تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802813861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موکول شدن صدور گاز به عراق به آینده ای نامعلوم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با تداوم بحران داعش؛ موکول شدن صدور گاز به عراق به آینده ای نامعلوم تهران - ایرنا - با توجه به تداوم بحران داعش در عراق و دسترسی این گروه تروریستی به مناطقی که قرار است خط لوله صادرات گاز ایران به عراق از آن مناطق بگذرد، صادرات گاز ایران به این کشور، به آینده ای نامعلوم موکول شده است.


به گزارش ایرنا، براساس توافقات تهران و بغداد قرار بود که مراحل پیش راه اندازی و تست خط لوله صادرات گاز ایران به عراق در سال جاری انجام و صادرات عمده گاز به این کشور از اوایل سال 94 آغاز شود، اما وقوع بحران داعش در عراق و تداوم آن، این برنامه ریزی را تحت الشعاع خود قرار داده است.
علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز درباره آخرین وضعیت صادرات گاز ایران به عراق می گوید: ایران از ابتدای سال آینده آمادگی صادرات گاز به عراق را دارد اما به طور قطع شروع عملیات صادرات گاز به عراق وابسته به برقراری شرایط عادی در آن کشور خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه عراق قرار است این گاز را برای نیروگاههای خود استفاده کند، تاکید کرد: عراق با جدیت در پی دریافت گاز از ایران بوده لیکن بروز حوادث اخیر مشکلاتی را برای آنها فراهم کرده است.
بیژن زنگنه وزیر نفت نیز پیش از این از به تاخیر افتادن صادرات گاز ایران به عراق خبر داد و گفت: هم اکنون آن منطقه محل درگیری با نیروهای گروه تروریستی داعش است و نابسامانی های عراق، صادرات گاز طبیعی ایران به این کشور را به تاخیر می اندازد.
علی ماجدی نیز در خصوص تاثیر بحران امنیتی در عراق و فعالیت های گروه تروریستی داعش بر صادرات گاز به عراق به ایرنا، گفته بود: انتظار داریم که در صورت حل معضل داعش، از اوایل فروردین سال 1394 صادرات گاز به عراق آغاز شود.
وی با بیان اینکه ایران دو قرارداد صادرات گاز به عراق از دو مسیر بصره و بغداد امضا کرده است، اظهار داشت: قرارداد مربوط به صدور گاز به بغداد از اوایل سال آینده اجرایی خواهد شد.
ماجدی افزود: عراق قرار است که برای سه نیروگاه خود از مسیر بغداد، گاز وارد کند که مسیر خط لوله برای بهره برداری برای یکی از نیروگاه ها آماده شده و فقط بخش های فرعی آن باقی مانده بود که به علت بحران داعش، نتوانسته اند آن را کامل کنند.
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه راه اندازی کامل و پایدار این خط لوله نیاز به آزمایش کردن این خط دارد، گفت: پس از اتمام آزمایش ها، از ابتدای سال آینده آمادگی کامل داریم که به صورت دایم صادرات گاز به عراق را آغاز کنیم.
ایران و عراق توافق کرده بودند که صادرات گاز به عراق با روزانه 7 میلیون مترمکعب در روز آغاز شده و در نهایت به 25 میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.
حتی مذاکرات اولیه ای نیز بین مقامات دو کشور برای افزایش ظرفیت صادرات گاز به روزانه 40 میلیون مترمکعب در روز انجام شده که هنوز نهایی نشده است.
قرارداد صادرات گاز ایران به عراق 4 ساله منعقد شده بود ولی در توافقی که به تازگی بین وزیران انرژی دو کشور حاصل شد، زمان آن به 10 سال افزایش یافته است.
خط لوله صادرات گاز به عراق از چارمله در استان ایلام شروع می شود و در نفتشهر (مرز ایران و عراق) به پایان می رسد و با تکمیل این خط امکان صادرات گاز به عراق فراهم می شود.
اقتصام(2)2022**1558


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن