تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819603181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز اجرای نمایش کسی نیست همه داستان ها را به یاد آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آغاز اجرای نمایش کسی نیست همه داستان ها را به یاد آورد تهران-ایرنا- اجرای نمایش «کسی نیست همه داستان­ها را به یاد آورد» به نویسندگی محمد چرم­شیر و کارگردانی رضا حداد، با حضور هنرمندانی چون داوود رشیدی، احترام برومند، جواد مجابی، گوهر خیراندیش، بهروز افخمی، سیاوش طهمورث، اصغر همت، لادن مستوفی و... آغاز شد.


به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، در مراسم افتتاح این نمایش رضا حداد کارگردان نمایش «کسی نیست...» گفت: من یک آرزو دارم و دلم می­خواهد آن را با شما در میان بگذارم، امیدوارم در 4 سال آینده، حداقل 4 مرکز حرفه­ای تئاتر در تهران داشته باشیم و امیدوارم شهردار تهران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق این مهم نهایت همکاری را داشته باشند.

**خوب است که نقدهای جدی امضا دارند
در ادامه این مراسم، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر به سخنرانی پرداخت.
وی با اشاره به نمایش «کسی نیست...» افزود: همانطور که می­دانید نویسنده این کار محمد چرم­شیر هستند، او را همه به خوبی می شناسیم.
سرسنگی گفت: من همیشه اعتقاد به فضای باز نقد داشته­ام، از دو جهت دوستانی که کار آقای چرم­شیر را نقد کرده­اند تحسین می کنم؛ یکی اینکه واقعا بدون هراس و ترس حرف­هایشان را راجع به یک نویسنده زده­اند و دیگری اینکه نام خود را هم پای مقاله گذاشته­اند، برخلاف برخی که این روزها با حروفی شبیه به الف. ب امضا می­کنند.
وی افزود: درآن مقاله انتقادهایی از کار آقای چرم­شیر شده بود، فارغ از اینکه چقدر این انتقادها درست یا غلط است؛ به نظر می­رسد هر چه انتقادها از زمینه­های احساسی فاصله بگیرد و به سمت نقدی آکادمیک و منطقی برود تاثیر بسیار زیادی بر تئاتر ما می­گذارد.
سرسنگی اظهار کرد شاید یکی از نقصان­های جدی­ای که تئاتر ما در همه سال­ها داشته، نبود یک جریان نقادی سالم، علمی و منطقی بوده است. البته نقدهای خوبی هم نوشته شده است اما این جریان به عقیده من همراه با جریان تئاتر مسیر خود را طی نکرده است یعنی همیشه عقب­تر از جریان تئاتر بوده است.

**باید طاقت نقد را داشته باشیم
این مدیر فرهنگی در ادامه اضافه کرد: نکته جالب این است که بعد از نوشته شدن آن مقاله برخی ناراحت شدند و مطلبی نوشتند و امضاهایی جمع شد، اما من خیلی خوشحالم که آقای چرم­شیر با فروتنی و با رشدی که در حوزه فرهنگی طی کرده­اند، خودشان از این عمل جلوگیری کردند؛ زیرا اگر قرار است در کشور جریان و توسعه فرهنگی داشته باشیم، باید طاقت نقد را هم داشته باشیم و نقد را با نقد جواب بدهیم این نکته­ای است که تئاتر ما را می تواند به جلو ببرد.
وی افزود: اگر این نقد تبدیل شود به جریانات حاشیه­ای و شخصی، قطعا نه سودی برای تئاتر خواهد داشت نه سودی برای نویسندگانش و نه مخاطبانش؛ لذا اتفاقی که افتاد یک نکته مبارک و میمون برای ما داشت تا بدانیم انسان­های فرهنگی ما ظرفیت­های خودشان را چقدر تقویت کرده­اند و آیا حاضرند در مقابل نقدی که از آنها می­شود منطقی برخورد کنند و آن نقد را بپذیرند؟ یا احساسی برخورد می­کنند و جریان نقد رابه سویی دیگر می­برند؟

**امیدوارم هیچوقت تئاتر ما دچار حاشیه نشود
محمد چرم شیر سخنانش را چنین آغاز کرد: روزی که ما به تئاتر آمدیم و جوانان ناپخته­ای بودیم، فکر می­کردیم که در کنار بزرگانی قرار خواهیم گرفت از آنها خواهیم آموخت و آرام آرام به جرگه تئاتر حرفه­ای کشور خواهیم پیوست. خب، نشد؛ مجبور شدیم در غیاب آنها این روند را پیگیری کنیم و روزگار سخت گذشت. انگار این سرنوشت و طالع ما بود از آغاز تا امشب که در خدمت شما هستیم.
نویسنده نمایش «کسی نیست همه داستان­ها را به یاد آورد»، در ادامه با اشاره به سخنان سرسنگی، اضافه کرد: ما بیشتر از هر زمان دیگری به همدلی احتیاج داریم و اینکه از حاشیه­ها بپرهیزیم و کاری کنیم که تئاتر به آن نیاز دارد و آن هم کار و کار و کار، بازی، بازی و بازی، کارگردانی کارگردانی کارگردانی و نوشتن، نوشتن و نوشتن است. امیدوارم هیچوقت تئاتر ما به حاشیه ها گرفتار نشود.
در پایان این مراسم و با به صدا درآمدن زنگ نمایش، حضار به تماشای نمایش «کسی نیست همه داستان­ها را به یاد آورد» نشستند. در این مراسم هنرمندان دیگری نیز چون آروند دشت­آرای، فاطمه نقوی، آتیلا پسیانی، هرمز هدایت، بهاره کیان­افشار، یارتا یاران، شیرین یزدانبخش، بیژن امکانیان، ملیکا شریفی نیا و... حضور داشتند.
سیامک انصاری، برزو ارجمند، روزبه بمانی، ستاره پسیانی، خسرو پسیانی، لیلی رشیدی، شبنم فرشادجو، داریوش فائزی، هاله گرجی و امیر جنانی از بازیگران این نمایش هستند.
فراهنگ*3054*1569


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن