تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798965361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله مصباح یزدی: سیل ایجاد بی دینی جامعه را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله مصباح یزدی: سیل ایجاد بی دینی جامعه را تهدید می کند قم - ایرنا - رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: سیل ایجاد بی دینی جامعه را تهدید می کند و روز به روز وسایل آسان تری برای نیل به این هدف در اختیار مردم قرار می گیرد.


به گزارش ایرنا، آیت الله "محمد تقی مصباح یزدی" عصر یکشنبه در دیدار جمعی از مربیان، مدیران و معاونان نخبه آموزش و پرورش شهرستان تاکستان با وی، با اشاره به اهمیت تربیت دینی و تزکیه و تربیت در کشور ابراز داشت: موضوع تربیت دینی در غرب مطرح نیست اما کسانی که معتقد به دین هستند و آن را شرط لازم برای سعادت خود می دانند مساله تربیت و تزکیه دینی را مهم قلمداد می کنند.
وی گفت: بعد از تحولی که در نظام آموزشی ما بوجود آمد تعلیم و تربیت خود را از کشورهای دیگر اقتباس کردیم و اکنون نیز درس های علوم تربیتی و روان شناسی ما ترجمه کتاب های دیگران است.
وی ابراز داشت: متونی که اکنون به عنوان علوم انسانی در دانشگاه ها داریم ترجمه شده کتاب های غربی است که خودشان اخیرا آن متون را تغییر داده اند اما در کشورهنوز از ترجمه آن ها استفاده می کنیم.
عضو خبرگان رهبری افزود: در نظام آموزش و پرورش در زمینه متون تعلیمی کمبود داریم و از نظام هایی اقتباس کرده ایم که از تربیت دینی چیزی در متون خود نداشته اند.
وی اظهار داشت: مبانی علوم انسانی ما بعد از سه دهه از انقلاب اسلامی ضد اسلام است و این نه تنها به پیشرفت دین کمکی نمی کند بلکه مردم را به سمت ضد دین شدن پیش می برد.
آیت الله مصباح یزدی افزود: گسترش رسانه ها و به خصوص اینترنت باعث شده است تا دائما مواد ضد اسلامی به روح جوانان تزریق شود و اگر اوضاع فرهنگی جامعه اسلامی خود را با 10 سال پیش مقایسه کنیم شاهدیم که بسیاری ارتباطات چون ارتباطات محرم و نامحرمی تنزل پیدا کرده است.
وی ابراز داشت: معتقدیم سعادت دنیا و آخرت تنها در سایه اسلام است همچنین اسلام در همه زمینه ها نوشته هایی برای تعلیم و تربیت دارد اما آن چه در نظام آموزش و پرورش ما است از جهت تعالیم اسلامی کمبود دارد.
وی با اشاره به این که نمی توانیم برای بهبود شرایط صبر کنیم تا امام معصوم ما بیاید و این تفکر معقول نیست، بیان داشت: برخی می گویند باید صبر کنیم تا حکومت، فکری به حال مسائل تربیتی بکند و این در حالی است که همه دولت ها می خواستند امور فرهنگی و تربیتی ما اصلاح شود ولی موانعی داخلی و خارجی بوجود آمد که برخی کارها ادامه پیدا نکرد.
وی ادامه داد: وضع دولت هر چه بد باشد به اندازه زمان شاه که نمی شود، نیروهای انقلابی ما زمان شاه تربیت شده اند و عده ای معلم دیندار پیدا شدند که با اولیای دانش آموزان رابطه های دوستانه برگزار کردند و بچه ها را برای انقلاب آماده کردند.
وی گفت: مساله مدیریت مسائل فرهنگی بسیار مهم است و باید آموزگاران و دبیران سعی کنند معلومات خود را نسبت به مسائل اسلامی افزایش دهند و در این زمینه کتاب کم نداریم.
آیت الله مصباح یزدی افزود: نمی توانیم همه مسوولان را رجایی و باهنر کنیم چراکه امروز گرفتاری های جدیدی چون مسائل هسته ای و داعش را داریم و امروز دولت درگیری های بسیاری دارد و آن طور که باید و شاید نمی تواند وظیفه خود را در قبال آموزش و پرورش انجام دهد.
وی ادامه داد: معلمان باید دانش خود را افزایش داده ، اقدام به خودسازی کنند و رابطه خود را با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان تقویت کنند تا زمینه آموزش بهتر مسائل دینی به دانش آموزان بوجود می آید.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: بعد از 36 سال که با مفهوم جمهوری اسلامی در دنیا شناخته می شویم این مفهوم آن چنان برای مردم روشن نشده است و هنوز باید مبانی و ویژگی های آن را گوشزد کنیم.
وی گفت: محتوای حکومت ما اسلام است و شکل آن جمهوری و استفاده از آرای مردم و انتخابات است که از رهبری، رییس جمهوری و نمایندگان مجلس را در بر می گیرد.
7408 / 553/ 1539


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن