تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم قدرت خرید مجسمه‌های کوچک را دارند/ قابلیت جهانی‌شدن آثار ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی شیخ‌الحکمایی در گفتگو با مهر:
مردم قدرت خرید مجسمه‌های کوچک را دارند/ قابلیت جهانی‌شدن آثار ایرانی
طاهر شیخ الحکمایی هنرمند مجسمه ساز از قابلیت بین المللی شدن نمایشگاه «مجسمه های کوچک» خبر داد و این نمایشگاه را فرصتی برای ارائه ایده های هنرمندان مجسمه ساز عنوان کرد که بدون کمترین هزینه آثارشان را پیش روی مخاطبان قرار می دهند.



طاهر شیخ‌الحکمایی هنرمند مجسمه‌ساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برپایی نمایشگاه «مجسمه‌های کوچک» که در خانه هنرمندان ایران برپاست، گفت: این یک نمایشگاه سالانه است که هر سال برگزار می شود و اتفاق خوبی برای انجمن و هنرمندان مجسمه‌ساز است چراکه همه هنرمندان به این فکر می کنند که هر سال می توانند یکی از آثارشان را در نمایشگاه مجسمه های کوچک به نمایش بگذارند. وی افزود: انجمن با برپایی این نمایشگاه سالانه، شرایط و عرصه را برای هنرمندان و علاقه مندان باز گذاشته که بتوانند در این رویداد شرکت کنند و این امتیاز کمی نیست. این هنرمند مجسمه ساز با اشاره به برگزاری منظم این نمایشگاه سالانه یادآور شد: امسال هشتمین دوره برگزاری این نمایشگاه است و قرار است کاتالوگ آثار آن هم منتشر شود که به نوعی این آثار در قالب کتاب هم ثبت می شود.

شیخ الحکمایی به مزیت های ارائه آثار حجمی در ابعاد کوچک اشاره کرد و توضیح داد: مجسمه های کوچک در قالب برپایی این نمایشگاه به خوبی دیده می شود و هر کدام از هنرمندان مجسمه ساز که به نحوی با انجمن در ارتباط هستند می توانند حرف خود را در قالب مجسمه های کوچک بزنند و پیش‌روی مخاطبان بگذارند، از سوی دیگر ساخت این آثار هزینه چندانی ندارد و همچنین با توجه به قیمت های کمی که دارند، قدرت خرید علاقه مندان را نیز افزایش می دهد. این هنرمند همچنین ابراز امیدواری کرد که با افزایش برگزاری این نمایشگاه ها در طول سال، امکان ارائه آثار حجمی متنوعی با استفاده از متریال های مختلف اعم از نور تا فلز و سنگ فراهم شود تا هنرمندان بتوانند ایده های خود را در قالب آثار مختلف به نمایش بگذارند و در این میان اثری موفق تر خواهد بود که جذابتر باشد و قدرت و توانایی بیشتری در ارائه مفهوم خود داشته باشد.

شیخ الحکمایی در بخش دیگری از سخنانش به روند رشد هنر مجسمه سازی در قالب این نمایشگاه اشاره و در این باره بیان کرد: اگر کاتالوگ های هشت دوره قبل این نمایشگاه را کنار هم بگذاریم شاهد این روند رشد در هنر مجسمه سای کوچک خواهیم بود، البته شاید من به عنوان یک مخاطب دوست داشت باشم که شاهد سرعت و تنوع بیشتری در این آثار باشم که بخشی از آن به هر حال قابل بحث است. این هنرمند درباره امکان بین المللی شدن این نمایشگاه هم توضیح داد: نمایشگاه های بین المللی مجسمه های کوچک در دنیا برگزار می شود و ما هم مشکلی برای بین المللی کردن آن نداریم اما این مهم مستلزم همکاری نهادهای مختلف و اختصاص بودجه خاص آن است. او تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه بین المللی مجسمه های کوچک از برگزاری سمپوزیوم های مجسمه سازی و دوسالانه های مجسمه سازی سخت تر و سنگین تر نیست. شیخ الحکمایی در خاتمه با اشاره به استفاده مدیران شهری از آثار این نمایشگاه متذکر شد: در این نمایشگاه آثار بسیار خوبی ارائه شده است که قابلیت ساخته شدن در ابعاد بزرگ شهری را دارد و مدیران شهری به نظر من باید چنین رویدادهای هنری را در سطح شهر رصد کنند تا بتوانند از این ایده ها در راستای اهداف خود استفاده کنند.

در هشتمین نمایشگاه «مجسمه های کوچک» 35 اثر از مجموع 85 اثر رسیده به دبیرخانه به نمایش گذاشته شده است.

سارا روحی صفت، فاطمه مجیدی، سید مجتبی موسوی، فرزین هدایت زاده و فخرالدین کاکاوند هیات انتخاب این نمایشگاه بوده‌اند و فرشید مثقالی، حمید شانس، کورش گلناری، هلیا دارابی و سعید شهلاپور کار داوری آثار را بر عهده داشته‌اند.

مراسم اختتامیه این نمایشگاه ساعت 16 سه‌شنبه 25 شهریور با معرفی سه برگزیده این سالانه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به بازدید و خرید از این نمایشگاه می‌توانند تا 25 شهریور از ساعت 14 تا 21 به گالری‌های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.
 




۱۳۹۳/۶/۲۴ - ۰۹:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن