی در محصولات فرهنگی



به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر اشعری مشاور شهردار تهران، مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران و حجت‌الاسلام سید محمدرضا میر تاج‌الدینی از نمایشگاه‌های «باز باران» بازدید کرده و به بیان مطالب و پیشنهاداتی پرداختند که در ذیل آن را می‌خوانید: *صالحی: لزوم معرفی الگوهای ارزشمند اسلامی _ ایرانی در محصولات فرهنگی به مخاطبان سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازدید از نمایشگاه «باز باران» در برج میلاد تهران، گفت: این حضور و استقبال کودکان و خانواده‌هایشان، نشان‌دهنده کیفیت مناسب محصول است و می‌توان از این فرصت‌ها جهت تداعی نوشت‌افزارهای اسلامی _ ایرانی و معرفی الگوهای ارزشمند اسلامی به جای الگوهای نامناسب غربی استفاده کرد.  

  وی ادامه داد: در این راستا باید تمامی ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی همانند صدا و سیما، مطبوعات، سینما و غیره به کمک هم می‌آمده تا در جهت بسط و گسترش مساعدت کنند. *اشعری: باید فرهنگ ایرانی را به داخل خانه‌های مردم برد در ادامه علی‌اکبر اشعری، مشاور شهردار تهران در بازدید از نمایشگاه نوشت افزار «باز باران» در بوستان گفتگو ضمن تقدیر از اقدام شهرداری در جهت برپایی این نمایشگاه‌ها و معرفی کالاهای داخلی، بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه‌ها با کالاهایی با طرح‌های اسلامی _ ایرانی بسیار خوب و پسندیده است و باید فرهنگ ایرانی را وارد خانواده‌های ایرانی کرد. وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس و دغدغه خانواده‌ها برای خرید لوازم مدرسه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی بسیار مفید است و این نمایشگاه‌ها باعث می‌شود که خانواده‌ها لوازم مورد نیاز فرزندان‌شان را از اماکن مطمئن و با قیمت مناسب تهیه کنند.  

  *تأثیر استفاده از طرح‌های بومی بر روی نوشت‌افزار در تقویت بنیه فرهنگی کشور اشعری ضمن قدردانی از شرکت‌های داخلی شرکت‌کننده در این نمایشگاه، گفت: این طرح‌های ملی و بومی بر روی لوازم‌التحریر یک نوع تقویت بنیه فرهنگی داخلی است و تصاویر به کار رفته شده بر روی این محصولات به گونه‌ای است که مردم با آنها آشنایی بیشتری دارند و این باعث تشویق سایر شرکت‌های تولیدکننده در استفاده از این طرح‌های بومی به جای طرح‌های بیگانه می‌شود. اشعری ضمن امیدواری نسبت به جایگزین شدن استفاده از کالاهایی با طرح‌های داخلی به جای شخصیت‌های برنامه‌های خارجی، افزود: هم‌اکنون اول کار است، به مرور هم شخصیت‌های داستان‌های داخلی زیاد می‌شود و هم برنامه‌های کودک متنوع ساخته می‌شود و خود ناشران نیز در حال شخصیت‌پردازی هستند که این خود باعث استقبال گسترده مردم می‌شود.  

  *سردار طلایی: این نمایشگاه فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایرانی است در ادامه سردارمرتضی طلایی، نائب رئیس شورای شهر تهران، گفت: عرضه کردن محصولاتی با عکس شهیدان، اماکن مذهبی و تاریخی برای دانش‌آموزان باعث آشنایی ذهن آنها با فرهنگ، تاریخ تمدن ایرانی و آموزه‌های دینی، انقلابی و ملی می‌شود، ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم چراکه این خود باعث انتقال فرهنگ ایرانی _ اسلامی می‌شود. وی ضمن برشمردن وجه تمایز و برتری این مجموعه نمایشگاه‌ها نسبت به نمایشگاه‌های مشابه، بیان کرد: در واقع ما همه ساله در فصول مختلف سال شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی با کالاهای مورد نیاز مردم و قیمت مناسب توسط بخش‌های گوناگون دولتی، خصوصی یا مجامع صنفی هستیم، ولی این نمایشگاه که امسال توسط مدیریت شهری و شهرداری تهران برگزار شده است، یک رویکرد متفاوت نسبت به سایر نمایشگاه‌ها دارد و آن هم در واقع عرضه کالاهای داخلی با کیفیت در بخش پوشاک و لوازم‌التحریر هستیم که با فرهنگ اسلامی، ایرانی و انقلابی ما سازگاری دارد. سردار طلایی ادامه داد: بنا به گزارشات واصله، میزان فروش در این مدت بسیار بالا بوده است و این نشان‌دهنده استقبال گسترده مردم است و نمایشگاه توانسته بسیار موفق برگزار شود.  

  * تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی نیازمند حمایت جدی هستند نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان داخلی در معرفی محصولات خود،؛ گفت: تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات چه در زمینه نوشت‌افزار و چه در زمینه پوشاک نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند، اگر تولیدکنندگان فقط بخواهند از طریق شبکه بازار دست به معرفی محصول خود بزنند، برای آنها توجیه اقتصادی ندارد، ولی شهرداری با برگزاری این نمایشگاه‌ها این امکان را فراهم کرده که آنها بتوانند محصولات خود را بدون واسطه عرضه کنند. وی در ادامه اظهاراتش این نمایشگاه را حاصل تلاش همکارانش در شهرداری تهران دانست که در 2 سال گذشته روی این موضوع بحث و تبادل نظر کردند و افزود: برای برگزاری نمایشگاه‌های «باز باران»، بحث‌های کارشناسی زیادی انجام شد تا از یک سو از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود و از سوی دیگر قیمت‌ها مطابق با قدرت خرید مردم باشد.  

  *میرتاج‌الدینی: این نوع نمایشگاه‌ها باید پایدار، مستقل و الگویی برای سایر شهرها باشد در پایان حجت‌الاسلام سید محمدرضا میر تاج‌الدینی، مشاور رئیس سازمان صدا و سیما ضمن بازدید از نمایشگاه «باز باران»،  بیان داشت: استقبال مردم از این نمایشگاه‌ها بسیار خوب و راضی‌کننده بوده است. وی اضافه کرد: طرح‌هایی که در نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر عرضه شده در نمایشگاه‌های «باز باران» ارائه شده است، بسیار متنوع بوده است و همانطور که آقای قالیباف وعده دادند این کار باید پایدار و مستقل و یک الگو برای شهرهای دیگر باشد. بر اساس این گزارش، نخستین نمایشگاه «نوشت‌افزار و ملزومات مدرسه (باز باران)» از 12 لغایت 22 شهریور سال جاری در 10 نقطه از شهر تهران نظیر بوستان ولایت، بوستان گفتگو، برج میلاد، میدان امام حسین (ع)، فرهنگسرای اشراق و فرهنگسرای خاوران در حال برگزاری است. انتهای پیام/و

93/06/18 - 16:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن