تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798573172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همكاري سازمان محيط زيست و پليس فتا مانعي بر سر راه قاچاق حيوانات


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همكاري سازمان محيط زيست و پليس فتا مانعي بر سر راه قاچاق حيوانات
به دليل گستردگي وظايف و كمبود نيروي يگان حفاظت نمي‌توان به طور كامل با متخلفان و فعالين در حوزه خريد و فروش حيوانات برخورد كرد اما خريد و فروش حيوانات در فضاي مجازي توسط يگان حفاظت محيط زيست و پليس فتا و همكاري اين دو دستگاه كنترل مي‌شود و برخورد لازم با آن صورت مي‌گيرد.
نویسنده : علي خدايي بيجاري 
مسعود عاليخاني مدير دفتر صيد و شكار سازمان حفاظت محيط زيست از همكاري محيط زيست و پليس فتا براي مقابله با خريد و فروش اينترنتي حيوانات خبر داد و با اشاره به خريد و فروش حيوانات در بازارهاي شهري و مجازي به «ايسنا» گفت: به دليل گستردگي وظايف و كمبود نيروي يگان حفاظت نمي‌توان به طور كامل با متخلفان و فعالين در حوزه خريد و فروش حيوانات برخورد كرد اما خريد و فروش حيوانات در فضاي مجازي توسط يگان حفاظت محيط زيست و پليس فتا و همكاري اين دو دستگاه كنترل مي‌شود و برخورد لازم با آن صورت مي‌گيرد.
خبر فوق، خبر بسيار خوبي براي مسئولان و دوستداران محيط زيست و فعالان اين حوزه است؛ چرا كه متجاوزان به محيط زيست با توسل به قابليت شبكه‌هايي اجتماعي به ويژه فيس‌بوك به راحتي اقدام به خريد و فروش حيواناتي مي‌كردند كه از مواهب الهي اين آب و خاك هستند. اين اقدام غير‌اخلاقي در حالي صورت مي‌گرفت كه به جز حذف حيوانات از زيستگاه‌هاي طبيعي خود‌شان، خواسته يا ناخواسته لطمه‌ها و ضربه‌هاي جبر‌ان‌ناپذيري به طبيعت كشور وارد مي‌كنند. در حالي كه حيواناتي كه با زنده‌گيري خريد و فروش و از زيستگاه‌هاي خود جدا مي‌شوند، جزئي از اكو‌سيستم طبيعي منطقه هستند كه با حذف آنها طبيعت منطقه نيز بين مي‌رود. شاهد روشن اين مدعا را در جنگل‌هاي بلوط زاگرس مي‌توان به وضوح مشاهده كرد. به اين صورت كه افراد زياده‌خواه و قاچاقچيان حيوان با زنده‌گيري و فروش سنجاب‌هاي زاگرسي اولين ضربه را به جنگل‌هاي اين ناحيه وارد كردند. اين ضربه در عدم گسترش و توقف زاد آوري درختان بلوط زاگرس خلاصه مي‌شود، چرا كه سنجاب‌هاي زاگرسي بنابر‌ غريزه خود ميوه‌هاي بلوط را در زير خاك پنهان و براي روز‌هاي زمستاني به عنوان آذوقه ذخيره مي‌كنند. اما بر اساس حكمتي كه در اين غريزه پنهان است سنجاب‌ها محل انباشت ميوه‌هاي بلوط و ذخاير خود را در فصل زمستان گم مي‌كنند از طرفي ميوه‌هاي بلوط در زير خاك كم‌كم‌ رشد مي‌كنند و در نهايت به نهال و سپس به درختي تناور تبديل مي‌شوند و همين امر يكي از راه‌هاي گسترش و زاد‌آوري درختان بلوط است.
اما مشكل جنگل‌هاي زاگرس به همين جا ختم نمي‌شود؛ چرا كه به جز توقف زاد‌آوري، درختان اين جنگل دچار بيماري ذغالي بلوط شده‌اند و بنابر نظر قاطبه كار‌شناسان تنها راه جلو‌گيري از شيوع اين بيماري قطع درختان بلوط است كه در آخرين اقدام طي خبري در روز 22 دي ماه سال گذشته، شيرين ابوالقاسمي، مدير پروژه حفاظت از جنگل‌هاي زاگرسي اعلام كرد كه براي جلو‌گيري از شيوع بيشتر بيماري‌ ذغالي 18 ميليون اصله درخت بلوط بايد قطع شود.  اما بخش ديگري از خبر فوق در رابطه با فروش سنجاب‌های زاگرسی در کشور اين است كه به گفته مدیر دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست، این گونه در کشور ما در معرض انقراض است و مواردی از کشف و فروش سنجاب در ایران داشتیم که پس از دریافت آنها مواردی به طبیعت بازگردانده و مابقی آن به مراکز نگهداری تحویل داده شدند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن