تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804380664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه مثبت مردم به لوازم التحریر ایرانی +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



نگاه مثبت مردم به لوازم التحریر ایرانی +تصاویر
تولیدات داخلی در زمینه لوازم التحریر و نوشت افزار طی دو سال گذشته در بین سبدخانواده های ایرانی جایگاه تازه ای یافته است که می توان از آن برای دیگر محصولات فرهنگی نیز الگو برداری کرد.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، به نیمه‌های تابستان که می رسیم تب ثبت نام بچه ها در مدارس و خرید نوشت افزارهای گوناگون بالا می‌گیرد. این روال همیشگی مردم ماست تا روز اول مهر که بچه ها را راهی مدرسه کنند. اما از یکی دو سال قبل یک تغییر جدی و جالب در روند خرید لوازم التحریر شکل گرفت و موج بزرگی از تولید نوشت ابزارهای ایرانی سراسر کشور را فرا گرفت. طراحی تعداد زیادی دفتر، دفترچه، خط کش، کیف و جامدادی با طرح های ایرانی - اسلامی طی چند ماه و رونمایی از اولین نسل این محصولات وطنی، اتفاقی بود که گر چه خیلی دیر رخ داد اما باید آن را به فال نیک گرفت.    ایام، روشنا، قاصدک، شکرستان (آزاده)، کانون پرورش فکری کودکان، نجیب پوشان و... عنوان برندهای ایرانی است که در حال حاضر می‌توان نوشت ابزار‌های آنها را در بازار پیدا کرد. طراحی دفتر و لوازم‌التحریر منقش به شهدای هسته‌ای و جنگ تحمیلی هم از آن دست تولیدات داخلی بود که موفقیتی نسبی بدست آورد.    



    شرکت "آریا انیمیشن (صنعت تخیل)" هم نوشت افزارهایی با طرح چهره شخصیت های شاهنامه برای فروش داشت و هم در مانیتورهایش انیمیشن بلندی از نبرد " رستم و سهراب " را در نمایشگاه لوازم التحریر در معرض دید قرار داد که اولین بار است شاهدیم یک شرکت ایرانی از روی کاری که به صورت انیمیشن تولید کرده بصورت هم زمان اقلام تحریری هم ساخته است.    

    طی دو سال گذشته، این دست تولیدات توانستند با طرح‌های جدید و البته منطبق با ارزش‌های ایرانی و اسلامی نظر بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جلب کنند، مخاطبانی که تا همین دو سال پیش مجبور بودند برای فرزندان خود طرح‌هایی با انیمیشن‌های غربی تهیه و شیرین‌ترین دوران کودکی فرزندانشان را با آنها گره بزنند.    

    از طرفی می دانیم که کار بر روی بازار نوشت افزار در واقع فرصتی مناسب برای انتقال ارزش‌ها و معرفی شخصیت‌های ملی به دانش‌آموزان است، چرا که یکی از اقدامات اساسی و بنیادین در بحث تعلیم و تربیت استفاده از ابزارهای مناسب و دارای بار معنایی خاص برای کودکان و دانش‌آموزان است.   البته پیشتر دولت با برگزاری نمایشگاه تخصصی لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار و مهندسی در تهران به حمایت نیم بند از این محصولات پرداخته بود اما حمایت دولت از تولید لوازم التحریر در هشت سال گذشته به صدور مجوز برگزاری این نمایشگاه در سال جاری خلاصه شده است و تا همین دو سال قبل نیز به دلیل همین سیاستهای مقطعی و نصفه و نیمه 90 درصد بازار لوازم التحریر در ایران در قبضه محصولات وارداتی و بویژه چینی بود تا اینکه در یک حرکت جهادی و انقلابی برخی تولیدکنندگان اقدام به برندسازی ها و طراحی ها هماهنگ با فرهنگ بومی کردند. نکته حایز اهمیت در این مساله ورود و اعتماد به بخش خصوصی بود که توانست سد بزرگ انحصار برندهای غربی و چینی را تا حدودی بشکند، اعتماد به نفس را برای تولید کنندگان و رغبت را به فروشندگان و مردم فراهم آورند.   مساله دیگر این است که باید نسبتی بین کیفی سازی و قیمت تمام شده رعایت شود تا تولیدات ایرانی خارج از مرزها هم با محصولات دیگر قابل رقابت باشند.   این مساله با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی ما را بر آن داشت تا با توجه به دغدغه رهبری در تولید محصولات فرهنگی ایرانی و اهمیت آن سبک زندگی و تمدن سازی، به مجموعه بیانات کلی ایشان در زمینه تولید داخلی و حمایت مردمی از آن نگاهی گذرا اندازیم:   تکیه بر تولید داخل رمز موفقیت در اقتصاد مقاومتی در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی است، بر استحکام بنیه‌ی درونیِ اقتصاد است. رونق اقتصادی هم این است؛ رونق اقتصادی با تولید حاصل میشود، با فعّال کردن ظرفیّتهای درونی کشور حاصل میشود، نه با چیز دیگر.
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ بیانات در دیدار مسئولان نظام   تولید داخل باید رونق بگیرد تولید داخلی اگر بخواهد رونق پیدا بکند یقیناً باید، هم به آن کمک تزریق بشود، هم از چیزهایی که مانع رشد آن است جلوگیری بشود، هم برای محصولات، بازار به‌وجود بیاید، هم واردات محصولات مشابه به یک نحوی کنترل بشود - کلمه‌ی ممنوع را به کار نمی برم - و با محاسبه مورد مراقبت دقیق قرار بگیرد، هم در قراردادهای خارجی‌ای که این مجموعه و امثال این مجموعه دارند، دولت کمک بکند. اقتصاد ما درون‌زا و برون‌گرا است؛ ما از درون باید رشد کنیم و بجوشیم و افزایش پیدا کنیم، امّا بایستی نگاه به بیرون داشته باشیم؛ بازارهای جهانی متعلّق به ماست، باید بتوانیم با همّت خود و با ابتکار خود، در این بازارها حضور پیدا کنیم و این حضور بدون حمایت دولت امکان‌پذیر نیست.
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ بیانات در دیدار کارگران در گروه صنعتى مپنا   تولید ملّی، حلقه‌ی اساسی پیشرفت اقتصاد مسئولان باید از تولید ملّی حمایت کنند. تولید ملّی، اساس و حلقه‌ی اساسی پیشرفت اقتصاد است. مسئولان باید از تولید ملّی حمایت کنند. چه‌جوری؟ یک جا که قانون لازم دارد، حمایت قانونی کنند؛ یک جا که حمایت قضائی لازم است، انجام بگیرد؛ یک جا که حمایت اجرایی لازم است، باید تشویق کنند و کارهایی بکنند؛ باید این کارها انجام بگیرد. تولید ملّی باید رونق پیدا کند.
دوّم، صاحبان سرمایه و نیروی کار که تولیدگر هستند، آنها هم بایستی به تولید ملّی اهمّیّت بدهند؛ به چه معنا؟ به این معنا که بهره‌وری را افزایش بدهند. بهره‌وری، یعنی از امکاناتی که وجود دارد حدّاکثر استفاده‌ی بهینه بشود؛ کارگر که کار میکند، کار را با دقّت انجام بدهد؛ رحم الله امرء عمل عملاً فأتقنه، این معنای بهره‌وری است. سوّم، صاحبان سرمایه در کشور، فعّالیّت تولیدی را ترجیح بدهند بر فعّالیّتهای دیگر. ۱۳۹۳/۰۱/۰۱ بیانات در حرم مطهر رضوی   علم و تولید داخلی دو بال پرواز وقتی یك ملّتی با محاسبه‌ی درست، با پیداكردن نقطه‌ی صحیح كار، كار را پیش میبرد، قطعاً به نتایج مطلوب خواهد رسید. ما گفته‌ایم «ساخت درونی نظام» باید استحكام پیدا كند؛ ما گفته‌ایم «علم» بایستی رشد پیدا كند؛ ما گفته‌ایم «تولید داخلی» بایستی اساس كار باشد؛ ما گفته‌ایم «نگاه خوشبینانه به استعداد بومی كشور» بایستی جدّی باشد، استعدادها پرورش پیدا كند؛ اینها پایه‌های اصلی كار است. وقتی كشوری با تكیه‌ی به استعدادهای درونی، با تكیه‌ی به ابتكار نیروی انسانی خود، با تكیه‌ی به علم و دانش خود، با تكیه‌ی به ایمان خود و با اتّحاد حركت میكند، قطعاً به نتایج مطلوب خواهد رسید.
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی   115      




۱۲/۰۶/۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن