تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818828356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیدواریم در دولت جدید، سرعت پیگیری مناسبات افزایش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در دیدار با سفیر ترکیه؛ امیدواریم در دولت جدید، سرعت پیگیری مناسبات افزایش یابد تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح روز دوشنبه در دیدار با سفیر ترکیه، بر افزایش سرعت پیگیری مناسبات اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور، تاکید کرد.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در مراسمی که به منظور خداحافظی یاردیم سفیر ترکیه انجام شد؛ گفت: می خواهم از طریق شما، سلام دولت و ملت ایران را به رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه برسانم و تردیدی ندارم که با هوشمندی آقای اردوغان، ایشان منشاء کارهای بزرگی برای هر دو کشور خواهند بود.
وی با بیان اینکه ایران و ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه پرآشوبی قرار گرفته اند؛ افزود: دو کشور باثبات ایران و ترکیه هرچه بیشتر گستره فعالیت های اقتصادی و فرهنگی خود را توسعه دهند؛ توفیقات بیشتری نصیب آنها خواهد شد.
واعظی اظهار داشت: طبیعی است که میان دو کشور، اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اقتصادی فراوانی وجود دارد و با اراده موجود، موانع و مشکلات احتمالی نیز قابل رفع است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب موافقتنامه تجارت ترجیهی با رای بالا، در پارلمان ترکیه ابراز خرسندی کرد و افزود: ایران تصویب موافقتنامه را نشانه عزم و اراده دو کشور، برای گسترش همکاری های دو جانبه می داند.
واعظی تصریح کرد: دولت یازدهم و وزارت ارتباطات، به آنچه که در کمیسیون اقتصادی بین دو کشور توافق شده و همچنین اسنادی که پس از سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به آنکارا، بین دو کشور امضاء شده، پایبند است و تا مرحله اجرای نهایی، این اسناد را پیگیری خواهد کرد.
یاردیم سفیر ترکیه نیز اظهار داشت: پس از استقرار دولت جدید در ترکیه، شروع خوبی را در روابط دو کشور آغاز کردیم و با توجه به اسنادی که طی این مدت بین دو کشور، امضاء شده، توسعه و پیشرفت روابط کاملا ملموس است.
وی به سفر خرداد ماه سال جاری روحانی با توجه به شرایط سیاسی و فشارهای بین المللی، برای هر دو کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به همه این فشارها، در زمینه گاز طبیعی، حوزه نفت و بانکداری، گام های مثبتی بین دو کشور برداشته شده و انشاءاله این مناسبات ادامه خواهد یافت.
یاردیم با اشاره به اینکه با نگاه مثبت از ایران به کشور خود بازمی گردم؛ ادامه داد: در دوران ماموریت در ایران با پاره ای موانع روبه رو شدیم که ریشه در تحولات منطقه داشت؛ اما از اینکه در خاورمیانه زندگی می کنم، احساس غرور دارم.
وی با تاکید بر اینکه ایران و ترکیه ازجمله کشورهای موثر و مهم در خاورمیانه بوده و می توانند بر تحولات آن تاثیرگذار باشند؛ گفت: همکاری بین ایران و ترکیه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، به نفع تمام منطقه، تمام می شود.
در پایان واعظی لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود به یاردیم سفیر ترکیه اهدا کرد.
اقتصام(1)1053**1558


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن